Gebruik draadloze microfonen met licentie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #16
    Ja de PMSE is mij bekend, heb meerdere lezingen van ze gevolgd

    Ook bij hun wel eens deze vraag neergelegd, de PMSE interpreteert (toen in elk geval) de regelgevingsteksten net zoals ik deze interpreteerde.

    Comment

    • PvG
      • Sep 2012
      • 979

      #17
      Kick...

      Ik overweeg over te stappen naar een meer schaalbare set draadloze mics (Shure QLX-D staat bovenaan de lijst).
      Nu is er nog steeds een behoorlijke keus in frequentiebanden. Wat is wijs?
      G51=470-534Mhz,
      H51=534-598MHz,
      K51=606-670MHz,
      P51=710-782MHz,
      S50=823-832+863-865Mhz.

      Gebruik is: binnen en buiten. Vooral in Nederland, maar een klusje in Belgiƫ moet ook kunnen.

      S50 is natuurlijk een dikke NO.
      P51 is ook een dikke NO ivm toekomstige veiling voor 5G...
      Is H51 de veiligste keuze?
      Of G51? Of K51?
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #18
        Als ik dit zo allemaal lees snap ik waarom Anouk niet draadloos wil zingen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

          #19
          Ik heb hier sinds kort ook enkele qlx-D setjes, met ksm9 kop. Eerste indruk is zeer positief. Ik heb gekozen voor de k51 band, gezien daar momenteel de meeste ruimte is, met de miste tv kanalen. Dit betekend echter wel dat je in belgie een vergunning nodig hebt als je ze wilt gebruiken.
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #20
            H51 met niet teveel kanalen mag geen probleem zijn, ik gebruik 8 zenders (voor mij al veel) in midden brabant. (Nederland)
            Dan kun je wel zo naar belgie.
            Of je pakt er nog wat G51 bij, voordeel is ook dat er weinig ander draadloos zit in nederland, dus op drukke locaties lekker makkelijk in het afstemmen met collega's.

            Mocht onze regering wederom een andere band gaan veilen dan hou je altijd wat over dat blijft werken.

            Comment

            • PvG
              • Sep 2012
              • 979

              #21
              Het zijn 2 QLXD setjes G51 en 2 QLXD setjes H51 geworden: risicospreiding voor toekomstige frequentieveilingen en risicospreiding voor frequentiebezetting (plek zat! :-) ). Ik koppel 2 receivers aan elkaar op 1 paar antennes, dan kan ik 4 receivers in 2 HE proppen met 2 paar antennes op de rackoren (dus nog steeds in 2 HE). Scheelt weer een antenne distributie-unit die ook niet weinig kost. Ik ga gewoon de 1/2-wave antennes gebruiken (rack op stage) en status monitoren via ethernet/WWB6/Shureplus.
              Ik heb gekozen voor SM58 koppen, omdat die het best passen bij mijn klussen. Beta58 vind ik gevoeliger voor feedback, vereist betere mictechniek van artiest en klinkt niet veel beter dan een SM58. KSM9 zijn mijn klanten niet waard... (Ik kan natuurlijk altijd een keer een losse kop kopen. Idem voor een bodypack.)
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

              Comment

              • PvG
                • Sep 2012
                • 979

                #22
                QLX-D (of ULX-D) met gekleurde ringetjes :
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                Comment

                • MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

                  #23
                  Is dat een standaard artikel ?

                  Comment

                  • purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

                    #24
                    lastig is wel dat je die ringen er altijd af moet schuiven als je de microfoon wilt opladen cq batterijen wisselen..

                    Comment

                    • PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

                      #25
                      Shure WA616M. Nog niet in het standaard assortiment, maar je leverancier kan ze wel bestellen bij de importeur. Let op het nummer: 616, niet 615.

                      De standaard zwarte ringen zitten ook in de weg bij het wisselen/laden van de accu's. Dat is voor de gekleurde ringen niet anders. Merk op dat de ringen een functie hebben, nl beschermen van de laadcontacten tegen vuil, vette vingers ed. BTW: volgens Shure moet je gewoon de huls losdraaien waardoor je de ring losdrukt.

                      Het voordeel van de plaats van deze ringen is, dat ze minder vaak achter een hand van een zanger/presentator verdwijnen.
                      Last edited by PvG; 13-11-15, 18:38.
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                      Comment

                      Working...