X32 of SI Expression 1
Collapse
X
-
Je hebt alleen 5 tunnels op de ingang van 8 kanalen elk, die moet je toewijzen aan blokken van 8 op de AES50 multi of de jack/XLR op de tafel zelf. Wil je recordings terughalen, dan leg je ze op de extension card, dus USB / FiWi, of dante, madi, adat. Wanneer je dit eenmaal doorhebt merk je er niets meer van.Comment
-
Comment
-
en ja ik kom terug op die LCD's elke keer, omdat het een héél handige feature is die geen drol kost om toe te voegen. Ik vind het dan ook vaak moeilijk te vatten dat dit op een tafel gezet wordt. Als je echt zo super flexibel kan patchen, dan is een duidelijk overzicht op je tafel toch wel écht prettig. Al die moderne technologie en dan nog gaan lopen klooien met stift en gaffa, het is fijn als je 1 bandje per avond moet doen, maar als er 4x een verschillende bezetting op de proppen komt dan ben ik toch elke keer blij dat een tafel LCD's heeft. Op een DiGiCo kan je ook echt alle kanten uit qua patching en routing, maar dan is het ook wel héél leuk dat je een groot scherm met veel feedback hebt dat verticaal doorloopt naar de corresponderende fader.Last edited by desolation; 09-09-14, 08:33.Comment
-
Op een Roland mixer kun je alles onder elke fader stoppen naar wens en inzicht in user layers. DCA7 onder (kanaal)fader 3 no problem. Dat kan bij een X32 niet.
Als ik op een festival sta (met soms wel 8x een verschillende bezetting) heb ik ook nog geen tech gehad die de tafel anders ingedeeld wil hebben dan de vorige band. De meeste gast techs werken nog volgens de al oude (analoge denkwijze ) indeling.
Comment
-
Het klopt dat je bij een X32 je DCA's/Matrixen ed niet op elke fader kan stoppen, maar dat is eigenlijk dezelfde logica als bij de Midassen hun MCA groups of de indeling van de Soundcraft VI reeksen: links de afzonderlijke kanalen, rechts de bussen/auxen/matrixen/vca's. Binnen die scheiding kan je dan weer wel gewoon vrij alles indelen naar wens.
onleesbare LCD's tot nu toe nog nooit gehad, wat daar erg bij helpt is het contrast inverteren tov standaard.
ik noem een tafel zonder lcd's niet quasi nutteloos, ik noem het quasi nutteloos dat je die 100% flexibel kan indelen en patchen. soundcraft vangt dit wat op met FaderGlow (hoewel je nog steeds geen idee hebt welke van die 4 faders nu welk FX kanaal is) maar echt hetzelfde durf ik het echt niet te noemen.
je beschrijft overigens zelf het gevolg van zo een werkwijze: je gaat héél analoog denken omdat je daar geen last hebt van het gebrek van visuele feedback op je faderbanks, maar de sterkte van digitaal is voor mij net een die pas ontplooit als je stopt met analoog denken.Comment
-
Het klopt dat je bij een X32 je DCA's/Matrixen ed niet op elke fader kan stoppen, maar dat is eigenlijk dezelfde logica als bij de Midassen hun MCA groups of de indeling van de Soundcraft VI reeksen: links de afzonderlijke kanalen, rechts de bussen/auxen/matrixen/vca's. Binnen die scheiding kan je dan weer wel gewoon vrij alles indelen naar wens.
onleesbare LCD's tot nu toe nog nooit gehad, wat daar erg bij helpt is het contrast inverteren tov standaard.
ik noem een tafel zonder lcd's niet quasi nutteloos, ik noem het quasi nutteloos dat je die 100% flexibel kan indelen en patchen. soundcraft vangt dit wat op met FaderGlow (hoewel je nog steeds geen idee hebt welke van die 4 faders nu welk FX kanaal is) maar echt hetzelfde durf ik het echt niet te noemen.
je beschrijft overigens zelf het gevolg van zo een werkwijze: je gaat héél analoog denken omdat je daar geen last hebt van het gebrek van visuele feedback op je faderbanks, maar de sterkte van digitaal is voor mij net een die pas ontplooit als je stopt met analoog denken.
Zowel input kanalen, FX kanalen, matrixen als mix bussen..
Ik vind het prima werkbaar!Comment
-
je beschrijft overigens zelf het gevolg van zo een werkwijze: je gaat héél analoog denken omdat je daar geen last hebt van het gebrek van visuele feedback op je faderbanks, maar de sterkte van digitaal is voor mij net een die pas ontplooit als je stopt met analoog denken.
Voordeel daarvan is dat ik de meeste tijd mijn blik op het podium kan houden en niet steeds LCD of gaffa teksten hoef te lezen.
Maar, verder wel eens, een dergelijke optie kost geen drol om in te bouwen en levert uiteindelijk wel voordeel op.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment