Subs van de vloer en hoogte tops
Collapse
X
-
I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas. -
Ik heb een keer in het noorden op een podium gestaan met een stack van drie 2x18inch dB subs op het podium. Waarvan de middelste "beamrichtend" naar achteren stond. Ik stond dus op armlengte van een dubbel achttien-front met m'n gitaartje. Ik werd een beetje misselijk van de sub. En ik geloof er niets van dat mijn microfoon met statief iets nuttigs in de mix kon hebben.
Bij een cardoide opstelling met 1 sub achterwaarts en 2 subs voorwaarts gericht heb je een enorme uitdoving naar achter, 20 dB of meer is daarbij zonder meer haalbaar mits de goeie preset is gebruikt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
die uitdoving is echter niet altijd meteen achter de stack. bij veel setups heb je toch wel een vrije afstand van 1 a 2 meter rondom de stack nodig om de uitdoving te bereiken. Als je dus dichterbij staat, dan kan ik me wel voorstellen dat dit erg vervelend kan zijn.Comment
-
Ik kan uit ervaring dus de volgende gebruikerservaring vertellen;
Dat, op zich, het niet hard "klonk". Maar het geweld van de stack als geheel misselijkmakend is.
Er zit voelbaar immens veel energie "in de lucht". En je staat er als een zak water middenin. We deden 3 sets van 55 minuten en ik was helemaal geradbraakt. Terwijl je in het begin er niet zo vreselijk veel last van hebt.
Ik geloof best dat je er niets van moet merken. Maar zo pal bij de speaker ging het mij niet goed af. De zangeressen, buitenlucht, midden op podium hadden daar geen last van. Dus het neemt snel af over afstand. Hoewel de hele band wel via de voeten de bas "harder dan normaal" binnenkregen.lekker belangrijk!Comment
Comment