Vragen mbt Smaart7 of Smaart7di ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo B Geluidstechniek
    • Jun 2014
    • 456

    #46
    LR2lp@1kHz + LR4hp first aligned using delay and after that aligned with a 1st order Allpass filter @1kHz at the outputs of a Apex Intelli-x 4in/8out processor (so no speakers in this 1 ;-)


    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

    Comment

    • Timo B Geluidstechniek
      • Jun 2014
      • 456

      #47
      Linkwitz-Riley 8th order Low-Pass filter Linkwitz-Riley 4rt order High-Pass filter @1kHz measured at the processor outputs. First aligned using delay and after that a 2nd order allpass filter at 1k…




      1 more to go after this 1
      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

      Comment

      • Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

        #48


        Last edited by Timo B Geluidstechniek; 30-01-15, 21:11.
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

        Comment

        • Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

          #49
          A smal example on working with in my case Smaart7.5.2. This is not lab situation and normally takes a bit longer then i did when getting the screen recordings. Please lower the volume on your audio…


          Als je de audio onder deze screen recording op 2 inputs van je i/o retour laat komen en binnen een analyzer in een transfer meting configureert kun je dezelfde meting als in de video doen.



          Enjoy.
          Last edited by Timo B Geluidstechniek; 05-02-15, 20:42.
          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

          Comment

          • Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

            #50
            In deze 2 screen recordings zie waarom het tricky is TIME ALIGNMENT op een hoog en een laag driver los te laten.
            Bij high-pass filters blijft de tijd gelijk aan de synchronisatie tijd die Smaart vind bij een full-range signaal (mbv find delay of short-cut L) maar op het moment dat je low-pass filters toepast verplaatst het synchronisatie punt van smaart op het moment dat je de tracking delay functie aanzet.
            Een van de redenen is de group delay die low&high-pass filters veroorzaken.
            Daar group delay over het werkgebied naar links op je scherm invloed uit oefent van af het punt waar je het high of low-pass filter inzet vind Smaart juist op elk deel van je systeem waar een low-pass filter ingezet wordt een andere tijd op het moment dat je de track delay functie gebruikt.
            Als je Smaart op een vast synchronisatie punt hebt staan zie je de fase trace onder een steeds scherpere hoek naar beneden lopen (bij een hogere filter orde) wat betekent dat er delay aan het werk is (geen pure delay maar frequentie afhankelijk). Let wel: dit is op processor niveau gemeten en niet op speaker niveau!

            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

            Comment

            • Timo B Geluidstechniek
              • Jun 2014
              • 456

              #51
              nm2

              Sorry, we couldn’t find that page
              Last edited by Timo B Geluidstechniek; 25-02-17, 11:08.
              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

              Comment

              • kvdb013
                • Nov 2010
                • 337

                #52
                Nou uiteindelijk toch begonnen met het meten met smaart, een Roland quad capture aangeschaft en nu eindelijk een keer geluid zien ipv horen.
                Nu zou ik graag een plotje posten hier zodat
                de gevorderde mannen er even naar kunnen kijken! maar hoe kan ik dat doen?
                Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                Comment

                • NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

                  #53
                  Originally posted by kvdb013
                  Nou uiteindelijk toch begonnen met het meten met smaart, een Roland quad capture aangeschaft en nu eindelijk een keer geluid zien ipv horen.
                  Nu zou ik graag een plotje posten hier zodat
                  de gevorderde mannen er even naar kunnen kijken! maar hoe kan ik dat doen?
                  - Maak een printscreen
                  - Schrijf deze ergens op je ding weg
                  - Upload deze naar ergens op het www (er zijn genoeg gratis uploaders)
                  - Kopieer de url
                  - Klik hier ergens op antwoord
                  - Klik op het 12e pictogram
                  - Past de url

                  zoiets:




                  Grtz

                  Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                  Comment

                  • kvdb013
                    • Nov 2010
                    • 337

                    #54
                    Hoe ik een afbeelding moet plaatsen is duidelijk, ik kon alleen nergens de meting als "afbeelding" opslaan in smaart. een printscreen is de oplossing dus.
                    Last edited by kvdb013; 29-03-15, 19:37.
                    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                    Comment

                    • kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

                      #55
                      vanmiddag wat aan het testen geslagen en bij mijn 8 en15 inch toppen de frequentie respons recht proberen te trekken (in mijn ogen aardig gelukt?).

