Vraagje over de set die ik wil aankopen....

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #31
    Originally posted by Sound2000
    AD-systems.
    Ter vervanging van Bert? Zou voor mij verklaren waarom ik nog steeds geen catalogus heb ontvangen...

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #32
      Originally posted by Outline
      Mijn voorkeur ligt vanzelfsprekend bij variant 1...
      Snap ik, kan me alleen echt niet voorstellen dat zoiets doorslaggevend is bij de keuze van een merk.
      En natuurlijk snap ik dat ik op de door Qvt genoemde punten voorlopig niet op kan boksen tegen L'Acoustics, D&B en soortgelijken, eerste doel was om kwalitatief met deze merken in één adem genoemd te worden en dat doel is bereikt.
      Nu is het een kwestie van rustig doorbouwen op de verkregen reputatie en dan is het een kwestie van tijd dat de tegenargumenten het langzaamaan gaan verliezen.
      Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd en per dag wordt het bestaansrecht van Brooklyn-Audio meer en meer bevestigd.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

        #33
        Originally posted by Outline
        Ik heb er al 2 in mijn sig staan!

        Mis tegenwoordig wel mannen zoals Steven (MusicSupport) voor het d&b-geluid op dit forum...
        [Offtopic]

        Ha die Richard, fijn dat je aan me denkt. Ik lees nog steeds mee en werk nog steeds met d&b. Alleen mijn input hier is de laatste jaren wel wat afgenomen; bedrijfsverantwoordelijkheid en familieprioriteit betekent minder forumbezoekjes waarbij ik uitgebreid mijn advies of kennis deel. Daarnaast heb ik afgelopen jaar het niveau hier met grote sprongen zien kelderen en lijkt niet iedereen meer ontvankelijk voor kritiek of advies zonder dat daarbij onopzettelijk op teentjes wordt gestapt die niet eens uitgestoken hadden hoeven te zijn. Ook de hoeveelheid eigen merk ophemeling van verkopers, distributeurs en ontwerpers en de napraters doen dit forum geen goed. Houd die marketingpraktijken lekker op je eigen Facebookpagina's zou ik willen zeggen.

        [Ontopic]

        Hoewel ik betwijfel of de TS nog aangehaakt is na vele epistels doe ik toch een poging.
        Ik kan de TS los van een merk alleen maar adviseren wat ik qvt hier ook al zag schrijven. Kijk vooral naar de markt waarin je actief bent en welke vraag naar welke merken daarin voorop staat en op welke manier jou werk wordt beoordeeld en pas daarop je keuze aan. Niet elk merk is even goed met (zeggen en schrijven) spraakverstaanbaarheid, dance sound, rock en roll geluid of juist compact en krachtig, etc, etc. Budget is belangrijk maar niet het enige dat telt. Soms moet je juist over een grens om iets nieuws te bereiken. In het verleden heeft onze overstap van EV/Beyma naar d&b ons geen windeieren gelegd nadat het eerst een flinke investering kostte. Daarmee staan we wel waar we nu staan en weten onze klanten ons daarmee te vinden. Dit kan ook voor elk ander A-merk gelden.
        Uiteraard moet je er fijn mee kunnen werken en moet je zeker geen actieve toppen willen combineren met passieve subs. Kies een systeem van een van die merken als je budget het toelaat of wijk uit naar een ander merk maar kies iets wat bij je ambities past en jouw manier van werken. Kwaliteit, service en acceptatie daargelaten. Daarvoor kun je hier het forum terecht met je vragen.

        Ik zou persoonlijk graag eens topics lezen van mensen die goed voorgelicht zijn, weten wat voor systeem ze op het oog hebben en hier om advies over de betrouwbaarheid, service en inhuuropties komen vragen waarbij niet alsnog wordt geprobeerd om een ander merk erin te wringen. Daar worden we met z'n allen beter van.

