Mackie dl1608 vs. Behringer X32 producer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

Mackie dl1608 vs. Behringer X32 producer

Beste forumers,

Ik wou eens informeren met welke digi mixer ik het beste af ben om een klein bandje te mixen,
    nu had ik graag wat ervaringen willen horen over geluidkwalitiet en degelijkheid prijs kwaliteit verhouding.

want mackie is toch en gerenomeerd merk als ik mij niet vergis maar heb al veel goeds gehoord over de behringer x32 dus graak er zelf niet uit.

alvast bedankt
    mvg Gino
  • AMX_Pete
    • Mar 2008
    • 79

Ik ga me niet uitspreken over geluidskwaliteit en/of degelijkheid, maar los daarvan zou ik iig een doos met fysieke knoppen verkiezen boven iets wat met een iPad moet worden bediend. Trouwens de X32 is optioneel ook met een iPad of iPhone te bedienen, moest dat dan een punt zijn.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Ook ik zou niet alleen afhankelijk willen zijn van een (voor o.a. diefstal gevoelige) iPad. Als deze uitvalt, dienst weigert of gestolen is kun je de DL1608 niet meer bedienen. De X32 kun je gewoon met de knoppen bedienen en als je dat wilt ook met een tablet of laptop/computer. Daarnaast kun je de X32 gebruiken met een digitale multi waardoor je alleen een UTP kabel hoeft te leggen tussen podium en mixpostitie.

Verder is de DL1608 mij niet bekend dus daar kan ik geen uitspraak over doen.
      Een X32 hebben wij op een mengtafel testdag gehad en hierover kun je meer lezen in dit topic vanaf pagina 12.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

De X32 kan zo ontzettend veel meer dan die Mackie, lijkt mij een simpele keus.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

-het nadeel van de mackie is dat als je de prijs van de Ipad meetelt hij helemaal niet zo goedkoop is.

-En als Apple het op zijn heupen krijgt doet je mixer het ineens niet meer. Als ze ineens een hekel krijgen aan mackie wegens concurentie met een product uit het apple gamma dan "updaten" ze je systeem naar de schroothoop....Iets wat ze bij studiowerk al enkele malen hebben uitgehaald. (apogee, logic enz)

Mijn advies: Loop bij voorkeur met een boog om apple-gebaseerde systemen heen.
          lekker belangrijk!

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Originally posted by showband
            -het nadeel van de mackie is dat als je de prijs van de Ipad meetelt hij helemaal niet zo goedkoop is.

-En als Apple het op zijn heupen krijgt doet je mixer het ineens niet meer. Als ze ineens een hekel krijgen aan mackie wegens concurentie met een product uit het apple gamma dan "updaten" ze je systeem naar de schroothoop....Iets wat ze bij studiowerk al enkele malen hebben uitgehaald. (apogee, logic enz)

Mijn advies: Loop bij voorkeur met een boog om apple-gebaseerde systemen heen.
            De kans dat Apple zelf een iPad-gestuurde mixer op de markt gaat brengen lijkt mij nogal klein...

Wat de prijs betreft: een iPad kost nog geen 400 euro en is inzetbaar voor veel meer dingen dan alleen die mixer... Dat brengt de prijs gelijk aan die van een Behringer X32 Producer (zonder iPad).

Het risico is inderdaad aanwezig dat na een update van iOS je Mackie opeens niet meer werkt, maar dit probleem ligt eerder bij Mackie dan bij Apple. Als Mackie gewoon keurig netjes de ontwikkelingen van Apple bij kan houden is er niets aan de hand. Mocht Apple toch besluiten geld te willen zien voor bepaalde technologieen, ja, dan gaat het wat spannender worden. Ze zijn echter niet gek daar in Californie, en ze zullen echt niet zomaar één van de snelst groeiende gebruikersgroepen van de iPad aan de kant zetten.

Wat ik wel met je eens ben is het feit dat je toch met twee verschillende fabrikanten aan 't werk bent, en je dus altijd een wat tragere update-cyclus zult hebben. Daarnaast blijven het twee componenten, dus (theoretisch gezien) ook twee keer zoveel kans op storingen. Mocht je iPad kapot gaan heb je natuurlijk wel altijd vrij snel een nieuwe ter beschikking. Dit zal bij een 'alles-in-één' mixer wellicht wat lastiger zijn.

In het geval van de Behringer zullen alle updates altijd door Behringer zelf worden uitgevoerd. Je hoeft dan dus niet te wachten tot de één de ander kan bijhouden.
            Last edited by timmetje; 03-06-14, 12:38.
            Tim

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by timmetje
              Ze zijn echter niet gek daar in Californie, en ze zullen echt niet zomaar één van de snelst groeiende gebruikersgroepen van de iPad aan de kant zetten.
              Ik geloof niet dat het percentage gewijs iets uitmaakt, het is een marginale toepassing.

