Geluidsverbetering

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lago
    • Aug 2009
    • 10

    Geluidsverbetering

    Hoi,

    ik gebruik voor mijn drive in discotheek de volgende set: midimixer denon mc6000, een Jbl geluidsset bestaande uit: 2x sub Vrx 918, 2x top Srx715. De speakers worden aangestuurd door 2x een crown xti4002 versterker. Tevens gebruik ik 2 draadloze microfoons sennheiser ew100 1945.

    ik wil graag mijn geluidskwaliteit verder omhoog krijgen, hebben jullie tips voor mij wat voor mogelijkheden er zijn??
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

    #2
    Als je er alles uit wilt halen wat er in zit dan is het goed om je set eens door te laten meten. Met een juiste meting kun je de speakers uit jouw set perfect op elkaar laten aansluiten. Voor de zoekfunctie: Zoek maar eens op time-alignen en fasegedrag. Dat is niet iets wat je via een forum kunt oplossen. Enkele 'meters' hier op het forum zijn onder andere Timo Beckman en MusicXtra.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • RayM
      • Jan 2006
      • 742

      #3
      Allereerste vraag, gebruik je een crossover of een digitale processor?
      In het laatste geval valt er veel winst te behalen.
      Meten vind ik in eerste instantie een beetje overdreven, basje-topje aan iedere kant.
      Heerlijk die stilte

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        XTI serie is volgens mij met processor.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by RayM
          Meten vind ik in eerste instantie een beetje overdreven, basje-topje aan iedere kant.
          Daar kan anders al heel wat misgaan hoor....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • RayM
            • Jan 2006
            • 742

            #6
            Originally posted by frederic
            XTI serie is volgens mij met processor.
            Klopt Frederic, zover had ik nog niet gekeken. Al met al een dik setje.
            Met een goede processing moet het toch mogelijk zijn een een goed geluid eruit te krijgen.
            Heerlijk die stilte

            Comment

            • lago
              • Aug 2009
              • 10

              #7
              Originally posted by RayM
              Klopt Frederic, zover had ik nog niet gekeken. Al met al een dik setje.
              Met een goede processing moet het toch mogelijk zijn een een goed geluid eruit te krijgen.

              begrijp me niet verkeerd hoor, er zit al een behoorlijke bak geluid in, in de xti's is inderdaad al een een dsp processing aanwezig. Dus het is wel goed, maar ik wil het beter hebben daar gaat t om. Ik heb onlangs een dbx equalizer al toegevoegd dus al beter, maar ik ben continu zoekend naar positieve verbeteringen dus vandaar mijn vraaag, hoe kan t nog beter?.

              Comment

              • teunos
                • Feb 2008
                • 352

                #8
                Originally posted by lago
                begrijp me niet verkeerd hoor, er zit al een behoorlijke bak geluid in, in de xti's is inderdaad al een een dsp processing aanwezig. Dus het is wel goed, maar ik wil het beter hebben daar gaat t om. Ik heb onlangs een dbx equalizer al toegevoegd dus al beter, maar ik ben continu zoekend naar positieve verbeteringen dus vandaar mijn vraaag, hoe kan t nog beter?.
                Een equalizer zit ook al in de dsp van de XTI ingebakken. Als je met die DBX volgens jou de geluidskwaliteit hebt weten op te schroeven, had je dit zeker ook gekund met de XTI. Sterker nog, je hebt een extra schakel in je keten geintroduceerd die zelf ook weer vervorming en extra ruis met zich mee brengt, hoe weinig dat misschien ook is.
                Toevallig heb ik laatst nog een setje onder handen gehad bestaande uit SRX718 subs met SRX715. Dat setje is er zeker op vooruit gegaan, met relatief weinig aanpassingen in de processing (Itech 400 en 6000). Juist in de processing kan veel verkeerd gaan als deze niet goed ingeregeld is.
                Meten is weten, dus in deze zou ik toch zeker iemand uitnodigen die dit voor je kan doen. Kleine investering, waar je gegarandeerd geen spijt van krijgt.
                ''diamonds are forever''

                Comment

                • Timo B Geluidstechniek
                  • Jun 2014
                  • 456

                  #9
                  Een verbetering zou je kunnen halen in het actief aansturen van je toppen maar bedenk eerst even wat jij een verbetering noemt.

                  Wil je dat het harder gaat of is volume niet belangrijk maar wil je een echte klankverbetering? (bij die laatste dus actief aansturen).

                  Verder is het aan te raden om niet zo maar te gaan lopen rommelen in de presets van JBL als je niet precies weet wat je doet mbt garantie/respons van het kastje en nog wat andere zaken.
                  Ook met meten uitkijken daar JBL een eigen filosofie heeft m.b.t. x-over filtering en de presets voor hun kasten wat onax op een verbetering lijkt zou zo maar eens ellende aan de ofax kunnen veroorzaken
                  Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                  Comment

                  Working...