Presonus RM32AI

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

Presonus RM32AI

Heeft er iemand ervaring met systemen zoals Presonus RM32AI
    dus via pc met touchschreen in plaats van een echte mixertafel.

kvind het wel intressant omdat uw snake wegvalt door draadloos systeem.
    en je geen dure kosten hebt van de tafel.

alvast bedankt voor de reacties.

mvg Jimmy
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Originally posted by vegapower
    Heeft er iemand ervaring met systemen zoals Presonus RM32AI
    dus via pc met touchschreen in plaats van een echte mixertafel.

kvind het wel intressant omdat uw snake wegvalt door draadloos systeem.
    en je geen dure kosten hebt van de tafel.

alvast bedankt voor de reacties.

mvg Jimmy
    Soort van: ik heb een Presonus SL24 gehad en nu een X32 set (full+core+2xS16). Verder een 19" ELO touchscreen met MacMini en iPad.
    Of een touchscreen kan werken is erg afhankelijk van je soort klussen: als je elke week hetzelfde bandje mixt, zou het kunnen werken.
    Festival-achtige settings met 6 bandjes en wissels in 10minuten ga ik niet doen op touchscreen of iPad: je kunt niet blind een fader of knop vastpakken en ondertussen naar de band op het podium kijken. Op het moment dat je touchscreen/iPad loslaat ben je het kwijt. Ik mix dus alleen op touchscreen/iPad als het niet anders kan: te weinig ruimte of buiten bij slecht weer. Soms doe ik de monitoren tijdens soundcheck vanaf het podium met iPad.

Mbt touchscreen/iPad: de meeste ELO touchscreens hebben resistive touch en het nadeel daarvan is dat je behoorlijk op het scherm moet drukken om een fader vast te houden. De meeste apps op de iPad (met capacitive touch) werken beter en zijn vloeiender te bedienen.

Vwb wifi verbinding: Met een standaard routertje durf ik het niet aan om in een volle zaal te mixen. De verbinding valt te gemakkelijk weg. Als je dit serieus wilt doen, moet je ook een goed access point/router neerzetten, hoog op een standaard. Bijv. de outdoor producten van Engenius.

Persoonlijk ben ik meer fan van de Behringer/Midas serie. De uitbreidbaarheid is top. Met de X32core in een rack op het podium heb ik ook altijd een backup bij me: USB stick erin, settings laden en verder mixen met de iPad. Of ik laat de band zelf in-ears mixen op de core en ik doe FOH van de X32full. Bij Presonus zijn alle apparaten opzichzelfstaand, toch?

Kortom: iPad is een leuke extra, meer niet.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Het kan zoals PvG schrijft prima werken in bepaalde situaties. Ik mix gewoon met een console en de iPad is een handige extra om op toneel de monitormix te maken direct naast de muziekanten. Je kunt niet meer "blind" werken maar moet altijd naar je scherm turen om de juiste faders en knoppen te pakken.

Heb ondrtussen al een paar software consoles gezien en wat mij opvalt is dat deze gebruikers er toch weer 3 á 4 BCF2000's bijgekocht hebben (pak 'm beet 8 á 900 euro extra uitgaven) om toch weer die faders te voelen en niet door layers te moeten scrollen van maar 8 faders. Deze zitten dan weer ingebouwd in een custom case en dat is ook niet goedkoop.

Bedenk dat een beetje goed multi touchscreen van 23 inch ook best wat kost nog en je koopt voor dat totale bedrag een X32 met digitale snake. UTP uitrollen is nu ook het werk niet meer en moet je toch doen want WiFi vertrouwen als je live bent met publiek is geen stabiele optie. Erg vervelend als net de verbinding wegvalt tijdens feedback, maak je geen vrienden mee.
      Last edited by vasco; 22-03-15, 21:36.

Comment

• Rieske
        • Aug 2002
        • 544

Mixen met een Ipad ? Mwah... mij niet gezien. Hoe wil je bijvoorbeeld meerdere faders tegelijk bedienen ? Stel dat er plotseling 3 micro's beginnen te piepen en iedereen kijkt boos naar jou, dan los je dat met een Ipad niet zo snel op. Het ligt natuurlijk wel aan je ervaring de betreffende act. Heb je een rustig jazz bandje die je al jarenlang mixt of heb je een heftige hardrock band waar je nog nooit mee hebt samengewerkt.

Verder zou ik qua betrouwbaarheid van je wifi signaal ook niet heel zeker zijn. Dan moet je tijdens een optreden toch wel zeker continue een wifi analyser app gebruiken.

Diverse merken brengen momenteel een soort gelijk systeem op de markt en ze lijken me allemaal meer geschikt voor kleine setups die eventueel zelf vanaf het podium kunnen mixen en af en toe de zaal in lopen om te luisteren hoe het klinkt.

Ik gebruik mijn Ipad alleen voor de soundcheck met de band. Effe lekker op het podium tussen de artiesten staan en zelf goed luisteren wat ze op de monitoren willen. Daar is een Ipad ideaal voor !
        Life is what you make it

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by PvG
          Met de X32core in een rack op het podium heb ik ook altijd een backup bij me: USB stick erin, settings laden en verder mixen met de iPad.
          Even tussendoor hierop inhaken. Er is ook een sync oplossing, weet niet hoe en of het werkt. Als ik het lees kan je hiermee je backup constant sync houden met je tafel.

Behringer X32 Sync Link App
          A free application for any users of the Behringer X32 Digital Sound Desk - Allows 2 consoles be sync'd together
          This application has been written by Skylight Sound and users are reminded that is it used at your own risk.
          The current release is Version 0.7 updated on 5 October 2013

x32_sync_link.zip

Comment

Working...