        Korte marktvisie met wellicht wat zere teentjes:

        Op dit moment zie je in de grote systemen een enorme opkomst van Adamson met zijn E15, E12 en S10. Wie weet wat er nog volgt uit deze lijn van luidsprekers? Misschien een hype, maar waarschijnlijk zeer gerechtvaardigd op diverse vlakken en dus het ondernemersrisico waard. Zo is het L'Acoustics ook vergaan. Mateloos populair in de dancefestival scène. Maar nu voelen ze de keiharde concurrentie uit Canada. Nog steeds erg goed overigens. Nexo is ook zo'n merk met potentie (STM) maar dat komt niet overal zo uit de verf heb ik het idee. (Toevallig allemaal merken uit tevens Franstalige landen)
        Idemdito voor Meyer en EAW, wereldwijd best wel wat Leo, Lyon en Enya systemen verkocht. Maar hoe groot is die markt als de grote festivals in NL gedomineerd worden door L'Ac en Adamson. Martin lijkt met MLA volkomen de boot te missen. JBL doet z'n best maar moet het vooral van de grootse afzet in de VS hebben en EV bestaat bij de gratie van AC/DC.
        Tenslotte heeft d&b afgelopen jaren een gerenommeerde naam opgebouwd in het internationale festival en theatercircuit over de hele wereld en zie je het op steeds meer plekken onder de evenaar opduiken.

        Wat ik wil zeggen, de grote systemen van een merk zetten een bepaalde lijn in of maken een trend en in NL zijn we naast voorzien van een goed gehoor ook in staat om gevoelig te zijn voor trends maar ook de marketingmachine van het product af te pulken door te luisteren of een merk brengt wat het belooft. En er zijn er echt maar een paar die dat kunnen.

        Wil je mee met de markt als je investeert in nieuwe spullen dan moet je bovenstaande goed in je achterhoofd hebben. (Nee dit is geen 100% waarheid maar gebaseerd op alle bedrijven en merken die ik graag volg en waarover we bedrijfsmatig geïnformeerd worden en hoe daar in de wandelgangen, aan kantinetafels, op fora en tussen technici en bedrijven over wordt gesproken.)

        Dit wil ook niet zeggen dat de bewezen en gewaardeerde kwaliteit van de gerenommeerde merken ook altijd doorvloeit in de kleinere systemen die voor ons stervelingen zonder kapitaalinjecties bereikbaar zijn. Hier ligt wel een kans voor de kleinere edoch kwalitatieve merken als bijvoorbeeld TW Audio of een merk van een liefhebber en vakspecialist als Sander met zijn BA. Als jij in een dergelijk product vindt wat je zoekt, het commercieel aantrekkelijk is en het je financieel niet uitzuigt en je klanten niet luisteren met hun ogen (welk merk staat er op je kasten) en je wellicht vooraf al niet selecteren voor een offerte omdat het juiste merk niet op je website staat dan kun je hieraan een goede koop doen.

        Wij hebben ook RCF Art-series in het bedrijf vanwege de goede value for money, zeer acceptabele geluidskwaliteit en omdat we zeker weten dat er in onze regio klanten voor zijn. Dit kan ook gelden voor QSC die met de K en KW serie een behoorlijk competitief kastje op de markt hebben gezet of met JBL PRX. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

        Kijk ook goed of je in de toekomst met een dergelijke investering ook nog kan uitbreiden of opschalen zonder een compleet ander product te moeten kopen. Is het in de buurt te huur en is dat voldoende om de grootste opdracht te doen die ik er mee aan zou kunnen...

        Succes met de keuze.
        Last edited by MusicSupport; 18-11-14, 02:39.
        d&b Audiotechnik

        Comment

        • Sound2000
          • Feb 2005
          • 33

          #34
          Investeren in de bekende merken heeft ook een nadeel, wat jij aan L'Acoustics of Adamson op de offerte zet heeft inmiddels half verhurend Nederland ook in de schuur staan.
          gevolg is dat je voor 3 knikkers met een A merk op pad moet, omdat je conculega (ook de hele grote verhuurders)het voor minder aanbieden. en aangezien er al zo weinig knikkers overblijven blijft het een groot risico om te investeren in (te) dure spullen, al dan niet met een huurkoopcontract..
          Ik heb hier al een paar mooie verhaaltjes over gehoord, en dan staat je set mooi te glimmen in je loods.

