Rockcafe mengtafel: Weer een Mixwizard of een oud digitaal bakje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

overigens als het echt een houtje touwtje kleine kroeg is waar met een conventionele backline gespeeld wordt.
    Dan is het maar de vraag of je wel 16 kanalen neer hoeft te zetten.

Voor de typische 5 man drum/bas/2xgitaar/zang band in een kleine kroeg? zijn de bas en gitaarversterkers hard zat. En versterk je alleen kickdrum. Kom ik meestal niet over de 8 kanalen.

1- kick
    2- bas
    3- toetsen 1
    4- toetsen 2
    5- zang
    6- zang
    7- zang
    8- ?

Dan kom je met een klein mixertje met twee monitorsends wel toe.

Als je 16 kanalen echt gebruikt heb ik het vermoeden dat het niet over een klein kroegje gaat.

Met een 8 of 12 kanaals ben je meestal in een kroeg echt wel klaar
    Last edited by showband; 21-05-15, 09:21.
    lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by showband

Als je 16 kanalen echt gebruikt heb ik het vermoeden dat het niet over een klein kroegje gaat.

Wat is het voordeel om minder dan 16 kanalen te kopen?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timmetje
        • Dec 2012
        • 424

Originally posted by showband
        overigens als het echt een houtje touwtje kleine kroeg is waar met een conventionele backline gespeeld wordt.
        Dan is het maar de vraag of je wel 16 kanalen neer hoeft te zetten.

Voor de typische 5 man drum/bas/2xgitaar/zang band in een kleine kroeg? zijn de bas en gitaarversterkers hard zat. En versterk je alleen kickdrum. Kom ik meestal niet over de 8 kanalen.

1- kick
        2- bas
        3- toetsen 1
        4- toetsen 2
        5- zang
        6- zang
        7- zang
        8- ?

16 kanalen is niet zo overdreven hoor. Daarnaast kan één muzikant prima meerdere instrumenten bespelen, met name bij toetsen. Daarnaast zijn toetsen vaak in stereo waardoor je het aantal kanalen daar voor al mag verdubbelen. Tel daar effect returns, mp3-spelers, etc... bij op en je zit al snel op die 16 kanalen.
        Tim

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by timmetje
          Daarnaast zijn toetsen vaak in stereo waardoor je het aantal kanalen daar voor al mag verdubbelen.
          Hoeveel klanken/samples denk jij dat er werkelijk stereo zijn bij toetsenisten (in dit soort gelegenheden), ik kan ze op twee vingers tellen. Ze hebben twee uitgangen waar ik altijd merk dat dat vooral dubbel mono is. Sluit toetsenisten altijd mono aan of ze moeten mij echt een stereo klank/sample kunnen laten horen wat hun stereo aansluitwens onderbouwt. Heb ik een tafel beschikbaar met genoeg kanalen dan maakt het mij geen drol uit en sluit ik net zo makkelijk dubbel mono aan.

Die twee vingers waren twee toetsenisten die echte stereo klanken gebruikte welke ook werkelijk iets moois aan het arrangement toevoegde.
          Last edited by vasco; 21-05-15, 14:44.

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Daar heb je een goed punt. Daarnaast is het natuurlijk de vraag of er in een hardrock-cafe überhaupt een toetsenist te vinden zal zijn...
            Tim

Comment

• HakkieWakkiePro
              • Jan 2011
              • 4

Bedankt voor de reacties!

Er staan bands van 3 tot 6 man op het podium(metje), en we versterken altijd (bijna) alles uit. Het hangt echter heel erg van de band af of je bijvoorbeeld overheads en amps hoeft te versterken. Ik heb toch vaak genoeg 16ch nodig gehad! (Ja, er zijn ook wel eens toetsen bij!). Enfin, het ziet er naar uit dat de kroeg geen redelijk spul kan betalen, dus zal het voor de komende tijd moeten blijven bij een gereviseerde/2ehands Wizard. een halve rug is gewoon te weinig om wat beters aan te schaffen ben ik bang.

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Overheads? Niet raadzaam in zo'n situatie. Die bekkens hoor je toch wel. Al dan niet door de overige mics. Scheelt weer 2 kanalen.
                Met 16 kanalen moet het toch lukken daar. En dan is een Mixwizzard voorlopig de beste oplossing voor jullie.
                Heerlijk die stilte

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

Daar heb je een goed punt. Daarnaast is het natuurlijk de vraag of er in een hardrock-cafe überhaupt een toetsenist te vinden zal zijn...
                  zeker wel luister maar eens naar veel ouwe rock platen.
                  hammond's en andere urgels
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

En wat dacht je van een Lesley.... Heb je gewoon drie kanaaltjes voor nodig.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

Heren, het was een sarcastische opmerking. En wat die Leslie betreft, die mag van mij wegblijven. Ooit zo'n ding een podium op moeten slepen... Analoge techniek is prachtig, maar niet fijn voor je rug.

Anyway, back on topic: MixWizard.
                      Tim

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

toch ter referentie:
                        (ik heb ze allebei. zowel een mixwizzard als de mackie)

Nadeel
                        -3 bands EQ ipv 4 bands. (hoewel simpeler in dit soort situaties soms beter is )
                        -geen ingebouwde galm (de A&H versie 2 en 3 hebben een bruikbare galm ingebouwd)

voordeel
                        -subgroepjes zodat je zang en toetsengroepjes kun maken. En makkelijk een paar dB extra of minder kunt geven.
                        -de mackie klinkt schoner en transparanter. Echt muisstille electronica.
                        -mechanisch is de mackie steviger
                        -de mackie vlz 1604 is goedkoper.

mackie vlz 1604 pro

lekker belangrijk!

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

Heren, het was een sarcastische opmerking. En wat die Leslie betreft, die mag van mij wegblijven. Ooit zo'n ding een podium op moeten slepen... Analoge techniek is prachtig, maar niet fijn voor je rug.

daar hebben ze wielen en stagehands voor uitgevonden
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Als ik met een band ga optreden, en de klankman zegt, die lesley gaat niet op het podium: dan gaat het optreden niet door. Het is ver gekomen dat geluidsmensen al gaan bepalen welke instrumenten wel en niet op het podium mogen.

Comment

• Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

Originally posted by frederic
                              Als ik met een band ga optreden, en de klankman zegt, die lesley gaat niet op het podium: dan gaat het optreden niet door. Het is ver gekomen dat geluidsmensen al gaan bepalen welke instrumenten wel en niet op het podium mogen.
                              Moah, zolang je hem er zelf op en af sleept zal een geluidsman daar weinig van zeggen. Dat ding naar binnen rollen en dan met een verwaande neus verwachten dat de geluidsman 'm wel ff op het podium tilt... Tjah, dan vraag je er om
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

Working...