                      Ook met een sub top setje aan het stoeien geweest en het resultaat valt me ook niet tegen(denk ik)
                      Kunnen/willen jullie misschien wat feedback geven van wat ik eventueel fout doe of verbeterd kan worden?
                      Ik verwacht geen school klas of zo maar een zetje in de juiste richting is waar fora als deze voor bedoeld zijn toch!


                      De metingen zijn overigens in mijn garage gemaakt, niet de beste omgeving maar buiten wordt alles zo nat momenteel




                      Last edited by kvdb013; 29-03-15, 22:14.
                      Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #56
                        Afbeeldingen zijn niet zichtbaar. :-)
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • kvdb013
                          • Nov 2010
                          • 337

                          #57
                          Originally posted by MusicXtra
                          Afbeeldingen zijn niet zichtbaar. :-)
                          Ik was even ruzie aan het maken met mijn wifi, dus moest het even op mijn pc doen!
                          Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #58
                            Is niet zoveel te zeggen van de plotjes, zie in je impulse response een behoorlijke reflectie, weet niet op welke afstand je de microfoon had.
                            Coherence kan ik niet zien en de smoothing mag iets minder.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Timo B Geluidstechniek
                              • Jun 2014
                              • 456

                              #59
                              Voor Coherence hoef je alleen knopje C in te drukken.
                              Je kan (moet niet maar werkt voor mij beter) de x-as op ⅓ oct zetten (alt+T) daarna Graph Settings op ⅓ i.p.v. Decade.
                              Hiermee krijg je op de x-as een verdeling te zien die correspondeert met een 31 bands graphic eq. Verder zou je er voor kunnen kiezen om High Contrast aan te zetten voor het maken van screenshots en posten online (zit in tabje options).
                              Die eerste screen shot van het sub kun je verbeteren door Coherence treshhold te verhogen.
                              (rechts van je magnitude scherm zit een driehoekje dat je omhoog of naar beneden kunt halen. Zet dit eens op 50/60 % en alle niet coherente data die smaart weergeeft wordt dan ook niet weergegeven).

                              Smoothing zou ik op de afstand waarop je de mic nu hebt staan op non smoothing of 1/48 oct zetten daar de mic een soort van dichtbij staat (2 a 3 mt schat ik maar ik weet niet wat voor processing je gebruikt mbt latency).

                              Verder zijn er wat mogelijkheden betreffende:
                              windowing (voor de meeste metingen zijn Hanning Blackman of Blackman-Harris het beste voor transfer metingen op speakers waarbij Blackman-Harris mijn voorkeur heeft. Bij Blackman-Harris heb je een betere signal to noise verhouding door het strakkere data window).
                              FFT size maakt het e.e.a. uit m.b.t. de frequentie resolutie binnen smaart
                              (liefst 8/16/32K waarbij 16k prima werkt maar mocht smaart wat traag reageren bij een avaraging setting van 4 tot 16 kun je ook naar 8K gaan alleen zie je dan wat grotere stappen tussen data punten in het laag in het hoog houdt je meer dan voldoende data punten over om goede beslissingen te maken).

                              Eventueel kan je bij moeilijke ruimtes nog gebruik maken van een "Pink Sweep" (wel even "triggered by impuls respons" aan vinken in Generator options).
                              Last edited by Timo B Geluidstechniek; 30-03-15, 11:05.
                              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                              Comment

                              • kvdb013
                                • Nov 2010
                                • 337

                                #60
                                Tot zover bedankt voor de info, ik zal er t.z.t mee aan de slag gaan.
                                Bij beter weer zal ik ook buiten aan de slag gaan omdat de garage geen ideale plek is.
                                Wordt vervolgd!
                                Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                                Comment

                                Working...