Audio Interface

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De Motu 4pre draaide bij mij iig stabiel op Windows (voor zover Windows stabiel is).
    Timo, je bent weer terug, leuk! (en da's gemeend)
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Originally posted by Jeroentjee
      Timo waar is dat gain tracking voor?

Ik zit zelf nu een beetje te twijfelen over de Motu 828x/828 MK3 of de Traveler MK3. Maar werken deze kaarten stabiel met windows? Ik draai nu nog met een windows laptop maar wil in de toekomst wel naar Apple maargoed dat duurt nog even dus moet met windows wel vooruit kunnen.

Jeroen
      Het komt er op neer dat SMAART zelf de gain reguleert en monitort zodat je na eenmaal te kalibreren altijd een betrouwbare SPL meting hebt.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

Gain tracking betekent dat je niet opnieuw hoeft te calibreren na dat je de gain van bv. je mic hebt bijgesteld.
        Het is een communicatie tussen de I/O en Smaart van de gain settings van de I/O zodat Smaart kloppende SPL waarden geeft.

Via de Motu soft (en veel andere softs) kun je via je computer (of handmatig) de gains veranderen maar zorg iig dat je de gain setting waarop je het hele spul calibreert opslaat voor jezelf zodat je tijdens show de gains kunt terug zetten naar die waarde en zo weer een kloppende SPL read out krijgt.

Bij de Smaart i/o volstaat het om 1 x te calibreren
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• Jeroentjee
          • Dec 2007
          • 19

Oke duidelijk. Maargoed dan zou ik 2 kaarten moeten kopen en dat vind ik voorlopig te duur.

Ik ga er nog eens over nadenken.

Als er meer mensen met ervaringen zijn hoor ik het graag.

Jeroen

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Snor eens bij RME. Dat zijn volgens mijn ervaringen de meet stabile interfaces die er zijn.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
              • Jun 2014
              • 456

Aan iedereen

Daar ik 1 januari Importeur/Distributeur van Rational Acoustics producten (Smaart en bijbehorende hardware) en ISEMcon meet micro's voor Nederland gelden er voor mij wat andere regels (kan ze niet vinden nu maar weet dat die er zijn).

Dit betekent dat ik alleen op topics mbt deze producten zal reageren en me verder buiten andere discussies houdt.
              Vragen mbt Smaart/Isemcon kun je altijd stellen via mail/facebook liever niet via het forum (daar het al gauw op reclame lijkt en dit medium daar niet voor bedoeld is) tenzij het specifiek hier gevraagd wordt.

Als het gewenst is en toegelaten wordt door de Moderators zal ik melding maken van up-dates mbt smaart. (@modjes liever wel/niet?)

En sander die soft voor motu is idd niet de fijnste om me te werken zeker als je meerdere inputs via outputs in groepen probeert weg te sturen heeft mij een paar dagen gekost om het werkend te krijgen voor waar ik het voor gebruik (seminars dus).
              Last edited by Timo B Geluidstechniek; 13-06-14, 13:37.
              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                En sander die soft voor motu is idd niet de fijnste om me te werken zeker als je meerdere inputs via outputs in groepen probeert weg te sturen heeft mij een paar dagen gekost om het werkend te krijgen voor waar ik het voor gebruik (seminars dus).
                Hey Timo,

Gefeliciteerd met je importeurschap!
                Kunnen we je al volgen op FB?

Ik snap van het hele routing verhaal van Cuemix nagenoeg geen snars.
                Firewire krijg ik niet aangewezen, doch deze geeft wel door wat ik erin
                stop. Het heeft me een tijd gefascineerd, maar inmiddels is het uitgelopen
                op een dusdanige ergernis, dat die Motu er wel eens erg snel uit kan zijn,
                denk ik zo.

Grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                  • Jun 2014
                  • 456

@ NesCio01
                  Merci en je kunt gewoon mijn naam intikken op Facebook vriendschap verzoek en klaar is klara.
                  (https://www.facebook.com/timobeckmangeluid) of via de web site van mijn bedrijf via het contact formulier. (http://timobeckmangeluidstechniek.nl)

Dat van die Motu kan ik me goed voorstellen. Het duurde bij mij "even" voor dat ik de manual gevonden had maar werd hier niet veel wijzer van dus ben gewoon gaan stoeien met die soft.
                  Daar ik uit het prehistorische tijdperk van analoog kom (en blijf) was het best een ding om dit voor elkaar te krijgen.
                  Group output vs mix group is een beetje lastig te zien daar het drop down menu voor een mix group vlak boven de output zit vandaar dat ik elke x dat ik wat wijzig aan die settings die ik nu gebruik dit in 1ste instantie verknal (en dus elke x weer het wieltje opnieuw moet vinden).

