HD 24 met 01v96 rare opnamens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

HD 24 met 01v96 rare opnamens

Hoi Allemaal,

Ik heb gister een bandje opgenomen met een HD24 via Adat. Dit ging goed en alle signalen kwamen binnen op de hd
    nu heb ik ze terug geluisterd en klinke net alle opnames of ze onderwater zijn opgenomen en sneller zijn.. ?
    wat kan hier aan de hand zijn geweest en hoe moet ik dat oplossen ?
  • janpy
    • Mar 2013
    • 43

Originally posted by Pipping
    Hoi Allemaal,

Ik heb gister een bandje opgenomen met een HD24 via Adat. Dit ging goed en alle signalen kwamen binnen op de hd
    nu heb ik ze terug geluisterd en klinke net alle opnames of ze onderwater zijn opgenomen en sneller zijn.. ?
    wat kan hier aan de hand zijn geweest en hoe moet ik dat oplossen ?
    Hallo
    Speel je ook weer af via adat, of analoog uit
    Let even op je sample rate 44.1 of 48, en welk apparaat master/slave is
    Ik denk dat daar wat mis gaat.

Groet Jan

Comment

• Pipping
      • Aug 2010
      • 83

had de opnames op de computer gezet en ingeladen in cubase
      Hoe zou ik dit het beste opnieuw kunnen doen ?

groeten

Comment

• Aart Rietveld
        • Aug 2004
        • 190

Heb je al gecontroleerd of de opname's op de HD24 zelf wel goed klinken? De door jouw genoemde artifacten lijken op "lost samples" door een syncprobleem. Doordat je dan wat samples mist zullen de samples die wel goed zijn versneld afgespeeld worden. Maar ook een rotte HD die de datastream niet kon bijhouden kan tot de mogelijkheden behoren.

Maar als de opname's op de HD24 wel goed zijn moet je gaan zoeken naar fouten in de dataoverdracht naar de PC.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Data overdracht naar de PC (als je via Ethernet of via de firewireoptie werkt) doet niks aan de data.

Aan de TS, kun je even ergens de data uploaden zodat we kunnen luisteren? Zelfs de tracks afzonderlijk.

Comment

• Pipping
            • Aug 2010
            • 83

Moet ik het misschien anders aansluiten ?
            Ik ga nu van mijn adat uit naar de HD 24, die zet ik op digitaal in, op 48khz en dan komen mijn signalen binnen
            iemand hier advies over ?

Comment

Working...