Nieuwe monitortafel - welke? ( 9 inears - stereo)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LVG
    • Jul 2011
    • 152

    #31
    Hallo Eric,

    Leuk dat jullie (ik ken meeste van jullie persoonlijk) op zoek zijn naar goede monitortafel

    Als je het overzichtelijk wil houden (niet bladeren door layers), alles stereo wil en liefst ook nog iets van Galm voor Maaike en 1 voor jullie blazer sectie bijvoorbeeld raad ik je de Yamaha TF5 aan (nog wel even wachten op de digitale blokken) deze heeft op momoment 32 inputs en 16 outputs (straks met de blokken kun je dus meer outputs maken) maar wel 20 auxen (10x stereo), eventueel l/r nog te gebruiken en 2 aparte fx sends en returns. En alles mooi in 1 layer waardoor iedere muzikant met 1 druk op ze eigen mix knop heel makkelijk iets harder of zachter kan zetten zonder door diverse layers heen te moeten. Zeer overzichtelijk.
    Buiten dat kan iedereen ook met ze iphone, ipad etc inloggen en op afstand zijn mix veranderen.

    Mocht je x in de buurt (bij bolsward) zijn kun je altijd even op afspraak komen kijken naar de TF5. Wij hebben er 1 liggen.

    Gr. Lucas

    Comment

    • LVG
      • Jul 2011
      • 152

      #32
      [QUOTE
      ->we willen op termijn nu mogelijk naar een losse tafel voor onze oortjes toe, zodat we vrij eenvoudig zelf onze inears kunnen regelen, en ook stereo. Ik hoorde dat er ook tafels op de markt zijn die via een of ander systeem altijd exact de stand van de monitorsettings die je inprogrammeert weer terughaalt bij de volgende klus, via een of andere vca...ondanks volumeverschilen.....hier houdt mijn kennis een beetje op. Heeft iemand een goed idee?? Thanks![/QUOTE]

      P.s. Nog 2 voordelen van de yamaha TF serie is 1: De gainfinder. Draai de gain van de channel tot het balkje groen is, is de toetsenist bijvoorbeeld een dag wat te hard en kloppen de verhoudingen niet meer, draai je de gain terug tot groene balkje verschijnt. De verhoudingen moeten dan weer goed zijn.
      2: Je kan ook nog rechtstreeks 34 channels multitrack opnames maken (en afspelen). Je kan dus tegelijk ook nog live opnames maken op je computer en eventueel op zelfde tafel (switchen tussen usb en live inputs) weer afmixen.

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #33
        Ik ben niet per se voor een bepaald model mengtafel. Maar zou de keuze in ieder geval doen gebaseerd op bestaande techniek. Niet op beloofde features of hardware.
        Dus als de Yamaha tegen de tijd dat je budget hebt "digitale blokken" heeft. Prima. Maar als je die wil zou ik nog geen yamaha platformkeuze maken tot ze in de winkel liggen.
        Wegens de niet compatibaliteit van digitale systemen is de de keuze voor het merk gelijk de keuze voor de mogelijkheden en prijs waar je de komende jaren aan vast zit.
        Als elke uitbereiding de hoofdprijs kost kan de prijs van de mengtafel wel eens niet de leidende kostenfactor zijn.
        Als je bestaande PA bedrijf met yamaha werkt en dus spares in het magazijn heeft staan is het een belangrijke overweging qua inzetbaarheid om aan die norm aan te haken.

        1) jouw stageblokken/systeem past met een kabel op hun systeem (scheelt veel opbouwtijd!)
        2) met een USB stick kun je een extra setup laten plaatsen op een dag dat je twee optredens hebt staan.
        3) bij onderhoud/defect huur je een identieke tafel bij je PA bedrijf.

