Dat is inderdaad waar en daarmee ben ik dan ook een klein beetje kort door de bocht geweest. Echter dan gaat het wel over uitwisselbaarheid tussen systemen die van dezelfde fabrikant komen. Hier is natuurlijk ook een uitzondering op te vinden, sommige mengtafel fabrikanten maken expension cards om zo te kunnen communiceren met stage boxen van andere fabrikanten.
Compatibiliteit Soundcraft Vi1 en Soundcraft Si
Collapse
X
-
Zou er juist om gaan dat de verschillende merken compatibel met elkaar zijn.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Wat is dan ng reden om voor een bepaald model te kiezen ??
dit gaat nooit gebeuren en dat is maar goed ook.Comment
-
Een kleine stap zou zijn als er over de netwerk protocollen een betere afspraak komt. Zodat je een mengtafel aan een aanwezig stageblock kunt hangen. Maar ook dan moet er van alles dichtgetimmerd worden...
Zou misschien een markt zijn voor protocol translatie, je komt met bijv digico in en gaat met midas uit.Comment
-
Precies, bemoeilijkt ook de innovatie.
Een kleine stap zou zijn als er over de netwerk protocollen een betere afspraak komt. Zodat je een mengtafel aan een aanwezig stageblock kunt hangen. Maar ook dan moet er van alles dichtgetimmerd worden...
Zou misschien een markt zijn voor protocol translatie, je komt met bijv digico in en gaat met midas uit.
Op een festival met gasttechs met eigen tafel zorg je voor een convertor (KT DN965x met de juiste insteekkaart; dante, aes50, madi en ethersound zijn er al). Gaincontrol is dan nog het enige puntje. Dat moet dan via de hosttafel of laptop oid.
TS zou een vast setje moeten regelen om de tour te doen (of misschien zelfs tijdelijk aanschaffen).As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
't Is niet voor niets dat acts zelf hun mengtafels meenemen op grote festivals. Ooit was het een van de USP's van digitafels dat je simpel je preset meenam op een USB stick en zo dus instant je eigen settings in een tafel had geladen op een festival. In de praktijk heeft dit dus nooit gewerkt, het is zelfs zo dat je regelmatig meerdere tafels van eenzelfde merk en type naast elkaar ziet liggen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Ik denk dat daar nog het grootste probleem zit, protocollen zijn goed te overbruggen/vertalen, tenslotte gaat het om de data, niet om de manier waarop het ingepakt is.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
De Gain instellen gebeurd in het analoge domein, enkel de bediening is digitaal, dus daar verwacht ik geen andere problemen als met 2 tafels van hetzelfde merk op 1 stagebox.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Van Vi naar Si gaat niet. Dit omdat een Vi een ander platform heeft dan een Si, ondanks dat een SiPreformer erg dicht in de buurt komt. Wel kun je een Vi en een Si digitaal aan elkaar hangen om f.o.h. en monitors te kunnen doen. De slave krijgt dan ipv gain een ruime trim. Met een Si kun je ook meer dan 16 kanalen draaien in 19". In het geval 19" (Compact16, Expression1, Preformer1) 4 x 14 kanalen, alleen heb je dan geen outputs meer over dan alleen links/rechts..;-)Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
en...eh....quanta kosta?lekker belangrijk!Comment
-
It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
+/- €2500,- Staat onderaan de paginaDistributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nlComment
Comment