Allen & Heath Qu-16 of Souncraft Si Expression 1 of?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mjusic
    • Jun 2008
    • 16

    #16
    Originally posted by HennyS
    Dank jullie wel voor jullie input, super!

    ... Maar klopt het dat je met deze tafel (misschien ook bij de Si en M200i) 4 outs kwijt bent als je twee stereo effecten gebruikt?

    En ik lees ook af en toe dat diverse digitale tafels te kampen hebben met een DSP probleem als je teveel effecten tegelijkertijd gebruikt, is dit bij jullie bekend? ...

    Ik zal jullie nog even mijn setup geven zodat jullie een idee krijgen wat ik in de tafel wil proppen.

    Inputs:
    1 x Shure Draadloos 1 (input 1)
    1 x Shure Draadloos 2 (input 2)
    1 x Shure Draad Mic 1 (input 3)
    1 x Shure Draad Mic 2 (input 4)
    1 x Denon SD Player 1 (input 5 + 6)
    1 x Denon SD Player 2 (input 7 + 8)
    1 x Tascam CD-MD1 (input 9 + 10 + 11 + 12)
    1 x Effect Galm (input 13 + 14)
    1 x Effect Delay (input 15 + 16)

    Outputs:
    1 x Senheiser IEM 1 (1 + 2)
    1 x Senheiser IEM 2 (3 + 4)
    1 x Monitor voor mijzelf (5 + 6)
    Je bent inderdaad 4x out kwijt als je 2 externe stereo effecten gebruikt. Interne effecten kosten uiteraard geen outputs. Maar met jouw setup is dat dus haalbaar.
    Je eigen monitor (PAFL) kun je als alternatief ook nog op de Alt-Out zetten, dan spaar je 2xout uit.

    Wat betreft processing power hoef je je geen zorgen te maken, Met 4 actieve effecten, multi-track stream naar usb, alle kanalen bezet, ieder kanaal EQ, gate, compressor en EQ op de LR geen enkel probleem of hikje.

    Ik gebruik de QU-16 regelmatig met vrijwel exact jouw configuratie.

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #17
      Originally posted by mjusic
      Je bent inderdaad 4x out kwijt als je 2 externe stereo effecten gebruikt.
      Waar is de tijd dat we met 1 (aux) output 2 effecten aanstuurden...

      Je zult waarschijnlijk wel een aantal favoriete effectapparaten hebben, maar er is een redelijke kans dat je die op een gegeven moment gewoon thuis laat, de ingebouwde effecten zijn over het algemeen heel goed bruikbaar.

      Ik was trouwens ook heel sceptisch over een ipad bediening. Nu werk jij blijkbaar volledig op in ears, en dan maakt het niet zoveel uit, maar met losse floors, is het toch wel heeeel handig om er met je ipad naar toe te lopen en de mic uit te fluiten, of te checken. Ik zou inmiddels niet meer zonder willen. (Al gebruik ik op de X32 inmiddels een android tablet, omdat die app handiger en flexibeler is...)

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #18
        Originally posted by HennyS
        Dank jullie wel voor jullie input, super!

        Heb even een paar video's gekeken van de tafels en de bediening ervan, maar qua simpel en makkelijk lijkt (mij) de Soundcraft Si toch wel de simpelste tafel voor een tape act.

        Maar al dat moois heeft ook weer zijn keerzijde natuurlijk. Hoelang gaan die ledjes mee van die mooie verlichte faderbanen, een kaartupdate om hem als DAW te gebruiken kost ook weer bijna € 500,-, mist 2 faders die je alleen in layer 2 kunt gebruiken.

        De Roland M200i is ook een mooie mixer en word door meerdere mensen aanbevolen, al is het alleen al voor de klank. Jammer genoeg ben ik niet zo iPad fan, zeker niet op de klussen waar ik wel eens komt. Meestal cafeetjes en feesttenten waar nog steeds (hoe is het mogelijk) apréski feestjes gehouden worden, en dan hoef ik jullie niet uit te leggen hoe het er daar aan toe gaat. ;-)

        De Qu-16 trekt mij op dit moment het meest, ook genoeg in en outs, mooie effecten, mooi touchscreen, en ziet er gelikt uit. En ook iPad mogelijkheid als extra. ;-) Maar klopt het dat je met deze tafel (misschien ook bij de Si en M200i) 4 outs kwijt bent als je twee stereo effecten gebruikt?

        En ik lees ook af en toe dat diverse digitale tafels te kampen hebben met een DSP probleem als je teveel effecten tegelijkertijd gebruikt, is dit bij jullie bekend?

