Vragen mbt Smaart7 of Smaart7di ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

    #16
    Omdat ik toch al heel lang rondloop met het idee smaart beter te willen begrijpen en dit hobby matig te willen gaan doen, zou ik graag willen weten welke betaalbare audio-interface ik hiervoor kan gebuiken.
    Ik kan van een klant van mij smaart 7 lenen om ermee te gaan oefenen maar ik mis daarvoor nog een interface.
    Iemand die mij hierin kan adviseren?
    Het is een hobby van me en zal daarom ook niet verschrikkelijk veel geld uit gaan geven maar tussen rond de €200 moet wel lukken. Ook tips voor tweedehands items zijn welkom.
    Bvd.
    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

    Comment

    • desolation
      • Jun 2012
      • 706

      #17
      Originally posted by kvdb013
      Omdat ik toch al heel lang rondloop met het idee smaart beter te willen begrijpen en dit hobby matig te willen gaan doen, zou ik graag willen weten welke betaalbare audio-interface ik hiervoor kan gebuiken.
      Ik kan van een klant van mij smaart 7 lenen om ermee te gaan oefenen maar ik mis daarvoor nog een interface.
      Iemand die mij hierin kan adviseren?
      Het is een hobby van me en zal daarom ook niet verschrikkelijk veel geld uit gaan geven maar tussen rond de €200 moet wel lukken. Ook tips voor tweedehands items zijn welkom.
      Bvd.
      ik gebruik een MOTU 4PRE, die moet je 2ehands wel voor dat budget op de kop kunnen tikken

      Comment

      • Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

        #18
        Welk OS ga je gebruiken?
        Als je op mac werkt en op dat yosi nog iets houdt dan wel in de gaten dat er ondersteunende drivers te vinden zijn.
        Verder even kijken in diverse web-shops. Daar kun je al voor minder nieuwe i/o's vinden die voldoen.
        Mocht je vragen oid hebben stel ze......
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

        Comment

        • kvdb013
          • Nov 2010
          • 337

          #19
          Ik ga Windows 7 gebruiken, verder zie ik eigelijk door de bomen het bos niet met mbt de verschillende interfaces.
          Ik lees ook diverse verhalen van welke wel en welke niet te gebruiken, en stel daarom de vraag hier omdat jullie daar naar alle waarschijnlijkheid meer ervaring mee hebben.
          Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

          Comment

          • Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

            #20
            Qua i/o's kun je kijken naar Motu4pre/8pre M-audio roland quad/octa en een legio aan andere merken.
            Je zult wel een soort van een uitdaging krijgen met asio drivers ben ik bang.
            Jammer dat de Smaart i/o qua prijs een stuk hoger ligt en dat die niet snel 2de hands te vinden zal zijn hier in NL.
            Ik heb er meestal een paar bij me als ik cursus geef voor diegenen die problemen krijgen met i/o's op windows tijdens de cursus. 2minuten voor het installeren en gelijk werken (geen asio dus;-) maar windows drivers.

            Mocht je vragen hebben of zo bel even (gaat sneller:-)
            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

            Comment

            • kvdb013
              • Nov 2010
              • 337

              #21
              Ik gebruik voor de cdj's van pioneer ook asio drivers, dit werkt prima. Is dit het zelfde principe?
              Ik zal van de week eens gaan kijken naar verschillende interface en dan even overleggen met jou wat ik het beste kan doen.
              Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

              Comment

              • Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

                #22
                Je kan hoe dan ook bellen of mailen. Contact info kun je op mijn web-site vinden.

                Ga er van uit dat als je OS (windows of mac) de I/O ziet en er mee werkt Smaart hier ook op zal werken.
                Bij een mac is het allemaal redelijk recht toe recht aan met windows wil het soms een uitdaging zijn om andere drivers te gebruiken dan de standaard WMD's.

                Binnen XP zat er een setting verstopt waarbij dus bij elke opstart van XP alle drivers die niet door MS gecertificeerd waren er gelijk af gemikt werden (certificering koste ik meen zo'n $5000 per driver iets waar veel producenten dus niet in trapten).

                Met Windows7 en 8 heb ik wel het e.e.a. tijdens seminars fout zien gaan wat dus meestal driver gerelateerd was (niet alleen audio drivers maar ook video kaart drivers). Vandaar dat ik meestal zo'n 2 a 3 Smaart I/O's meeneem om dit op te vangen.
                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                Comment

                • Timo B Geluidstechniek
                  • Jun 2014
                  • 456

                  #23
                  Onderaan vindt je een test rapport betreffende beide array's. (Geen Smaart data maar XL2).

                  Quote:
                  Hillyard concludes: “The artist's production and front of house engineer may well judge one system preferable to the other in terms of audio quality, but that’s a fairly subjective matter.