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #35
            Originally posted by Sound2000
            Investeren in de bekende merken heeft ook een nadeel, wat jij aan L'Acoustics of Adamson op de offerte zet heeft inmiddels half verhurend Nederland ook in de schuur staan.
            gevolg is dat je voor 3 knikkers met een A merk op pad moet, omdat je conculega (ook de hele grote verhuurders)het voor minder aanbieden. en aangezien er al zo weinig knikkers overblijven blijft het een groot risico om te investeren in (te) dure spullen, al dan niet met een huurkoopcontract..
            Ik heb hier al een paar mooie verhaaltjes over gehoord, en dan staat je set mooi te glimmen in je loods.
            Klanten gaan U echt niet kiezen omdat je een ander merk hebt staan hoor.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #36
              Originally posted by frederic
              Klanten gaan U echt niet kiezen omdat je een ander merk hebt staan hoor.
              Maar klanten kunnen je wel kiezen omdat je een merk hebt staat dat kwalitatief prima voldoet en voor een lagere prijs kunt aanbieden omdat de aanschafprijs veel lager was.
              L'Acoustics is niks mis mee maar de prijskaartjes die eraan hangen staan meestal niet in verhouding tot de prijs waarvoor het verhuurd wordt.
              En, het is wel leuk een leeg magazijn te hebben omdat alles verhuurd is maar wanneer dat tegen een te lage prijs gaat zit je aan het eind van de levensduur met een lege portemonnee en afgeschreven spullen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #37
                Die klanten gaan dat merk dan eerst moeten kennen, en al gehoord hebben.
                Meteen al een van de eerste pijnpunten van die minder bekende merken. ook al zijn ze beter dan de gekende merken.

                Comment

                • jadjong
                  • Oct 2003
                  • 654

                  #38
                  Ik heb geen spullen in huis(behalve m'n koptelefoon), de bedrijven waar ik voor werk doen 80% van hun klussen voor klanten die vertrouwen hebben in het verhuurbedrijf en de mensen die zij op pad sturen. Het maakt de klant niet uit waar je mee werkt, zolang je alle beloftes waar maakt betalen zij de factuur.
                  Als jij op elke bruiloft L'acoustics neerzet maar de kwaliteit van je klussen fluctureert net zo erg als de olieprijs dan maak je geen vrienden. Wanneer 99% van jouw producties op zeer hoog niveau zijn, zowel technisch, zakelijk als sociaal, dan kan je ophangen wat je wilt.
                  Denkt de klant dat je goed bent omdat je een bepaald merk gebruikt of vind de klant een bepaald merk goed omdat jij er mee werkt?
                  Ik hoop voor heel veel bedrijven het laatste.

                  Comment

                  • Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

                    #39
                    Originally posted by qvt
                    Ik werk erg graag met D&B (of L'Acoustics, Meyersound, Adamson..) maar die 4 merken heb je hier op t forum niet veel aan want daar is geen geld voor, Sander heeft zijn prospect set die qua geluidskwaliteit erg in de buurt komt van bovenstaande 4 maar ik begin er niet aan want dan kom je vroeg of laat het volgende tegen: Inhuur, ridervriendelijkheid, verhuurvraag, restwaarde, accesoires..

                    Als ik doscen huur, dan kunnen dat er 3 per kant zijn of 16.. 100 subs eronder inclusief alle amps, bekabeling, rigging etc en dan is de verhuurvloot in Nederland nog lang niet op en zal ook nooit opraken..

                    Met een prospect set, hoe leuk het ook is.. Vrijwel elke technicus van beetje band heeft er eerst vraagtekens bij, wil ik een festival verzorgen met meerdere podia dan kan ik half nederland door om verschillende setjes in te huren en heb ik met een beetje pech ook voor elk setje andere kabels..

                    Nee dan bel ik liever naar Rotterdam voor een vrijwel oneindige voorraad materiaal, waarbij ik mezelf niet hoef af te vragen wat ik mee krijg.


