Versterker clipt snel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Werkte vroegah met diezelfde amps, als het rood werd hoorde je ook echt het clippende geluid (getik bij het hoog).
    Wel was dit de versie zonder clip limiters, weet niet welke de ts heeft... Die met de clip limiters gaat als het goed is uit als het te bont begint te worden.

Comment

• teunos
      • Feb 2008
      • 352

Originally posted by sjig
      Werkte vroegah met diezelfde amps, als het rood werd hoorde je ook echt het clippende geluid (getik bij het hoog).
      Wel was dit de versie zonder clip limiters, weet niet welke de ts heeft... Die met de clip limiters gaat als het goed is uit als het te bont begint te worden.
      Heb hier meerdere P2000 staan, allemaal MET clip limiters. Hier zijn denk ik echter wel verschillende versies van de clip limiter van! Er is een versie die begint te limiten bij het RMS maximale vermogen net voor de clip van de versterker (78V RMS op 8 Ohm (Gemeten, 50Hz sinus >10Seconde) en net iets minder op4 Ohm) en ik heb er die inderdaad al +-3dB eerder ingrijpen (bij 57V).
      De versterkers die ik heb zijn helemaal nagelopen en in beide amps die dit doen werkt de clip limiter regeling correct. Heb er van beide meerdere, en het gebeurt op beide kanalen van beide amps op dezelfde spanning dus dat lijkt me echt een ontwerprevisie te zijn. Ik kon geen directe verschillen zien tussen beide amps, maar heb het niet op kleurcode etc vergeleken.
      Misschien de moeite waard om als je toevallig de clip limiter gebruikt, de clip limiter eens uit te zetten. Als je een ''slechte'' revisie hebt, kan dat zo al wat winst opleveren.
      ''diamonds are forever''

Comment

• Luukv
        • Dec 2015
        • 23

Wij hebben het nieuwste model P1600 en een wat ouder model P2000 (met de bolle voorkant). Hoe kan ik zien of de onze clip limiters hebben en hoe ik deze uit kan zetten? Is het niet zo dat wanneer deze uit staan het juist slecht is voor de speakers omdat de versterker dan vaker clipt? Desondanks zullen we toch voor andere amps moeten gaan, want de P1600 zit maar 30W RMS boven het vermogen van de X-15, en de P2000 maar 125W boven de X-15BHL. Iets meer vermogen kunnen ze wel hebben en wat extra headroom is ook niet verkeerd, zodat we beide amps uit de clip houden. Het rare vind ik dan ook, zoals ik eerder al zei, is dat Highlite dit setje zelf zo heeft geleverd. Je mag van de fabrikant toch wel verwachten dat hij weet wat hij doet en geen versterkers meelevert die eigenlijk niet genoeg vermogen hebben.

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

Originally posted by Luukv
          Wij hebben het nieuwste model P1600 en een wat ouder model P2000 (met de bolle voorkant). Hoe kan ik zien of de onze clip limiters hebben en hoe ik deze uit kan zetten? Is het niet zo dat wanneer deze uit staan het juist slecht is voor de speakers omdat de versterker dan vaker clipt? Desondanks zullen we toch voor andere amps moeten gaan, want de P1600 zit maar 30W RMS boven het vermogen van de X-15, en de P2000 maar 125W boven de X-15BHL. Iets meer vermogen kunnen ze wel hebben en wat extra headroom is ook niet verkeerd, zodat we beide amps uit de clip houden. Het rare vind ik dan ook, zoals ik eerder al zei, is dat Highlite dit setje zelf zo heeft geleverd. Je mag van de fabrikant toch wel verwachten dat hij weet wat hij doet en geen versterkers meelevert die eigenlijk niet genoeg vermogen hebben.
          Never mind, ik was onder de indruk dat er een clip limiter disable op zat, maar dat is niet zo. Ik heb mijn meet-notities er nog even op nagelezen, maar het lijkt er inderdaad op dat de clip limiter simpelweg te vroeg ingrijpt. Helaas is dit dus niet te bypassen.
          ''diamonds are forever''

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Je mag van de fabrikant toch wel verwachten dat hij weet wat hij doet en geen versterkers meelevert die eigenlijk niet genoeg vermogen hebben.
            Nee, want jij wilde een zo goedkoop mogelijk setje, had Highlite er amps bijgeleverd met voldoende vermogen dan was het setje aanzienlijk duurder en had jij het waarschijnlijk niet gekocht.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Luukv
              • Dec 2015
              • 23

Originally posted by MusicXtra
              Nee, want jij wilde een zo goedkoop mogelijk setje, had Highlite er amps bijgeleverd met voldoende vermogen dan was het setje aanzienlijk duurder en had jij het waarschijnlijk niet gekocht.
              Zo goedkoop mogelijk is ook niet helemaal waar, dan hadden we wel skytec of zoiets gekocht. Ik verwijs even naar de desbetreffende review: http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=827 Hierin levert Highlite de P1600 en P2000 voor de review. Ik denk dat je wel mag aannemen dat Highlite hun producten zo goed
              mogelijk uit de test wil laten komen en daarom ook de goede versterkers meelevert. Hier zijn wij dus ook van uitgegaan, met 0,0 PA ervaring. In de praktijk blijkt dit dus niet zo te zijn, want de amps zijn te licht. Waar ik meer op doelde is waarom Highlite deze amps dan zelf levert voor een review terwijl ze niet genoeg vermogen leveren... Maar ik wil geen discussie beginnen dus laten we daar maar niet op verder gaan