                  Daar de gemoederen wat hoger oplopen in het Bose topic zou het beter zijn om een a/b vergelijk tussen Bose en willekeurig welk merk te doen maar dan wel eerst met metingen (SMAART/SIM3/NTI/10eazy/willekeurig welke andere analyzer) een vergelijking trekken en daarna "de subjectieve" meningen te bekijken.

                  http://www.sseaudiogroup.com/News/the-hatfield-tests


                  Ik heb geen data betreffende Bose dus kan er ook niets over zeggen (positief of negatief) dus doe ik het ook niet. Daar zou ik metingen voor moeten verrichten.
                  Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                  Comment

                  • teunos
                    • Feb 2008
                    • 352

                    #24
                    Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                    Ik heb er meestal een paar bij me als ik cursus geef voor diegenen die problemen krijgen met i/o's op windows tijdens de cursus. 2minuten voor het installeren en gelijk werken (geen asio dus;-) maar windows drivers.
                    Hoi Timo,

                    Niks persoonlijks ofzo, maar waarom lijk jij zo een hekel te hebben aan Windows en ASIO drivers?
                    Ik heb persoonlijk in alle keren dat ik er iets over heb gelezen, mezelf er nog nooit mee kunnen identificeren. Van alle interfaces die ik tot nu toe heb gebruikt icm mijn Lenovo met standaard Win7 Pro, heb ik echt nog nooit problemen meegemaakt. Laatst wel een akefietje, maar dat was mijn eigen schuld.

                    Dare i say, kwestie van gewoon niet de goede instellingen gebruiken?

                    De reden dat ASIO zo vele malen beter werkt dan de standaard Windows drivers, is dat ASIO een port opzet rechtstreeks naar de buitenwereld, terwijl bij WDM dit zeker niet het geval is omdat dat nog via de windows kernel zelf loopt. Dit zorgt voor een lagere latency, minder CPU gebruik (dus minder eisen voor de computer) en minder geheugen gebruik. Wel is het zo dat de driver van de hardware rechtstreeks verantwoordelijk is voor de kwaliteit, wat bij goedkope rommel af en toe problematisch is, maar dan ook echt goedkope aldi rommel.

                    Asio is verder trouwens maar met één programma tegelijk te gebruiken, maar dat is meestal toch niet zo een grote restrictie.
                    ''diamonds are forever''

                    Comment

                    • Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

                      #25
                      Ik heb er geen hekel aan dat ff voor op.

                      Gewoon slechte ervaringen met XP/asio. En zeer zeker geen goedkope rommel (USBpre sound devices en wat andere kaarten toentertijd).

                      Windows 7 tot nu toe stabiel maar op WDM drivers bij mij dan en heb geen zin om een werkend systeem aan te gaan passen op bv. mijn MOTU kaarten.

                      Betreft meten dus latency is niet echt een issue daar het alleen maar een vergelijk is tussen referentie en gemeten signaal waarbij de offset in tijd gecorrigeerd wordt door find te gebruiken.
                      Last edited by Timo B Geluidstechniek; 26-10-14, 12:47.
                      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                      Comment

                      • jadjong
                        • Oct 2003
                        • 654

                        #26
                        Originally posted by Timo B Geluidstechniek

                        Binnen XP zat er een setting verstopt waarbij dus bij elke opstart van XP alle drivers die niet door MS gecertificeerd waren er gelijk af gemikt werden (certificering koste ik meen zo'n $5000 per driver iets waar veel producenten dus niet in trapten).
                        Nog even een kleine aanvulling op Teun zijn berichtje:

                        Die certificering zit er in zodat niet elke idioot een stuk code in elkaar zet en het dan een driver noemt. Het grootste deel van vastlopers bij windows versies voor XP werd veroorzaakt door drivers van fabrikanten. Vervolgens heeft de gebruiker het over 'dat kansloze windows dat altijd vastloopt'. Dit is geen reclame en behoorlijk slecht voor het imago van Microsoft.
                        Je kan dit vegelijken met Apple en hun AppStore. Softwaremakers kunnen hun software aanbieden bij Apple en na goedkeuring verschijnt deze in de store. Apple vraagt echter geen geld aan de maker, wel aan de klant die iets koopt in de AppStore

                        Comment

                        • Timo B Geluidstechniek
                          • Jun 2014
                          • 456

                          #27
                          "Dat kansloze windows" zul je mij niet horen zeggen.
                          Mac heeft mijn leven alleen iets makkelijker gemaakt. Windows heb ik nog steeds nodig voor bv. Controlls voor apex soundweb blue en wie weet het schrijven van FIR filters tzt.
                          xl bv werkt weer erg lekker op windows7 in mijn geval en ook wat educatieve prog's zijn erg fijn. Dus een beetje op en neer klieren tussen beide
                          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                          Comment

                          • desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

                            #28
                            Originally posted by jadjong
                            Je kan dit vegelijken met Apple en hun AppStore. Softwaremakers kunnen hun software aanbieden bij Apple en na goedkeuring verschijnt deze in de store. Apple vraagt echter geen geld aan de maker, wel aan de klant die iets koopt in de AppStore
                            Ja tarara, het aabieden van je app via de AppStore houdt in dat je een percentage van je verkoopsprijs afdraagt aan Apple voor onder andere certifieringskosten te dekken...

                            Comment

                            • Timo B Geluidstechniek
                              • Jun 2014
                              • 456

                              #29
                              even testen of dit werkt iig zou dit een wat betere kwaliteit moeten geven dan youtube.
                              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                              Comment

                              • Big Bang
                                • Apr 2008
                                • 652

                                #30
                                Ik hoor helemaal geen geluid bij dit filmpje?
                                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                                Comment

                                Working...