75dBA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

    #16
    Originally posted by vasco
    En als die handhaver dan gewoon met de meter in de hand op de grond staat met de meter ter hoogte van zijn middel, even een foto van maken zodat je kan aantonen dat hij niet heeft gemeten volgens de richtlijnen van de APV 4:2.5
    Ja, exact. Hij handhaaft op basis van de APV, moet ie dat ook doen conform de APV.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

      #17
      Originally posted by MarkRombouts
      De vraag die ik mezelf wel eens heb gesteld is: wat veroorzaakt t meeste overlast ? De luide pieken of een hoog gemiddeld niveau ?

      ben er nog niet uit moet ik zeggen.
      En dan te bedenken dat de controleurs misschien een eendagscursus hebben gevolgd om iets te meten waarvan ze verder de ballen verstand hebben.
      75dBA is oké, 75,2dBA is stil leggen en een boete.
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #18
        Er wordt overal gemeten volgens de milieuwet, die schrijft volgens mij een LaEQ meting over 2 minuten voor (die variant kom ik in ieder geval in de meeste evenementenvergunningen tegen).
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

          #19
          "75dBA, dat was de toegestane geluidsdruk op de gevels" was de afstand tussen de meter en de muur gespecificeerd? Als ze de meter tegen de muur hebben gehouden dan was het toegestane niveau dus eigenlijk 5 a 6dB lager dan op de muur (bron + reflectie geeft ergens tussen de +4 a 6dB extra level).

          Verder probeer ik er zo ver als mogelijk weg te blijven van dit soort geneuzel....

          Houdt er rekening mee dat dit de komende jaren een stuk erger gaat worden daar een paar partijen er flink geld mee verdienen qua monitoring en via deze weg dus proberen opdrachtgevers weg te kapen om zo hun eigen systemen iedereen door de strot te duwen.

          Er is een test geweest in de zomer mbt geluidsoverlast in A'dam wat volgens bepaalde mensen niet tot beleid zou leiden maar intussen worden er al bepaalde set-ups geweerd (end fired sub array bv).

          Waarom denk je dat ik in augustus bezig ben geweest met het uit testen van een aantal Sub array opstellingen?

          Here’s a little follow up on the blog post before this 1(Subjes1). Various Cardioid Sub Arrays in stacks of 3 all to Front and/or Front Back Front.




          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

          Comment

          Working...