Compatibiliteit Soundcraft Vi1 en Soundcraft Si

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #16
    Dat is inderdaad waar en daarmee ben ik dan ook een klein beetje kort door de bocht geweest. Echter dan gaat het wel over uitwisselbaarheid tussen systemen die van dezelfde fabrikant komen. Hier is natuurlijk ook een uitzondering op te vinden, sommige mengtafel fabrikanten maken expension cards om zo te kunnen communiceren met stage boxen van andere fabrikanten.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #17
      Originally posted by renevanh
      Niet helemaal mee eens.
      Een Vi stagerack werkt prima met een Si, bijna alle Digico racken zijn uitwisselbaar en aan mijn X32 kan ik een Midas rack hangen.
      Maar je bent dan nog steeds in hetzelfde winkeltje spullen in je winkelwagentje aan het leggen.
      Zou er juist om gaan dat de verschillende merken compatibel met elkaar zijn.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #18
        Wat is dan ng reden om voor een bepaald model te kiezen ??

        dit gaat nooit gebeuren en dat is maar goed ook.

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #19
          Originally posted by MarkRombouts
          Wat is dan ng reden om voor een bepaald model te kiezen ??

          dit gaat nooit gebeuren en dat is maar goed ook.
          Precies, bemoeilijkt ook de innovatie.

          Een kleine stap zou zijn als er over de netwerk protocollen een betere afspraak komt. Zodat je een mengtafel aan een aanwezig stageblock kunt hangen. Maar ook dan moet er van alles dichtgetimmerd worden...

          Zou misschien een markt zijn voor protocol translatie, je komt met bijv digico in en gaat met midas uit.

          Comment

          • jadjong
            • Oct 2003
            • 654

            #20
            Van AES10 naar AES50 en weer terug is niet zo'n probleem, alleen de verschillende manieren waarop fabrikanten de analoge gain aansturen heeft nog wat aandacht nodig.

            Comment

            • PvG
              • Sep 2012
              • 979

              #21
              Originally posted by DJ Antoon
              Precies, bemoeilijkt ook de innovatie.

              Een kleine stap zou zijn als er over de netwerk protocollen een betere afspraak komt. Zodat je een mengtafel aan een aanwezig stageblock kunt hangen. Maar ook dan moet er van alles dichtgetimmerd worden...

              Zou misschien een markt zijn voor protocol translatie, je komt met bijv digico in en gaat met midas uit.
              Ach, dat levert toch weinig op: hoeveel moeite is het om je eigen stagerack neer te zetten (waarvan je precies weet hoe je moet patchen). Het meeste werk blijft het neerleggen van de cat-kabel. Zou mooi zijn als alle locaties enkele cat-kabeltjes tussen podium en foh zouden installeren. :-)

              Op een festival met gasttechs met eigen tafel zorg je voor een convertor (KT DN965x met de juiste insteekkaart; dante, aes50, madi en ethersound zijn er al). Gaincontrol is dan nog het enige puntje. Dat moet dan via de hosttafel of laptop oid.

              TS zou een vast setje moeten regelen om de tour te doen (of misschien zelfs tijdelijk aanschaffen).
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #22
                't Is niet voor niets dat acts zelf hun mengtafels meenemen op grote festivals. Ooit was het een van de USP's van digitafels dat je simpel je preset meenam op een USB stick en zo dus instant je eigen settings in een tafel had geladen op een festival. In de praktijk heeft dit dus nooit gewerkt, het is zelfs zo dat je regelmatig meerdere tafels van eenzelfde merk en type naast elkaar ziet liggen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

                  #23
                  I'll just leave this here...

                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                  Comment

                  • PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

                    #24
                    Originally posted by Big Bang
                    Nice. Doet deze ook sample rate conversie tussen interfaces? Anders gaat het in de praktijk al snel niet werken.
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #25
                      Originally posted by jadjong
                      Van AES10 naar AES50 en weer terug is niet zo'n probleem, alleen de verschillende manieren waarop fabrikanten de analoge gain aansturen heeft nog wat aandacht nodig.
                      En wat dacht je van gainsharing als je een FOH en MON aan een blok hangt? Elke fabrikant lost dat anders op.
                      Ik denk dat daar nog het grootste probleem zit, protocollen zijn goed te overbruggen/vertalen, tenslotte gaat het om de data, niet om de manier waarop het ingepakt is.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #26
                        De Gain instellen gebeurd in het analoge domein, enkel de bediening is digitaal, dus daar verwacht ik geen andere problemen als met 2 tafels van hetzelfde merk op 1 stagebox.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

                          #27
                          Van Vi naar Si gaat niet. Dit omdat een Vi een ander platform heeft dan een Si, ondanks dat een SiPreformer erg dicht in de buurt komt. Wel kun je een Vi en een Si digitaal aan elkaar hangen om f.o.h. en monitors te kunnen doen. De slave krijgt dan ipv gain een ruime trim. Met een Si kun je ook meer dan 16 kanalen draaien in 19". In het geval 19" (Compact16, Expression1, Preformer1) 4 x 14 kanalen, alleen heb je dan geen outputs meer over dan alleen links/rechts..;-)
                          Olaf Duffhuës

                          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #28
                            Originally posted by Big Bang
                            dit ding zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor een in-ear rek te digitaliseren.... Nice!

                            en...eh....quanta kosta?
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

                              #29
                              Originally posted by showband
                              dit ding zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor een in-ear rek te digitaliseren.... Nice!

                              en...eh....quanta kosta?

                              Availability/Pricing

                              First devices are expected to ship in early march 2016.
                              Pricing will be EUR 2498.- excl. VAT / USD 2798.-
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                              Comment

                              • Timo B Geluidstechniek
                                • Jun 2014
                                • 456

                                #30
                                +/- €2500,- Staat onderaan de pagina
                                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                                Comment

                                Working...