        Overigens. Als je een merk kiest. Bel dan eens met de helpdesk van dat merk voor de aankoop. Als die gelijk klaar staan dan ben je een stuk beter uit dan dat je via dozenschuivers in verweggistan moet smeken.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #34
          Originally posted by LVG
          Hallo Eric,

          Leuk dat jullie (ik ken meeste van jullie persoonlijk) op zoek zijn naar goede monitortafel

          Als je het overzichtelijk wil houden (niet bladeren door layers), alles stereo wil en liefst ook nog iets van Galm voor Maaike en 1 voor jullie blazer sectie bijvoorbeeld raad ik je de Yamaha TF5 aan (nog wel even wachten op de digitale blokken) deze heeft op momoment 32 inputs en 16 outputs (straks met de blokken kun je dus meer outputs maken) maar wel 20 auxen (10x stereo), eventueel l/r nog te gebruiken en 2 aparte fx sends en returns. En alles mooi in 1 layer waardoor iedere muzikant met 1 druk op ze eigen mix knop heel makkelijk iets harder of zachter kan zetten zonder door diverse layers heen te moeten. Zeer overzichtelijk.
          Buiten dat kan iedereen ook met ze iphone, ipad etc inloggen en op afstand zijn mix veranderen.

          Mocht je x in de buurt (bij bolsward) zijn kun je altijd even op afspraak komen kijken naar de TF5. Wij hebben er 1 liggen.

          Gr. Lucas
          Ik heb een klein vermoeden dat dit wat boven het budget zal zitten va TS. Al je de prijsrange van eenX32/M2 neemt.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #35
            Hoe weet jij wat het budget van de TS is?

            LVG schijnt deze band persoonlijk te kennen gezien zijn reactie en het zou dan zomaar kunnen dat hij hierdoor een heel goed en voor deze band betaalbaar advies afgeeft. Er is hier o.a. begonnen over prijssegment Behringer/Soundcraft met vermoedelijk daarbij de gedachte aan een gemiddelde band die de meeste tegenkomen en/of hier vragen komen stellen.
            Last edited by vasco; 07-09-15, 12:38.

            Comment

            • LVG
              • Jul 2011
              • 152

              #36
              Originally posted by frederic
              Ik heb een klein vermoeden dat dit wat boven het budget zal zitten va TS. Al je de prijsrange van eenX32/M2 neemt.
              Nou komt het leuke. TF5 valt in de prijsklasse M32
              Misschien dat TF3 kwa kanalen groot genoeg is dan wordt het nog iets voordeliger.

              Comment

              • LVG
                • Jul 2011
                • 152

                #37
                Originally posted by Eric185
                We hebben 24 kanalen. Wat ik bedoel met de recall functie is dat ik hoorde dat er een tafel scheen te zijn die niet alleen de hoeveelheid v/e bepaald instrument onthoud en dat opslaat (das inderdaad niet echt bijzonder) maar ook echt reageert als bijvoorbeeld mijn gitaar net even harder staat vanuit de bron (versterker) dat ie dan iets minder weergeeft op de oortjes, zodatje toch een gelijke inear mix houd.

                _in de praktijk zal het nooit 100% werken natuurlijk omdat buiten weer totaal anders klinkt dan binnen en je akoestisch ook nog wel een beetje hoort door je doppen heen maar het idee sprak me wel aan...herkent iemand die techniek?_

                Budget: we hebben nog geen flauw idee. Het is niet zo dat het huidige niet goed is, maar we willen er wel op vooruit natuurlijk. Orienterende fase.
                Met 24 kanalen zou je zelfs genoeg hebben aan een TF3 (24 xlr inputs) in plaats van TF5. Wel heb je (zonder blok) op moment maximaal 16 outputs. Als je stereo wil 9x heb je 18 output aansluitingen nodig. Tf3 heeft net zoals TF5 20 auxen en 2x fx sends. Dus genoeg mogelijkheden voor 9x stereo in ear.

