QSC K10 of K12 of K122

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • the oh
    • Sep 2014
    • 3

QSC K10 of K12 of K122

Hey

ben van plan om een nieuw setje boxen aan te schaffen.
    welke van deze 3 zouden jullie kiezen ?

waarvoor moeten ze dienen ? kleine zalen voorzien van het nodige geluid voor feestjes.

de K10 is volgens mij te weinig laag en daar hoort een sub bij maar hier heb ik een probleem met vervoer omdat ik alles in een personenwagen moet vervoeren.

dus ik twijfel het meest tussen de K12 en de K122. wat is eigenlijk het verschil tussen deze 2.
    gaan die qua db's even luid ? want mijn voorkeur gaat dat ze hard moeten gaan.

alvast bedankt voor de tips.

the oh
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Is het nou zo moeilijk om de specs op te zoeken?

K12: 131 dB
    KW122: 131 dB

Een K122 bestaat niet, dus ik neem maar even aan dat je de KW122 bedoelt.

Excuus voor de misschien wat botte reactie, maar deze cijfers vond ik na 30 seconden Googlen.

Ze gaan op papier dus even hard. Betekent dat dat ze hetzelfde klinken? Nee. De KW122 is het duurdere broertje van de K12. Dit betekent in theorie dat deze speaker beter zal klinken dan de K12. Let wel: in theorie.

Het zijn beide de Peak SPL cijfers, kortom de cijfers die deze speakers halen voor ze (letterlijk) in rook opgaan.

131dB is overigens hard genoeg om een gehoor permanent te beschadigen.

Welke muziek wil je vooral er over gaan afspelen? Hoeveel personen wil je er mee van geluid kunnen voorzien?

Als je echt veel laag nodig hebt gaan beide je trouwens niet blij maken. Voor donderend laag zul je ook bij 12" speakers een sub (of twee) nodig heben.

Kortom: 'hard' is geen criterium bij het kopen van een luidspreker. Als dat voor jou wel zo is kun je om het even welke luidspreker gaan kopen, want hard gaan ze allemaal...
    Last edited by timmetje; 30-09-14, 23:05.
    Tim

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

kijk eens naar de nieuwe Coax kastjes van MusicXtra, daar komt meer dan zat laag uit zonder een subje

Comment

• the oh
        • Sep 2014
        • 3

de KW122 + hoezen kosten ongeveer 1.000 euro per stuk, dus ik verwacht hiervan toch een degelijk geluid.
        de soort muziek dat ik speel is zoals je hoort op verjaardagsfeestjes en bruiloften. voor elk wat wils

wil gewoon ook weten of een zaaltje met 150 man voldoende is met deze 2 toppen van KW122 ?

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Is te zien wat je wil brengen.

Maar het is wel kwaliteit voor dat geld.
          Enig nadeel is de spreiding.
          75° vind ik wat weinig voor 1 top per kant. kan een probleem vormen in kleinere en brede zaaltjes.

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Originally posted by the oh
            de KW122 + hoezen kosten ongeveer 1.000 euro per stuk, dus ik verwacht hiervan toch een degelijk geluid.
            de soort muziek dat ik speel is zoals je hoort op verjaardagsfeestjes en bruiloften. voor elk wat wils

wil gewoon ook weten of een zaaltje met 150 man voldoende is met deze 2 toppen van KW122 ?
            Ik heb regelmatig feestjes gedraaid met twee RCF ART toppen, en dan is 't bij 150 man toch wel fijn om er een of twee subjes bij te hebben. Een enkel 15" subje kan soms al voldoende zijn om net iets meer druk in 't laag te geven.
            Tim

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Denk dat live muziek en ook wel DJ werk zonder subjes, niet meer van deze tijd is.
              Gezien de beperkte meer kost.

Comment

• vester86
                • Jul 2010
                • 164

De K-serie is van plastic (ABS)
                de KW-serie is van hout

beide actief, beide dezelfde versterker met ingebouwde DSP.

de KW122 is 4 kilo zwaarder en de K12 gaat QUA SPECS 1 hele Hz lager... Lood om oud ijzer dus.

De rest van de verschillen (op papier) kun je hier vinden:

Comment

• the oh
                  • Sep 2014
                  • 3

Originally posted by frederic
                  Denk dat live muziek en ook wel DJ werk zonder subjes, niet meer van deze tijd is.
                  Gezien de beperkte meer kost.

hey, het klopt dat ik 1 of 2 subs kan bijhuren voor een schappelijk prijsje maar zoals gezegd wil ik alles met 1 personenwagen vervoeren en dat is een probleem dan.
                  ach ja, indien iemand me vraagt voor een grote zaal zal die extra moeten bijbetalen voor vervoer van materiaal.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by frederic
                    Kom maar eens luisteren naar mijn Coax12, voor feestjes tot pakweg 50 man heel goed te doen, voor 150 man vooral afhankelijk van de muzieksoort en wensen.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...