Vragen mbt Smaart7 of Smaart7di ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo B Geluidstechniek
    • Jun 2014
    • 456

    #61
    Vandaag binnen gekomen: Een matched octa EMX7150 mic set voor seminars/tunings doeleinden.

    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

    Comment

    • SPS
      • Mar 2004
      • 1662

      #62
      Kostbaar koffertje Timo! Wees er maar zuinig op!
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

      Comment

      • Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

        #63
        Thanxs @SPS
        Koffertje is ook om schade te voorkomen..... (tzt 1 kapsel van een 4007 vervangen die een val niet heeft overleeft:-().
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

        Comment

        • drbeat
          • Jun 2012
          • 671

          #64
          Ooooohhhhhh....... mooi nestje meetmics..... Als je nog eens een nestje jonge micjeS verwacht wil ik er ook wel 1 adopteren...... 😃😎😎

          Je zal ze toch wel allemaal een mooi uitgesneden bedje geven in dat mandje??
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

          Comment

          • Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

            #65
            Zodra ik er tijd voor heb word dat blokjes spul vervangen voor iets wat een beetje road proof is.
            Zodra je iets wilt adopteren hoor ik het wel.
            Last edited by Timo B Geluidstechniek; 01-05-15, 08:13. Reason: begon te veel op verkoop te lijken
            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

            Comment

            • sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

              #66
              Ik wil ook gaan meten met SMAART maar twijfel alleen tussen V7 en V7DI. Ik vind het lastig om te beoordelen of ik de impulse response van V7 nodig heb, waarvoor heb je die functie nodig? Kan DI ook gebruikt worden om subs onderling in fase te zetten?

              Comment

              • Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

                #67
                Betreffende de IR binnen Smaart kun je hier het e.e.a. aan informatie vinden:

                Ik neem aan dat je deze pagina al hebt gezien maar toch ff voor de zekerheid:
                Where the people are Rational and the products are Smaart

                Is een basic uitleg van iets wat een soort van complex is.
                Mijn keuze zou meer naar Smaart7 full gaan daar deze versie ook meerdere kanalen tegelijk op het scherm kan zetten en ook live een avarage van meerder transfers aan kan.
                Smaart7di kan 1 transfer (dus mic vs reference). en that's it.
                Multi channel is voor mij een absolute must daar het in mijn geval ongelooflijk veel tijd scheelt maar de di versie kan via omwegen ook een soort van veel (ook avarages van meerdere metingen alleen niet te gelijk.

                Verder is het prijs verschil €200,- ex en kan je DI ook upgraden naar de 7full alleen kost die upgrade een single license seat (Upgrade van di naar 7full $447.50 US dollar alleen online niet via mij dus).

                Maar goed geef ff een belletje
                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                Comment

                • Timo B Geluidstechniek
                  • Jun 2014
                  • 456

                  #68
                  Voor de liefhebber even een data sheet van de matched octa set van Isemcon ;-)

                  Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #69
                    Prachtig! On-axis neem ik aan?
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

                      #70
                      on-ax heet hier free field dus ja.
                      Bij de correctie files (standaard bij geleverd bij elke mic) heb je 2 keuzes nm. free field (onax) en diffuse field waarbij de mic dus omhoog gericht staat.
                      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                      Comment

                      • Timo B Geluidstechniek
                        • Jun 2014
                        • 456

                        #71
                        Eindelijk een map on line versie waar je alla SIM3 een fase respons kunt genereren en niet meer via een ander programma (RBV2-9) de juiste delay tijden kunt berekenen.

                        (als je alleen met afstanden front to front bv. werkt bij het simuleren van sub blaffers in cardioide opstellingen krijg je niet helemaal de correcte delay tijden daar het geluid eerst om de kast heen moet van uit het "midden" van de kast ipv "front to front". 1 mt afstand tussen 2 subs aan de achterkant gemeten mbv fase is 3.2 ms delay in het geval van een 900LFC gemeten aan de achterkant maar in afstand 2.96ms;-).


                        Het blijven simulaties maar komt redelijk in de buurt bij wat je verwacht als je met analyzers gaat klieren voor het echie.......
                        Voor diegenen die dit nog niet aangevraagd hebben:
                        Last edited by Timo B Geluidstechniek; 11-05-15, 09:21.
                        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                        Comment

                        • Timo B Geluidstechniek
                          • Jun 2014
                          • 456

                          #72
                          En het werkt nog ook via DVS en een RIO 16/8.
                          Binnen kort dus de mogelijkheid om 15 transfers tegelijkertijd op het scherm te zetten.
                          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                          Comment

                          • teunos
                            • Feb 2008
                            • 352

                            #73
                            Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                            En het werkt nog ook via DVS en een RIO 16/8.
                            Binnen kort dus de mogelijkheid om 15 transfers tegelijkertijd op het scherm te zetten.
                            Heb ik ook, en werkt geweldig!
                            Nu nog een Dante processor en ja kan ook elke willekeurige processorcurve naar je Smaart toveren!
                            Echt fantastisch, je meet een seconde of 5 pink noise, slaat de trace op van de desbetreffende driver en mute de analoge processoruitgang van die driver.
                            Vervolgens inverteer je in Smaart de transfer functie van de processorcurve die je vanuit de processor met Dante naar Smaart stuurt. Hier maak je bijvoorbeeld de frequentie response van de driver geinverteerd mee na, dit is dan precies de EQ curve die je nodig hebt om deze driver vlak te krijgen.
                            Vervolgens meet je nog even met de aangemaakte EQ curve de driver door, evt een kleine aanpassing en je bent klaar.
                            Zo reduceer je de tijd dat er pink noise (en dus herrie) over je systeem heen staat enorm!
                            Heerlijk dus, dat Dante!
                            Bovendien kan ik mijn processor (met 8 mic inputs) dus als meet interface gebruiken als ik geen zin heb een mengpaneel of losse interface oid mee te sjouwen.
                            ''diamonds are forever''

                            Comment

                            • Timo B Geluidstechniek
                              • Jun 2014
                              • 456

                              #74
                              Er komt een nieuwe processor aan maar die heeft geen Dante..... (maar ik heb op die Rio meer dan voldoende inputs om hem toch door te meten) so no worries.
                              Gaat alleen even duren om alles road klaar te krijgen.
                              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                              Comment

                              • Timo B Geluidstechniek
                                • Jun 2014
                                • 456

                                #75
                                En de nieuwe speeltjes zijn binnen ;-). Ideaal voor mensen die niet zo slim zijn met netwerk configuraties.
                                Aansluiten en in 1 x werken (dus ook Compass.go voor ipad besturing).



                                Last edited by Timo B Geluidstechniek; 15-05-15, 19:15.
                                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                                Comment

                                Working...