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #38
                  de yamaha heb ik nooit in levende lijve gezien. Maar het zou leuk zijn als er weer eens een beetje up to date yammie in de digimarkt zou zijn Zo te zien moet je wel een apple telefoon of Ipad hebben als je bandleden een eigen in-ear mix willen doen.
                  Als ze die niet hebben moet je wel de prijs van een zooi nieuwe telefoons mee-rekenen.

                  En ik vraag (net als bij Mackie) mijzelf af..... Waarom yamaha? Waarom geen android app?????
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

                    #39
                    Als je over m32 prijzen praat komt een gld80 ook in de buurt, 9 stereo auxen en nog een l/r over.

                    Ook kun je naar me-1 gaan en voor de output van de laptop in de toekomst naar dante.

                    Maar idd zoek een lokale dealer op, liefst 1 die ook je kan helpen met kisten en bekabeling.

                    Richard

                    Comment

                    • NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

                      #40
                      I.p.v. doorborduren op het IEM-verhaal,
                      kun je wellicht ook kijken naar een variant van het Aviom verhaal, wat je al aanhaalde,
                      of een mix van IEM en 'Aviom'.

                      Als Roland gebruiker, kan ik je als mixtafel, naast de door MusiXtra aangehaalde M380
                      zeker ook de M-200i aanbevelen. Met de S2416 heb je on stage 24 inputs en 16 outputs
                      en op de tafel ook nog eens 24 inputs, waarvan 16 op XLR, 6 op jack en 2 op RCA.
                      Klinkt leuk, er zijn in totaal 32 input kanalen te bedienen in 2 layers, 16 per layer.

                      Naast de tafel, heeft Roland de M48. Een soort Aviom kastje waarop iedere muzikant
                      zijn/haar eigen mix kan maken. De oortjes kunnen hier rechtstreeks in worden geprikt,
                      zodat je hier geen zendertechniek meer voor nodig hebt.

                      De M48 wordt gevoed vanuit de S4000D, een REAC (digitaal Roland signaal) splitter,
                      die door een (simpele) UTP kabel, zowel voeding voor de M48 (PoE) als alle kanalen
                      van de tafel doorgeeft.

                      Ieder maakt zijn/haar eigen mix en is dus autonoom aan de techneut. Het scheelt je de
                      aanschaf van een monitortafel en, iedere gig het inhuren van een monitortechneut.

                      Voor de muzikant (zanger/zangers) die toch draadloze IEM wil, kun je dan kiezen om de
                      mix te laten verzorgen vanaf FOH, of om het signaal van de M48 naar een zender te sturen.

                      Kwestie van keuzes en/of budget.

                      grtz

                      Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                      Comment

                      • jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

                        #41
                        Ik ben wel benieuwd of er een vooruitgang is...?

                        Comment

                        • Eric185
                          • May 2014
                          • 8

                          #42
                          Originally posted by jakkes72
                          Ik ben wel benieuwd of er een vooruitgang is...?
                          Bedankt voor de input tot nu toe heren! Het is dus een stuk ingewikkelder dan ik van tevoren dacht, ik zal deze dingen gaan delen met onze technici en band. Kijken of we dan genoeg voordelen tov. de nadelen overhouden en aan de hand daarvan knopen doorhakken.

                          Heel ander vraagje, heeft niet zoveel mee te maken maar kom er zelf niet uit: die foamtips voor je inears, ik gebruik een Westone um3 set. Je koopt dan 3 paar van die schuimpjes voor 19 tot 30 euro, afhankelijk van het type. In de VS kun je ze voor de helft aanschaffen, maar dan ben je een fortuin kwijt aan verzendkosten. Heeft iemand ervaring met die faomtips in NL kopen voor een redelijke prijs?

