Hoe om te gaan met eigen Inearmonitormixer (digitaal) en de diverse FOH Tafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Originally posted by MusicXtra
    Is het dan niet veel simpeler om er gelijk een X32 bij te kopen voor in de zaal?
    Kost minder en je hebt zekerheid dat het altijd past.....
    Dat is simpeler, maar een band heeft niet altijd de keuze wat er op foh ligt en wie er achter de knoppen staat.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Is het dan niet veel simpeler om er gelijk een X32 bij te kopen voor in de zaal?
      Kost minder en je hebt zekerheid dat het altijd past.....
      Daar dacht ik ook aan toen ik het net las. Wellicht dat het gewoon simpelweg analoog splitten helemaal niet zo gek is, gezien de kosten. I.p.v. digitaal splitten.

Van de andere kant, Monitor mixen waar het nu om gaat, om dat zelf te regelen is als band is nog tot daar aan toe en daar heeft de band dan plezier van als het inear is omdat je monitormix altijd het zelfde is waar je ook staat van kroeg tot grote zaal of tent.
      Maar om dan ook maar voor de FOH tafel te gaan zorgen... .Wat levert die PA boer dan nog?? En werkt hij daar graag mee? Laat dat gewoon lekker bij dit bedrijf. dan is iedereen blij, werkt ie confortabel enz. voor het zelfde geld werkt ie niet digitaal en zweert ie bij analoog..Heb je dat weer...En anders moet ik dadelijk na die digitafel voor op de FOH ook nog een PA systeem gaan kopen omdat de band alleen maar over dat systeem kan spelen... Dan gaan we wel weer erg ver.
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Originally posted by drbeat
        Wellicht dat het gewoon simpelweg analoog splitten helemaal niet zo gek is, gezien de kosten. I.p.v. digitaal splitten.
        Verkijk je niet op de kosten van analoog splitsen: Een instap 8-kanaals ART splitter kost al ruim 200euri en daar komen dan nog 8 xlr kabeltjes bij voor naar de inearmixer. Dus voor 32 kanalen zou je ca 1200euri voor de split kwijt zijn. (Als je bij mijn voorbeeld aanneemt dat de X32 rack/core + S16s toch all aangeschaft worden als inearmixer, dan heb je alleen de ADA8x00s als extra kosten.)
        Bij analoog koudsplitsen (zonder trafootje) neem je een groot risico: kans op storingen, brom, ed. Daarnaast is het maar afwachten of phantompower goed gaat (welke tafel zet phantom aan en kan de andere tafel daar tegen?). Vaak gaat het goed... Dus als je analoog gaat splitten: neem zoiets als de ART splitters met trafos.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by drbeat
          En anders moet ik dadelijk na die digitafel voor op de FOH ook nog een PA systeem gaan kopen omdat de band alleen maar over dat systeem kan spelen... Dan gaan we wel weer erg ver.
          Ik heb daar wel een mooie oplossing voor....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Ik heb daar wel een mooie oplossing voor....
            kijk....hoor ik daar mijn toekomstige sponsor een BA set aanbieden voor het symbolisch bedrag van 1 euro??

Ik kom morgen direct de set ophalen..... zorg ik voor de koffie en t gebak....
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

Eerlijk gezegd: wij lieten de PA boeren gedurende 5j jaar touren enkel FOH en licht plaatsen (tenzij we dat ook zelf moesten leveren natuurlijk).
              Digimixer, IEM setjes, wireless mics, wired mics, stageracks, statiefjes, stroom multi, dat deden we allemaal zelf.

Voor veel mensen lijkt het gek, maar het zorgde in combinatie met een vaste geluidstechnieker wél voor consistente kwaliteit op elke locatie en uiteindelijk ook gewoon een betere show. Voor de klant kost het uiteindelijk niet meer, het gaat namelijk zo vaak de deur uit dan dat het per show voor een scherpe prijs geplaatst kan worden. Elke band van iet of wat niveau werkt tegenwoordig ook op die manier, het is de enige manier om niet week A op degelijk spul te spelen met een capabele tech en week B te moeten behelpen met een collectie budgetmics, 20j oude Peavey kasten en een GL2000 met een krakende behringer outboard.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

drbeat,

Wellicht kun je voor je huidige (en toekomstige?) oefenruimte
                uit de voeten met een eenvoudige hoofdtelefoon voorversterker,
                die op aux-niveau wordt gevoed vanuit je tafel?
                Ik geloof dat B** er 1 heeft die 8 hoodtelefoons aan kan.

Voor gigs heb je toch de beschikking over een S2416
                en 2 x wireless IEM?

grzt

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by NesCio01
                  drbeat,

Wellicht kun je voor je huidige (en toekomstige?) oefenruimte
                  uit de voeten met een eenvoudige hoofdtelefoon voorversterker,
                  die op aux-niveau wordt gevoed vanuit je tafel?
                  Ik geloof dat B** er 1 heeft die 8 hoodtelefoons aan kan.

Voor gigs heb je toch de beschikking over een S2416
                  en 2 x wireless IEM?

grzt

Nes
                  En dat is inderdaad ook weer waar Ness!!

ik heb ook nog beltpacks gevonden waar je gewoon een mono aux kanaal in kan stoppen en je een bedrade kast hebt.
                  waar we/ik naartoe willen is een digitafeltje met voor ieder een eigen monitorlijn en inears....want na de laatste keer slecht podiumgeluid was het voor t hele team duidelijk....dat nooit meer...hoe voorkomen we dat....met inears...alleen heeft mijn huidige tafeltje niet zo veel auxes dus ben ik druk aan het sparen voor een nieuwe....

En onze zangert had zo iets van...zijn er budgetsetjes die ik zelf kan aanschaffen hiervoor...al ingefluisterd dat bekabeld in het oefenhonk toch wel wat slimmer is...

kort door de bocht....oplossingen al divers gegeven en opgelost...

Comment

Working...