        Ik zal jullie nog even mijn setup geven zodat jullie een idee krijgen wat ik in de tafel wil proppen.

        Inputs:
        1 x Shure Draadloos 1 (input 1)
        1 x Shure Draadloos 2 (input 2)
        1 x Shure Draad Mic 1 (input 3)
        1 x Shure Draad Mic 2 (input 4)
        1 x Denon SD Player 1 (input 5 + 6)
        1 x Denon SD Player 2 (input 7 + 8)
        1 x Tascam CD-MD1 (input 9 + 10 + 11 + 12)
        1 x Effect Galm (input 13 + 14)
        1 x Effect Delay (input 15 + 16)

        Outputs:
        1 x Senheiser IEM 1 (1 + 2)
        1 x Senheiser IEM 2 (3 + 4)
        1 x Monitor voor mijzelf (5 + 6)
        Bij de M-200i ben je per interne FX wel een aux-schuif kwijt
        omdat de fx daar op terug komt. Er zijn 4 interne fx in te stellen.

        In jouw geval kost je dit dan 2 auxes op de 10 outputs die je onboard hebt.
        Ik heb mijn IEM altijd op Matrix staan. Een Matrix die zich, in tegenstelling tot
        de kleinere analoge tafels, per kanaal laat aansturen.
        Dan houd je dus nog 6 auxes over.

        L + R hebben een eigen out, dus die hoef je hier niet af te halen.
        Verder kun je L + R ook op AES-out regelen.

        Over de DSP: We hebben verleden jaar april een tafelvergelijkingsdag
        gehouden, waarbij er geen significante verschillen konden worden
        beluisterd tussen de geteste tafels.

        Pas bij gebruik van 32 kanalen in full FX, EQ en Comp
        bemerkten we dat de X32 wat achter bleef bij de overige tafels.
        Er is een topic over op het forum.


        Grtz

        Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • mjusic
          • Jun 2008
          • 16

          #19
          Originally posted by mjusic
          Je bent inderdaad 4x out kwijt als je 2 externe stereo effecten gebruikt
          Wat ik me alleen afvraag is wat je dan naar die effecten stuurt, ik neem aan de zang (microfoons).
          Vrijwel alle effecten hebben een mono in - stereo uit, en aangezien mic altijd mono is heb je dus met 2x out (en dan weer 4x in) toch voldoende?

          Comment

          • knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

            #20
            Originally posted by HennyS
            Ik heb 2 x Draadloos, 2 x Draad mic, 2 x SD (= 4), 1 x MD, 1 x CD.

            Ruim voldoende lijkt mij?
            Ruim voldoende! De schuifjes kun je zelf toewijzen, de 2x SD zou je ook op een stereo ingang aan kunnen sluiten, zo heb je weer 2 schuiven vrij, waar je de return van je galm of delay op kun zetten. 2 kanalen voor CD zijn weer te linken (als schuifjes) zo hou je alles simpel

            Comment

            • HennyS
              • Mar 2015
              • 17

              #21
              Ok het is me goed duidelijk geworden dankzei jullie advies en hulp.

              Ik kies voor de Qu-16, in mijn geval de beste keuze lijkt mij.
              Kanalen en mogelijkheden genoeg waarmee ik goed uit de voeten kan.
              In een later stadia (en wat rustigere klusjes) kan ik er nog voor kiezen om hem met de iPad te bedienen.

              Ik heb bijna altijd met Allen & Heath gewerkt, en de antieke MixWizard 3 14:4:2 waar ik nu nog mee werkt vind ik nog steeds een van de beste en heeft me nog nooit in de steek gelaten, ik hoop hetzelfde met de Qu-16.

              Ik wil wel gelijk helemaal zonder externe effecten gaan werken,
              dus mijn Lexicon en TC Electronic laat ik even in de kast en eens kijken of de Qu-16 effecten mij kunnen overtuigen.
              Heeft iemand alvast een mooie setting voor de galm? ;-)

              ik hou jullie oo de hoogte!

              Nogmaals bedankt!!!

              Comment

              • HennyS
                • Mar 2015
                • 17

                #22
                Ok, ik heb inmiddels de Qu-16 binnen en ben er flink mee aan het stoeien, alleen even een vraagje over de effecten en mijn in-Ears.

                Ik heb nu zo'n beetje alles aangesloten en wil graag weten hoe je de interne fx1 en fx2 onder fader 15 & 16 krijg zodat ik niet hoef te switchen tussen de layers tijdens een klus.