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Zo goedkoop mogelijk is ook niet helemaal waar, dan hadden we wel skytec of zoiets gekocht. Ik verwijs even naar de desbetreffende review: http://www.meetmusic.com/NL/archivedetail.asp?id=827 Hierin levert Highlite de P1600 en P2000 voor de review. Ik denk dat je wel mag aannemen dat Highlite hun producten zo goed
                mogelijk uit de test wil laten komen en daarom ook de goede versterkers meelevert. Hier zijn wij dus ook van uitgegaan, met 0,0 PA ervaring. In de praktijk blijkt dit dus niet zo te zijn, want de amps zijn te licht. Waar ik meer op doelde is waarom Highlite deze amps dan zelf levert voor een review terwijl ze niet genoeg vermogen leveren... Maar ik wil geen discussie beginnen dus laten we daar maar niet op verder gaan
                Vlgns mij werd dit niet door Highlite zelf geleverd maar door een verkoper...

Comment

• rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

We zullen het wel meemaken als er na de carnaval de vraag komt waar het goedkoopste een nieuwe speaker of recone te krijgen.

Begin hier weer langzaam het idee te krijgen van 300 willen rijden met een fiat panda.

Comment

• Luukv
                    • Dec 2015
                    • 23

Originally posted by rdreiers
                    We zullen het wel meemaken als er na de carnaval de vraag komt waar het goedkoopste een nieuwe speaker of recone te krijgen.

Begin hier weer langzaam het idee te krijgen van 300 willen rijden met een fiat panda.
                    Begrijp me niet verkeerd, we willen de speakers niet maximaal belasten en ze zo hard laten beuken dat we aan het eind vd optocht een hoop schroot overhouden. Wat we wel willen is dat we op het volume kunnen spelen waarbij onze versterkers gaan clippen en we dus zwaardere/meer versterkers nodig hebben. Btw: een goede dieselaggregaat komt er ook voor de mensen die denken dat wij een benzine-aggregaat gaan gebruiken en zo onze set naar de kl*te helpen.

Comment

• T.O.P.
                      • Jun 2014
                      • 100

Evenzogoed dan wilde ik toch die 40Hz er helemaal uitgooien, de sub laten beginnen bij 50Hz, door laten lopen tot 90Hz, piekje bij 63, en de top op 110 à 125Hz laten beginnen. Hooguit wat eq om hem aangenaam te maken ( dus viezigheid weghalen) - daarmee zou uw systeem al een stuk meer rendement moeten kunnen mogelijk maken.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                        • Jun 2014
                        • 456

Even een kleine opmerking
                        Een serieuze amp (crown MA series crest pro (8000 of zo) zijn niet voor niets duurder als dat je uit wil geven. Jij verwacht voor een €300,- per amp klaar te zijn maar sorry dat kun je op je buik schrijven. Je kan wel met de iets mindere merken blijven werken maar dan zal je moeten accepteren dat het dan niet veel meer power gaat geven als dat je nu hebt.
                        De nieuwere zware amps zijn hoe dan ook duurder dus lijkt me dat je op zoek moet naar iets mee budget als je meer power wil.
                        DAP zal best ok klinken voor je maar heeft zo ook zijn max levels (hier heb je ook nog een ding zeg maar 132dB als spec opgegeven maar volgens welke norm gemeten en met wat voor bron signaal). Je kan met een zware amp wel winst halen zeker op je subs maar op een gegeven moment houdt het wel op.

Die opmerking van T.O.P. hier boven is een best goed advies doe er mee wat je wil.........Verder zie ik de meest bizarre carnavals set-ups met zo veel mogelijk speakers op een wagen weg gedouwd (ook l'acoustic/Meyer etc bv). Als je daar met een DAP set tegen op wil boksen suc6.
                        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ik denk eerder dat de amps welke bij de set zitten hier prima bij passen, dat de set dus gewoon niet meer aan kan.
                          De specs van merken als DAP zijn opgegeven met wind mee en berg af.
                          Dus dikke kans dat je met zwaardere amps al snel met brokken zit.
                          Iedere set heeft zijn beperkingen, de pro's zorgen altijd dat ze ruim voldoende neerzetten voor de klus, dan blijft het aangenaam klinken en het blijft ook heel.
                          Daarbij zorgt meer vermogen voor relatief weinig winst, een verdubbeling van het vermogen geeft slechts 3 dB (net hoorbaar) meer druk.
                          Maar, wanneer dat vermogen al behoorlijk tegen het maximale wat de set kan hebben loopt krijg je ook last van powercompressie, door de opwarming van de luidspreker neemt de weerstand toe waardoor de winst grotendeels teniet wordt gedaan en de kans alleen maar groter wordt dat de luidsprekers doorbranden.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                            • Jun 2014
                            • 456

ik bedoel meer dat de ene amp de andere niet is
                            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                              ik bedoel meer dat de ene amp de andere niet is
                              Ja klopt, hetzelfde geldt voor luidsprekers, een Meyer speaker van 500 watt is wat anders als een DAP met hetzelfde vermogen.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                                • Jun 2014
                                • 456

Of een BA ;-)

Comment

Working...