                    Nou is voor 90% van de forumbezoekers dit geen probleem en zullen ze om de geluidskwaliteit naar Brooklyn Audio gaan en daar geef ik ze groot gelijk in.

                    D&B is erg leuk spul als je op zoek bent naar een totaal concept (materialen maar ook het netwerk er om heen), maar daar is hier op het forum gewoon geen vraag naar
                    Amen! Dit is volledig de nagel op de kop. Alleen was ik in de veronderstelling dat BA zelfs nog net iets beter van geluidskwaliteit was dan Meyer of D&B... Maar dit is dan weer off topic, waarvoor mijn excuses.

                    Comment

                    • Sound2000
                      • Feb 2005
                      • 33

                      #40
                      Originally posted by qvt

                      Als ik doscen huur, dan kunnen dat er 3 per kant zijn of 16.. 100 subs eronder inclusief alle amps, bekabeling, rigging etc en dan is de verhuurvloot in Nederland nog lang niet op en zal ook nooit opraken..

                      Nee dan bel ik liever naar Rotterdam voor een vrijwel oneindige voorraad materiaal, waarbij ik mezelf niet hoef af te vragen wat ik mee krijg.

                      En dat inhuren kost niets ?
                      Jouw offerte zal zeker het scherpst zijn als je je set moet inhuren, ophalen en weer terug moet brengen..

                      zie ik m'n concurrent lachen met zijn minder bekende merk als hij met de klus aan de haal gaat.

                      komt nog bij dat de riders tegenwoordig niet alleen meer om dat ene a merk vragen maar steeds vaker om een goed werkend systeem dat in staat is om de zaal van goed en voldoende geluid te voorzien.

                      ik blijf van mening dat met het huidige overschot aan speakers in Nederland investeren in dure merken zonde van de centjes is.

                      Comment

                      • qvt
                        • Oct 2009
                        • 721

                        #41
                        Originally posted by Sound2000
                        En dat inhuren kost niets ?
                        Jouw offerte zal zeker het scherpst zijn als je je set moet inhuren, ophalen en weer terug moet brengen..

                        zie ik m'n concurrent lachen met zijn minder bekende merk als hij met de klus aan de haal gaat.

                        komt nog bij dat de riders tegenwoordig niet alleen meer om dat ene a merk vragen maar steeds vaker om een goed werkend systeem dat in staat is om de zaal van goed en voldoende geluid te voorzien.

                        ik blijf van mening dat met het huidige overschot aan speakers in Nederland investeren in dure merken zonde van de centjes is.
                        Ik zal je mijn situatie even voorleggen, want die beslist voor een groot deel mijn keuze.

                        Ik ben een zzp'er, zeker 50% van mijn omzet komt van werkzaamheden voor anderen of andere werkzaamheden dan licht/geluid.
                        Ik heb zelf wel wat materiaal, maar gezien ik graag gelijk alles koop wat ik nooit meer hoef te vervangen is het niet genoeg om zelf complete producties te doen.
                        Ik heb wel sterk geinvesteerd in kennis, ik onderhoud een netwerk met leveranciers en collega freelancers zodat ik bij een eventueel project ten alle tijde iets weg kan zetten waar ik trots op ben.

                        Ik heb regelmatig aanvragen, waarop ik niet de goedkoopste offerte heb. Maar dat is voor mij geen punt, ik verdien genoeg aan mijn overige werkzaamheden. Dus als de klus niet doorgaat ben ik enkel wat tijd kwijt voor de offerte.

                        Daarnaast is al het geld wat ik overhou na inhuur winst, want mijn materiaal staat vrijwel nooit stil en ik heb ook geen opslag nodig.

                        En die laatste zin ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik naar de materialenbank van Europa stap als ik iets nodig heb. Daar heb ik leuke prijzen waar ook gewoon op te verdienen is en ik zit niet met de vaste lasten.

                        En over die scherpe offertes, mijn klanten komen niet terug omdat ik de goedkoopste ben.. Want anders zat ik al een poos zonder werk.

                        PS: MusicSupport, gefeliciteerd met TIM :-)
                        There is no substitute for imagination

                        Comment

                        Working...