Hoe om te gaan met eigen Inearmonitormixer (digitaal) en de diverse FOH Tafels
Collapse
X
-
Van de andere kant, Monitor mixen waar het nu om gaat, om dat zelf te regelen is als band is nog tot daar aan toe en daar heeft de band dan plezier van als het inear is omdat je monitormix altijd het zelfde is waar je ook staat van kroeg tot grote zaal of tent.
Maar om dan ook maar voor de FOH tafel te gaan zorgen... .Wat levert die PA boer dan nog?? En werkt hij daar graag mee? Laat dat gewoon lekker bij dit bedrijf. dan is iedereen blij, werkt ie confortabel enz. voor het zelfde geld werkt ie niet digitaal en zweert ie bij analoog..Heb je dat weer...En anders moet ik dadelijk na die digitafel voor op de FOH ook nog een PA systeem gaan kopen omdat de band alleen maar over dat systeem kan spelen... Dan gaan we wel weer erg ver.Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Bij analoog koudsplitsen (zonder trafootje) neem je een groot risico: kans op storingen, brom, ed. Daarnaast is het maar afwachten of phantompower goed gaat (welke tafel zet phantom aan en kan de andere tafel daar tegen?). Vaak gaat het goed... Dus als je analoog gaat splitten: neem zoiets als de ART splitters met trafos.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
-
Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Eerlijk gezegd: wij lieten de PA boeren gedurende 5j jaar touren enkel FOH en licht plaatsen (tenzij we dat ook zelf moesten leveren natuurlijk).
Digimixer, IEM setjes, wireless mics, wired mics, stageracks, statiefjes, stroom multi, dat deden we allemaal zelf.
Voor veel mensen lijkt het gek, maar het zorgde in combinatie met een vaste geluidstechnieker wél voor consistente kwaliteit op elke locatie en uiteindelijk ook gewoon een betere show. Voor de klant kost het uiteindelijk niet meer, het gaat namelijk zo vaak de deur uit dan dat het per show voor een scherpe prijs geplaatst kan worden. Elke band van iet of wat niveau werkt tegenwoordig ook op die manier, het is de enige manier om niet week A op degelijk spul te spelen met een capabele tech en week B te moeten behelpen met een collectie budgetmics, 20j oude Peavey kasten en een GL2000 met een krakende behringer outboard.Comment
-
drbeat,
Wellicht kun je voor je huidige (en toekomstige?) oefenruimte
uit de voeten met een eenvoudige hoofdtelefoon voorversterker,
die op aux-niveau wordt gevoed vanuit je tafel?
Ik geloof dat B** er 1 heeft die 8 hoodtelefoons aan kan.
Voor gigs heb je toch de beschikking over een S2416
en 2 x wireless IEM?
grzt
Nes
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
drbeat,
Wellicht kun je voor je huidige (en toekomstige?) oefenruimte
uit de voeten met een eenvoudige hoofdtelefoon voorversterker,
die op aux-niveau wordt gevoed vanuit je tafel?
Ik geloof dat B** er 1 heeft die 8 hoodtelefoons aan kan.
Voor gigs heb je toch de beschikking over een S2416
en 2 x wireless IEM?
grzt
Nes
ik heb ook nog beltpacks gevonden waar je gewoon een mono aux kanaal in kan stoppen en je een bedrade kast hebt.
waar we/ik naartoe willen is een digitafeltje met voor ieder een eigen monitorlijn en inears....want na de laatste keer slecht podiumgeluid was het voor t hele team duidelijk....dat nooit meer...hoe voorkomen we dat....met inears...alleen heeft mijn huidige tafeltje niet zo veel auxes dus ben ik druk aan het sparen voor een nieuwe....
En onze zangert had zo iets van...zijn er budgetsetjes die ik zelf kan aanschaffen hiervoor...al ingefluisterd dat bekabeld in het oefenhonk toch wel wat slimmer is...
kort door de bocht....oplossingen al divers gegeven en opgelost...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
Comment