Vragen mbt Smaart7 of Smaart7di ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    interessant... vooral de Fa12ac

    Comment

    • PvG
      • Sep 2012
      • 979

      Originally posted by Timo B Geluidstechniek
      @PVG Qua latency is het idd +/- 5 en een beetje ms
      Meer zou geen probleem zijn in een studio natuurlijk, maar ze hebben iig niet zomaar alles met FIR platgeslagen. Netjes!
      Dit kastje (nou ja "tje" :-) ) heeft dus 3 x-over punten: LF tot ca. 400 Hz, 2e LF/mid tot ca. 1kHz en HF vanaf ca. 1kHz. Een 2.5-weg kast. De standaard is gezet: goed fysiek basisontwerp + FIR om de puntjes op de i te zetten.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

      Comment

      • Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

        Niet alleen een goed basis ontwerp maar ook het design proces met gelijktijdig het processor gedeelte in de gaten houdend zeg maar.
        Ik ben me nog aan het inlezen in dit merk zeg maar dus heb nog niet overal een antwoord op

        http://fulcrum-acoustic.com/assets/pdf/Spec%20Sheets/Prod%20Spec,%20RM25ac%20v1.pdf
        Last edited by Timo B Geluidstechniek; 16-08-16, 20:34.
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

        Comment

        • Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

          Back to Smaart
          Strik vraag: Wat is het x-over punt in de screenshot?
          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

          Comment

          • jadjong
            • Oct 2003
            • 654

            Laag-af van je interface stond nog aan.

            Comment

            • Timo B Geluidstechniek
              • Jun 2014
              • 456

              nope x-vr = 125Hz. Is alleen zichtbaar waneer je de solo traces ziet van beide outputs.
              by the way de frequentie punten voor Galileo liggen voor de high-pass hoger dan 125Hz en voor de low pass lager dan 125Hz daar de Galileo bij de elliptische filters op -3dB ipv -6dB uitkomt verder moest het polariteit gedraaid worden + een 2de orde Allpass filter ergens rond de 40/50Hz.
              Last edited by Timo B Geluidstechniek; 19-08-16, 08:37.
              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

              Comment

              • jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

                Algemeen vraagje: Ik ben in het bezit van Smaart 7DI. Is er een upgrade mogelijkheid naar Smaart 8? In deze versie is het (als ik goed gelezen heb) mogelijk om dB metingen te doen ala 10easy. Dus met een LEQ van bv 15 min, peak, average enz. Klopt dat?

                Comment

                • Timo B Geluidstechniek
                  • Jun 2014
                  • 456

                  Vandaag even een klein beetje kunnen freaken zeg maar. 5.1 surround
                  LFT/RGHT = Fulcrum Acoustics RM25ac
                  LFT/RGHT surround = Fulcrum Acoustics FA12ac
                  Sub = Meyer sound 900LFC
                  Centre = Meyer sound UPJ1p
                  System processor = Meyer sound Galileo 616
                  dit zijn alle speakers tegelijk aan met 1mic op de zg. golden spot.
                  Sub heeft geen low pass en op de RM25ac moest een Allpass filter geplaatst worden daar de 900LFC overlapt met de 25ac over het hele bereik tussen de 2.....

                  Last edited by Timo B Geluidstechniek; 25-08-16, 19:11.
                  Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                  Comment

                  • Timo B Geluidstechniek
                    • Jun 2014
                    • 456

                    Aankomende dinsdag 27 september staat er weer een Smaart training in de planning.
                    Bij interesse laat het even weten.
                    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                    Comment

                    • Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

                      Hoi Jakkes
                      sorry voor de late reactie. Ik was een beetje druk met het akoestisch aanpassen van mij "studio annex demo" ruimte.

                      Betreffende een upgrade van 7di naar 8 dit is geen probleem. En ja V8 kan over meerdere inputs levels loggen dus (dBspl dBa-c of dB a-c LEQ)

                      Bel mij anders even 06 26144076
                      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        Vraagje ivm gebruik van Smaart voor loggen DB waardes evenementen:

                        Ik heb Smaart 7DI, waarmee dit prima zou moeten kunnen volgens mij. 1 waarde op een bepaalde plek op het terrein.

                        Wat kan ik gebruiken om mijn meetmicrofoon te kalibreren voor het meten van SPL ?
                        Ik heb een BeyerDynamic MM1.

                        Comment

                        • Timo B Geluidstechniek
                          • Jun 2014
                          • 456

                          Je hebt een calibrator nodig (nee niet die andere -brator).
                          Dit is een apparaat wat exact (als je mazzel hebt) een 1kHz sinus weg stuurt op 94dB (of 110dB/114dB). Hiermee kan je smaart calibreren.
                          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            Werkt heel goed, eenmaal Smaart laten calibreren, wel zorgen dat je gain van je input niet te hoog staat, en vervolgens hoef je alleen nog maar op de gain van de input te calibreren.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Timo B Geluidstechniek
                              • Jun 2014
                              • 456

                              Let even op waar en hoe je dit eventueel inzet.

                              Smaart is een open source meet systeem (je kan willekeurig welke mic en welke i/o gebruiken). Hierdoor wordt alle data die je met Smaart gemeten hebt incl log files geweigerd in het geval van een rechtszaak.
                              Als het echt "100%" moet kloppen ivm wetgeving/milieu gezeur en meer van dat soort gezellig heden hoe goed je ook kunt meten en zelfs met een level 1 kalibrator of beter met rapporten en ander gedoe erbij : met Smaart wordt de data geweigerd.....(jammer maar helaas tot mijn spijt).
                              Zelfs als er zo'n gemeente suf kop die van toeten nog blazen weet en op de verkeerde manier zijn dure Bruel & Kjaer aan zet kun je maar beter doen wat hij of zij wil daar je geen poot hebt om op te staan.

                              Voor alle andere klussen is het zeker voldoende.
                              Ik kalibreer elke x mijn set opnieuw als het mij gevraagd wordt om SPL in de gaten te houden (apparatuur heeft de vervelende gewoonte om met de tijd te verlopen zelfs met digi gain)
                              Last edited by Timo B Geluidstechniek; 25-09-16, 22:06.
                              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                                Ik kalibreer elke x mijn set opnieuw als het mij gevraagd wordt om SPL in de gaten te houden (apparatuur heeft de vervelende gewoonte om met de tijd te verlopen zelfs met digi gain)
                                Wat ik bedoel is dat je slechts één keer het programma hoeft te laten calibreren op de aangesloten microfoon. Daarna volstaat het om de calibrator op de microfoon te schuiven en de gain zo in te stellen dat de meter de juiste waarde aangeeft. Zo calibreer je nog steeds iedere keer dat je het gebruikt, het is alleen minder omslachtig.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...