Verder is het een kwestie van zo nu en dan checken of ze al weer een update hebben voor die soft (ik zit nu op 1.6 60625) en gezien het aantal cijfertjes in het versie nm. kunnen ze nog wel even voordat ze op 1.7 zitten;-).
                  Last edited by Timo B Geluidstechniek; 13-06-14, 19:25.

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Goeie tip Timo,

Ik zit op 1.6.52865

grtz

Nes

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

Originally posted by Jeroentjee
                      Oke duidelijk. Maargoed dan zou ik 2 kaarten moeten kopen en dat vind ik voorlopig te duur.
                      Jeroen
                      Qua geld kan ik het me ook goed voorstellen daar 2 x smaart i/o een best wel prijzige aangelegenheid is.
                      Als je dan ook nog Multi channel metingen wilt doen over een stuk of 6 mic's wordt het een soort van duur.
                      Meestal raadt ik 1 Smaart i/o aan (voor FOH ivm die gemeente piefen met de meter die je komen vertellen dat je te hard draait) en dan een goede multi channel i/o zoals MOTU4pre 8pre 896mk3 Roland octa capture of studio capture o.i.d. voor het heftige meet werk.

Ik heb nu 7 smaart i/o's voor "eigen klussen" tot mijn beschikking (5 in mijn grote rack en 2 met een windows 7 flaptop in een apart kistje).
                      Dit geeft mij iig de mogelijkheid om op max 14 meet punten SPL waarden uit te lezen en eventueel een LEQ meting te doen (gecalibreerd en wel).
                      Voor de toekomst heb ik (en velen met mij wereld wijd) al het verzoek gedaan om op de een of andere manier alle mic's tegelijk een spl waarde te laten zien (en dus ook een leq file te kunnen maken op allemaal) maar dit zal wel een versie 8 ding worden.

Voor mij was die 896mk3 een mooie optie (wisseling van importeur dus aantrekkelijk geprijsd) en heb de belkin thunderbolt switch erbij geplaatst daar ik dan via firewire/thunderbolt richting mijn mac kan omdat de nieuwe mac's geen firewire connectie hebben maar alleen usb.

Via USB vind ik de motu minder fijn daar ik het idee heb dat de spectrum en transfer traces een beetje "haperen" iets wat ik een beetje zoek in de richting van de driver van motu. Ben geen computer wizzard dus geen idee waarom boeien via die belkin werkt het prima dus het zal wel.
                      Moet er wel bij zeggen dat ik zo af en toe 8 traces tegelijk live op het scherm heb (of een avarage daar van iets wat best wel wat processing nodig heeft)
                      Last edited by Timo B Geluidstechniek; 13-06-14, 22:48.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Werkt die gain tracking alleen met geselecteerde microfoons, of ook met een simpele behringer meet micro?

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                          • Jun 2014
                          • 456

Originally posted by jakkes72
                          Werkt die gain tracking alleen met geselecteerde microfoons, of ook met een simpele behringer meet micro?
                          Werkt op willekeurig welke mic zolang je in device config alles opslaat qua calibratie.
                          <Alt+g><measurement config><mic1(bv)><configure device><audio device options> Hier kun je calibreren en een eventueel als je het hebt een correctie file voor desbetreffende mic selecteren.

Of dit nou een behry dpa isemcon of wat dan ook is maakt niet uit.
                          Last edited by Timo B Geluidstechniek; 13-06-14, 22:14.

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Voor mij was die 896mk3 een mooie optie (wisseling van importeur dus aantrekkelijk geprijsd) en heb de belkin thunderbolt switch erbij geplaatst daar ik dan via firewire/thunderbolt richting mijn mac kan omdat de nieuwe mac's geen firewire connectie hebben maar alleen usb.
                            [offtopic]

Nice, die Belkin heb ik er ook tussen. Nu heb ik toch al 2 x meegemaakt
                            dat op USB de Belkin het niet deed:
                            - de USB eLicenser (dongle) werkt wel rechtstreeks in de iMac
                            - de HDD van m'n Roland R1000 moet ook rechtstreeks

toch wel odd
                            [/offtopic]
                            Last edited by NesCio01; 14-06-14, 00:12.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Aan iedereen .....knip....
                              Als het gewenst is en toegelaten wordt door de Moderators zal ik melding maken van up-dates mbt smaart. (@modjes liever wel/niet?)
                              knip....
                              Ha Timo,

Vanuit je professie het forum lezen en reageren op en over de producten die je vertegenwoordigd juichen wij van harte toe!
                              Updates, nieuwe features, nieuwe modellen..... het verleden heeft bewezen dat veel lezers van het forum dit bijzonder op prijs stellen.

welcome back
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...