Bij de X32 kun je trouwens ook android gebruiken, als je dat toevallig al hebt...

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

De kans dat Apple zelf een iPad-gestuurde mixer op de markt gaat brengen lijkt mij nogal klein...
                Apogee = apple
                er zit maar een hele kleine stap tussen wat ze nu maken en een mixer. Presonus heeft die al gezet....

Wat de prijs betreft: een iPad kost nog geen 400 euro en is inzetbaar voor veel meer dingen dan alleen die mixer... Dat brengt de prijs gelijk aan die van een Behringer X32 Producer (zonder iPad).
                dus dan heb je een 16 kanaals ding zonder voldoende monitor outs. En zonder "tactile surface". Voor hetzelfde geld als een 16 kanaals ding met 8 outs en motorfaders en de hele rataplan.

Het risico is inderdaad aanwezig dat na een update van iOS je Mackie opeens niet meer werkt, maar dit probleem ligt eerder bij Mackie dan bij Apple. Als Mackie gewoon keurig netjes de ontwikkelingen van Apple bij kan houden is er niets aan de hand. Mocht Apple toch besluiten geld te willen zien voor bepaalde technologieen, ja, dan gaat het wat spannender worden. Ze zijn echter niet gek daar in Californie, en ze zullen echt niet zomaar één van de snelst groeiende gebruikersgroepen van de iPad aan de kant zetten.
                Als gebruiker maakt het niet uit wie de schuld heeft.
                lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Het is natuurlijk mega menselijk om enkel de minpunten
                  te benoemen, gewoon lekker negatief.

Een andere optie is om pluspunten te benoemen.

Als Roland M-200i gebruiker, kan ik je ook deze tafel
                  van harte aanbevelen. Mij geeft ie iig veel plezier en
                  doet wat ik ervan verwacht.

Ook deze tafel (€ 2000,00) kan worden bediend met een
                  i-Pad. Dit maakt de tafel enorm compleet. Heerlijk een touchscreen,
                  wat ik ook mee kan nemen de zaal door en on stage om wat met de
                  monitoren te doen.
                  Tafel compleet met i-Pad komt dan op ongv. € 2500,00. Je krijgt
                  daar echt erg veel voor in een 19" behuizing.

Op de vraag Mackie of Behringer, zeg ik dan ook: ' Roland M-200i.

Voor meer info sluit ik aan bij Vasco: http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...bergen-12.html

Grtz

Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• timmetje
                    • Dec 2012
                    • 424

Heb afgelopen weekend even met een M200i mogen spelen, en ik moet zeggen dat het een erg fijn en compleet tafeltje is. De iPad bediening is niet echt my cup of tea (misschien ben ik wel gewoon te ouderwets met m'n 29 jaar - het kan ook gewoon een kwestie van wennen zijn), maar eerlijk is eerlijk: het werkt wel heel erg mooi. De integratie tussen tafel en iPad is zo ongeveer de beste die ik ben tegengekomen.

DCA's, mute-groups, user defined buttons, delay, HPF, GEQ's; de hele mik-mak zit er op en is in no-time via de iPad in te stellen.

Moet je natuurlijk wel even voor lief nemen dat 't ding ruim 1000 euro boven de prijs van de Behringer ligt...
                    Last edited by timmetje; 03-06-14, 17:48.
                    Tim

Comment

• Dj Gino V
                      • Feb 2009
                      • 237

Beste bedankt voor de adviezen,
                      maar ik had toch wel graag onder de 1500 gebleven omdat ik ook een set micro's moet aanschaffen voor de drum en deze tellen ook al door .

mvg Gino V

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by Dj Gino V
                        maar ik had toch wel graag onder de 1500 gebleven
                        Met een x32 producer kan dat makkelijk, maar dat wist je waarschijnlijk wel...

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

De hele mikmak aam voordelen die genoemd worden op de m200i heeft de X32 ook...

Ook iPad bediening, DCAs, GEQs, enz enz. Bonus is dan op de X32 dat die nog meer kan. Stereomix opnemen op usb, 100 bands RTA, 32 in/16 outputs met stageblock, realtime multitrack opnamen via USB of FW, en ga zo maar door.

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by renevanh
                            realtime multitrack opnamen via FW.
                            Dit is End Of Life, dus niet meer beschikbaar op nieuwe produkten.

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Die USB/FW kaart zat er eerst standaard bij en nu niet meer volgens mij, maar die zijn wel nog gewoon te krijgen.

Comment

Working...