Martin Audio XD12 / DD12

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundlab999
    • Nov 2009
    • 15

Martin Audio XD12 / DD12

Hallo,

heeft er iemand ervaring met de nieuwe Martin Audio XD12 ( passief ) of de DD12 ( actief ) ? De DD6 is al langer op de markt en heb ik al eens kunnen beluisteren maar van de XD12/DD12 kan ik weinig terug vinden. Lijkt me een prima speaker voor meerdere doeleinden. Ik ben vooral benieuwd naar de DD12. Heeft er iemand ervaringen of richtprijzen?

Bedankt
  • basspeaker
    • Nov 2006
    • 39

Ik werk alleen maar met Martin Audio.

de DD6 heb ik vaak gehoord en klinkt heel goed, daar hangt ook wel een prijskaartje aan.
    grotere versies zullen stuk duurder zijn en actief helemaal.

XD12 en de DD12 ga ik ergens volgende maand op demo laten komen om te ondervinden hoe de klank en prestaties zijn.
    Mijn eerste gedachten was dat het een uit de kluiten gewassen Blackline F12(+) zou zijn.
    Echter zit er een totaal andere bass driver en hf Horn in.

Basspeaker
    Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!

Comment

• soundlab999
      • Nov 2009
      • 15

Hallo basspeaker,

de blackline serie heb ik in het verleden gehoord maar denk dat dit eerder "budget" reeks is tov. deze XD/DD reeks. Ik was erg onder de indruk van de DD6, daarom dat ik zeer benieuw ben naar de grotere versie. Mocht je deze op demo hebben, is er een mogelijkheid om daar bij te zijn?

Mvg

Comment

• MennoSWP
        • Apr 2011
        • 103

Heb hier zelf een aantal X12 en X15 staan, helaas zijn die sinds een tijdje geleden gediscontinued... Had het idee dat de XD de vervanger hiervan is, dus gewoon een high powered versie van de f12jes.

Comment

• basspeaker
          • Nov 2006
          • 39

Originally posted by soundlab999
          Hallo basspeaker,

de blackline serie heb ik in het verleden gehoord maar denk dat dit eerder "budget" reeks is tov. deze XD/DD reeks. Ik was erg onder de indruk van de DD6, daarom dat ik zeer benieuw ben naar de grotere versie. Mocht je deze op demo hebben, is er een mogelijkheid om daar bij te zijn?

Mvg
          Klopt de Black line is de 'budget' serie maar als nog vaak beter dan menig ander merk na mijn mening.

DD12 is een zwaardere uitvoering vandaar ik noemde uit de kluiten gewassen F12+.
          Deze series is een duurdere reeks.
          zwaarder belastbaar, hogere spl, nog betere klank en asymmetrische Horn.
          Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!

Comment

• Podium Verhuur
            • Mar 2012
            • 480

Gezien de prijs zou ik denk ik toch eerder bij de Wavefront serie gaan kijken.

Hoewel het wel leuk is dat Martin zich nu ook gaat richten op powered speakers.
            Wellicht is het wel een mooie monitor speaker.

Comment

• soundlab999
              • Nov 2009
              • 15

Heeft er iemand een idee of de DD12 al verkrijgbaar is want ik kan niet meteen een PA bedrijf vinden die deze verhuurd. Ik zou deze toch wel eens willen beluisteren.

Bedankt

Comment

• Tjeerd
                • Nov 2002
                • 51

Hallo, ik ben even benieuwd naar hoe ze klinken

@basspeaker hoe zijn de ervaringen met de demo van dd12 en XD? wat is het speciale aan deze hoorn en wat kosten ze om te kopen/ huren en wie verhuurt deze speakers? (omgeving friesland)
                @ podium verhuur: dit merk heeft sinds kort ook lichtgewicht active linearray speakers. is nog niet zoveel over bekend. weet iemand hier meer van?

groeten Tjeerd.

Comment

• Podium Verhuur
                  • Mar 2012
                  • 480

Sorry Tjeerd, ik heb er geen ervaring mee.

Ik heb me nooit zo verdiept in Line Array, het is te goedkoop om ze in te huren. Ik vind het persoonlijk zonde om daar in te gaan investeren.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                    • Jun 2014
                    • 456

@tjeerd bedoel je MLA maar dan de mini's? DSL in schagen heeft dit in de verhuur.
                    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

Working...