                Ook wil ik graag weten hoe ik mijn in-Ears aan moet sluiten, moet ik mono out 1 tm 4 of stereo out 5/6 en 7/8 gebruiken?
                En hoe rout ik de mic, band en fx naar de monitors?

                Tja, ik ben nog steeds m'n aux knopjes gewent, dit is heel wat anders. ;-)

                Comment

                • rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

                  #23
                  Als je het goed doet, in ears stereo, dus 5/6 en 7/8.

                  Wil je alles op 1 layer hebben in dit geval moet je een custom layer maken met de schuiven die je nodig hebt hierop, hierop volgende kun je dus nu ook rustig je cd/md/sd/usb speler op stereo 1 of 2 aansluiten.

                  Ik dacht dat de qu16 standaard aux on fader heeft, zodra je dus op de mon send druk (blauwe knopjes recht onder, worden je schuiven aux send.

                  Voor de rest zo ik je de volgende adviezen willen geven.
                  1) Grote pot koffie zetten
                  2) Handleiding uit de plastic halen.
                  3) CD speler aansluiten.
                  4) In Ears aansluiten.
                  5) Micro aansluiten.
                  6) Hoofdtelefoon op de in ears aansluiten
                  7) Hoofdtelefoon op de tafel inprikken.
                  8) Koffie inschudden.
                  9) Beginnnen met lezen in de handleiding met koffie erbij en proberen.

                  Even alle gekheid op een stokje, handleiding is redelijk duidelijk hierin.

                  Comment

                  • mjusic
                    • Jun 2008
                    • 16

                    #24
                    Originally posted by HennyS
                    ... wil graag weten hoe je de interne fx1 en fx2 onder fader 15 & 16 krijg zodat ik niet hoef te switchen tussen de layers tijdens een klus
                    [setup]
                    control > custom layer
                    1: ch1
                    2: ch2
                    3: ch3
                    ...
                    14: ch14
                    15: FX1ret
                    16: FX2ret
                    Plaatje op pagina 52 van de handleiding laat dit perfect zien.

                    Comment

                    • HennyS
                      • Mar 2015
                      • 17

                      #25
                      Bedankt voor de tips!

                      De manual heb ik voordat ik de Qu-16 al diverse malen gelezen, kan hem nu onderhand uit m'n hoofd.
                      Alleen omdat dit mijn eerste digitale tafel is viel het kwartje wat later bij mij en had ik het niet door dat je eerst 'Mix 1, 2 of 3, etc etc moest selecteren om de boel werkend te krijgen! :-(

                      Ti's me nu zelfs al gelukt om de effecten aan en uit te zetten met de softkeys! :-)
                      Heb trouwens ook de nieuwste firmware 1.7 er in gezet met de nieuwe ducker functie en nog meer moois.

                      Ik ga even aan de slag met de custom layer, kijken of het me lukt.

                      Comment

                      • HennyS
                        • Mar 2015
                        • 17

                        #26
                        PS:

                        Nieuwe Manual 1.7: http://www.allen-heath.com/media/Qu-...e-AP9372_6.pdf
                        Nieuwe Firmware 1.7: http://www.allen-heath.com/key-serie...?download=9001

                        Comment

                        • HennyS
                          • Mar 2015
                          • 17

                          #27
                          Nou ti's allemaal gelukt! :-)

                          Alles staat netjes zo als ik het hebben wilden en alles werkt perfect.
                          De in-ears werken ook perfect, netjes onder mix 5/6 en 7/8. ;-)

                          Alleen weer een vraagje, als ik de functie RTA in druk zie je de grafische EQ.
                          Daar verschijnen constant rode pieken en die krijg ik er niet uit.
                          Ik kan eq'en tot ik een ons weegt maar de rode bargraps blijven?

                          Comment

                          • mjusic
                            • Jun 2008
                            • 16

                            #28
                            Originally posted by HennyS
                            Ik kan eq'en tot ik een ons weegt maar de rode bargraps blijven?
                            De rode bar geeft de frequentie met het hoogste geluidsnivo weer, niet de te hoge pieken. Krijg je er met eq-en dus net uit.
                            Ben met je eens dat het best wel irritant is ...

                            Comment

                            • HennyS
                              • Mar 2015
                              • 17

                              #29
                              Heeft dus eigenlijk geen nut want je kunt er niets mee. Want als je goed oplet zie je af en toe dat bijna over de gehele EQ pieken verschijnen.

                              Originally posted by mjusic
                              De rode bar geeft de frequentie met het hoogste geluidsnivo weer, niet de te hoge pieken. Krijg je er met eq-en dus net uit.
                              Ben met je eens dat het best wel irritant is ...

                              Comment

                              Working...