Vervangen PA luidsprekers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomwaits
    • Jul 2007
    • 19

Originally posted by vester86
    op welk vlak kom je nu te kort? en hoe merk je dat als je zelf aan het spelen bent?
    Opmerkelijk, je bent de eerste die iets vraagt in de zin van 'wat is het probleem?'

Maar eh... het antwoord zou uit mijn start-post te halen moeten zijn, in kleine gelegenheden kom ik niet te kort maar er komen wat optredentjes aan voor meer mensen in een grotere ruimte waarbij ik denk dat meer power nodig is. Dit op grond van de adviezen die her en der te lezen zijn en het feit dat verhuurbedrijven setjes als de mijne verhuren voor een doelgroep van 100 a 150 man publiek.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by tomwaits
      Dit op grond van de adviezen die her en der te lezen zijn en het feit dat verhuurbedrijven setjes als de mijne verhuren voor een doelgroep van 100 a 150 man publiek.
      Met gezond verstand betekent dat niet dat je er niet meer mee kunt... Als je verhuurt wil je graag je spullen heel terug, dus ga je niet "krap aan" setjes verhuren aan mensen die er misschien niet zo veel verstand van hebben of er in ieder geval niet zo zuinig op zijn.

Daar komt nog eens bij dat als er 300 man komen en er is alcohol (duh) je toch al niet iedereen meer bereikt, als jij dan je dingetje kunt doen voor de 1e 200 man dan laat die laatste 100 maar mooi met hun rug tegen de bar naar je toe staan. Dan doe je het al een stuk beter als de gemiddelde band. (Oeps)

En neem het advies te harte van vester: Wat kom je tekort? Misschien alleen extra sub erbij, of in jouw geval kan ik me voorstellen misschien wel enkel topjes.
      Veel belangrijker nog, plaats je toppen voldoende hoog, misschien je subs bij elkaar in plaats van "stereo" opstelling. Subs op de vloer in plaats van op het podium etc.
      Last edited by DJ Antoon; 10-12-15, 23:04.

Comment

• tomwaits
        • Jul 2007
        • 19

Originally posted by DJ Antoon
        Met gezond verstand betekent dat niet dat je er niet meer mee kunt... Als je verhuurt wil je graag je spullen heel terug, dus ga je niet "krap aan" setjes verhuren aan mensen die er misschien niet zo veel verstand van hebben of er in ieder geval niet zo zuinig op zijn.

Daar komt nog eens bij dat als er 300 man komen en er is alcohol (duh) je toch al niet iedereen meer bereikt, als jij dan je dingetje kunt doen voor de 1e 200 man dan laat die laatste 100 maar mooi met hun rug tegen de bar naar je toe staan. Dan doe je het al een stuk beter als de gemiddelde band. (Oeps)

En neem het advies te harte van vester: Wat kom je tekort? Misschien alleen extra sub erbij, of in jouw geval kan ik me voorstellen misschien wel enkel topjes.
        Veel belangrijker nog, plaats je toppen voldoende hoog, misschien je subs bij elkaar in plaats van "stereo" opstelling. Subs op de vloer in plaats van op het podium etc.
        Ja ik zat al te denken aan een stel toppen erbij. de hele zaak vernieuwen wordt toch al gauw prijzig en tweedehands betekent dat je het oude spul weer kwijt moet zien te raken op een m.i. aardig verzadigde markt. Nu staat er een stel H350A's te koop maar die zijn vrij oud en eigenlijk wil ik wat lichtere. Enig idee wat goed zou passen?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Twee toppen erbij zou ik je afraden, bij juist gebruik neemt je capaciteit maar weinig toe, daartegenover neemt je spreiding vooral toe en dat heb je nou net niet nodig.
          Gebruik je ze om meer capaciteit te krijgen dan krijg je last van allerlei ongewenste effecten die het geluid er niet beter op maken.
          Je mag wel een keer langskomen met de set, dan kan ik je een beter advies geven over wat de beste optie is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...