                          Comment

                          • Eric185
                            • May 2014
                            • 8

                            #43
                            Originally posted by LVG
                            Hallo Eric,

                            Leuk dat jullie (ik ken meeste van jullie persoonlijk) op zoek zijn naar goede monitortafel

                            Als je het overzichtelijk wil houden (niet bladeren door layers), alles stereo wil en liefst ook nog iets van Galm voor Maaike en 1 voor jullie blazer sectie bijvoorbeeld raad ik je de Yamaha TF5 aan (nog wel even wachten op de digitale blokken) deze heeft op momoment 32 inputs en 16 outputs (straks met de blokken kun je dus meer outputs maken) maar wel 20 auxen (10x stereo), eventueel l/r nog te gebruiken en 2 aparte fx sends en returns. En alles mooi in 1 layer waardoor iedere muzikant met 1 druk op ze eigen mix knop heel makkelijk iets harder of zachter kan zetten zonder door diverse layers heen te moeten. Zeer overzichtelijk.
                            Buiten dat kan iedereen ook met ze iphone, ipad etc inloggen en op afstand zijn mix veranderen.

                            Mocht je x in de buurt (bij bolsward) zijn kun je altijd even op afspraak komen kijken naar de TF5. Wij hebben er 1 liggen.

                            Gr. Lucas

                            Hoi Lucas, help me even ....slecht met namen, kan je gezicht er even niet bij plaatsen
                            Ik ga binnenkort even met onze technicus om tafel om te kijken wat hij vind, wie weet komen we dan wel even een keer langs!

                            Comment

                            • showband
                              • May 2001
                              • 4524

                              #44
                              misschien beginnen met een deelbeslissing:

                              Vind je band die Aviom-achtige submixeertjes handig?
                              In dat geval kun je kijken naar de versies die ervan te krijgen zijn. (ik heb er +/- prijzen/stuk bijgezet
                              Aviom (600,-), DBX (650,-), A&H (700,-), Roland (1000,-), Behringer (300,-), myMix (600,- kan ook opnemen!) hebben deze dingen in verschillende prijzen.

                              Als je PA bedrijf al met een bepaald merk draait bespaar je jezelf misschien een centrale doos, maar waarschijnlijk heb je wel een rekje met interface nodig. Als je daar gelijk een lade met schuim voor de boxjes en statiefclamps in doet ben je snel klaar.

                              Sommige bands kunnen met dat soort setjes op repetitieruimte besparen. Dus voor sommige bands levert zo een set snel geld op!

                              Als je een combinatie van wensen hebt. Zowel bandleden die gewoon een mix op de oren willen, en anderen die een Aviom-achtige prefereren dan kan de digimixer met minder auxen werken, maar moet je goed kijken naar de culumatieve prijs van de mixer als de submixers. Dat kan erg tegenvallen! Die roland submixertjes zijn al snel 1000euro per stuk bijvoorbeeld! Terwijl behringer het voor 300 euro doet. Dat geeft voor 9 man al een delta van 6300euro voor relatief weinig voordeel. En qua betrouwbaarheid kun je voor dat geld spares meenemen...

                              Zo een submixer basis is dus niet markant anders van prijs dan een enkele digitale mixer.
                              De mix kan prijsneutraal blijven als je merk-matcht (scheelt een spitterbox) en je een goedkopere mixer met minder auxen kunt gebruiken.

                              Kortom, ik raad aan eerst met de band te beslissen wat elke muzikant prefereert.
                              traditioneel willen blazers en vocalisten gewoon een beltpack en verder geen gedoe.
                              terwijl de ritmesectie de eigen controle wel erg handig vinden.
                              Last edited by showband; 22-09-15, 08:36.
                              lekker belangrijk!

                              Comment

                              • Eric185
                                • May 2014
                                • 8

                                #45
                                Originally posted by showband
                                misschien beginnen met een deelbeslissing:


                                Kortom, ik raad aan eerst met de band te beslissen wat elke muzikant prefereert.
                                traditioneel willen blazers en vocalisten gewoon een beltpack en verder geen gedoe.
                                terwijl de ritmesectie de eigen controle wel erg handig vinden.
                                Klopt bij ons waarschijnlijk helemaal!

                                Comment

                                Working...