Nieuwe Toppen aanschaffen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Plukkie
    • Jan 2012
    • 28

    #16
    Originally posted by soundsystem
    Heb hier zowel de QSC K12 en DAP XT12TMK2 staan, K12 klinkt wel iets beter als de dap, maar met goede processorinstellingen en stevige versterker kan je uit de dap evenveel halen als uit de K12, misschien zelfs iets meer. Dan spreek ik wel over een dap stageamp 4.0 op de XT12T.

    Als je kijkt welke 12" er in de K12 zit, dit is echt triestig.
    De 12" in de dap is veel steviger, K12 wordt aangeprezen met 1000W maar neem dit maar met een grote korrel zout.
    Zowel de DAP als de QSC zullen op hoog volume iets agressiever klinken.

    Voordeel van de QSC is dat hij lichter is en actief is.
    Voordeel van de DAP vind ik de kast die uit hout is, en je kan ze mooier stacken, je kan bv geen K12's op elkaar stapelen door hun schuine bovenkant.
    Hoi,

    Hmm oke, de toppen draaiden op een dap p2000, wellicht kan ik met een andere versterker nog wat meer bereiken, een stage amp zou hiervoor dus beter geschikt zijn? Ik heb ook nog 2 synq 3k6 staan maar deze schijnen op het hoog niet zo goed te presteren?

    Gr

    Comment

    • djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

      #17
      Soundsystem; bedoel je dat de magneet van de K12 speaker kleiner is? Dat kan duiden op een neodymium magneet, die zijn veel krachtiger dan de "ouderwetse" ferriet magneten en hoeven dus niet zo groot te zijn, dat zegt verder niets over de prestaties van de speaker.

      Overigens heb ik afgelopen donderdag wat (ingehuurde) presentatiesetjes met QSC K8 en K10 opgebouwd, en het valt me niets tegen wat prestaties betreft. De K-sub is minder, die blijft 1-op-1 met een K12 ver achter, je hebt er per K12 wel twee of drie nodig om de K12 volledig te benutten. Onder een K8 of K10 lijkt het er waarschijnlijk al meer op.


      Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

      Comment

      • desolation
        • Jun 2012
        • 706

        #18
        Originally posted by djspeakertje
        Soundsystem; bedoel je dat de magneet van de K12 speaker kleiner is? Dat kan duiden op een neodymium magneet, die zijn veel krachtiger dan de "ouderwetse" ferriet magneten en hoeven dus niet zo groot te zijn, dat zegt verder niets over de prestaties van de speaker.

        Overigens heb ik afgelopen donderdag wat (ingehuurde) presentatiesetjes met QSC K8 en K10 opgebouwd, en het valt me niets tegen wat prestaties betreft. De K-sub is minder, die blijft 1-op-1 met een K12 ver achter, je hebt er per K12 wel twee of drie nodig om de K12 volledig te benutten. Onder een K8 of K10 lijkt het er waarschijnlijk al meer op.


        Daan
        K-sub is een triest kastje. Als je een sub wilt, neem dan een 18"er uit de KW reeks.

        Comment

        • soundsystem
          • Aug 2011
          • 73

          #19
          Daan, 12" van de K12 is lichter dan de DAP, en is geen neo. Speakertje is ook maar 350W.
          QSC K klinken goed, behalve op hoog volume.

          Plukkie, zet een degelijke versterker op je X12T, is een hele verbetering tov de P2000.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #20
            Originally posted by soundsystem

            Plukkie, zet een degelijke versterker op je X12T, is een hele verbetering tov de P2000.
            En als je dan toch bezig bent; laat een keer echt goede presets maken voor je Xilica. Je zult dat setje niet meer terug kennen voor wat betreft klank en prestaties.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #21
              Originally posted by MusicXtra
              En als je dan toch bezig bent; laat een keer echt goede presets maken voor je Xilica. Je zult dat setje niet meer terug kennen voor wat betreft klank en prestaties.
              FF een vraagje; waar kan je zoiets laten doen (kosten?).

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #22
                PM me maar.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                Working...