Shure`s vanuit China

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by frederic
    Ook in Nederland is er een organisatie actief die U kan aanklagen als burgerlijke partij.
    En die doen dit redelijk systematisch: SNB React
    Maar wettelijk nog steeds niet over het in bezit hebben van nepproducten. In de Nederlandse wet staat wel een artikel over het gebruik van nepproducten bij commerciƫle doeleinde, dat is inderdaad ook strafbaar. De vriend van TS mag zijn Shure kopieƫn niet commercieel inzetten.

NL wetboek van strafrecht, artikel 337 lid 2;
    Niet strafbaar is hij die enkele waren, onderdelen daarvan of merken als omschreven in het eerste lid in voorraad heeft uitsluitend voor eigen gebruik.

Deze private partij stuurt brieven naar mensen (net zoals BREIN of BSA dat doen) die importeren van en/of handelen in piraat producten. Over het algemeen krijgen Nederlanders te maken met SNB-React na onderschepping van hun goederen (import, kopen bij o.a. eBay) bij de Belgische douane overigens en niet bij de Nederlandse.

Dit staat los van mijn mening over nepproducten en het gebruik ervan, ik keur het zeker niet goed.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Dit zijn toch geen kopieen te noemen. T lijkt er een beetje op, maar daar is t wel mee gezegd denk ik.

Als je dit probeert te verkopen of verhuren als shure ben je echt aan t oplichten. Voor de resr is het denk ik alleen een schendig van t merkenrecht van Shure.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

antwoord van Shure ontvangen.... Word ik niet echt blij van: Het enige wat ik op de fotoā€™s kan zien is dat de ontvanger wel op een QLXD lijkt maar de zender een UR serie is met een KSM9 kop. Dit kan nooit samen werken en als hij deze zo echt zou verkopen het natuurlijk niet klopt. De prijzen zijn ook niet extreem laag om te denken dat iemand het heel snel kwijt wil. Mocht hij de handheld op het plaatje voor deze prijs verkopen dan heb je deze wel voor een mooie prijs. Maar moet daar natuurlijk nog een ontvanger bij. Er staat ook nergens vermeld welke frequentie de apparaten hebben wat ook wel belangrijk is. Wij kunnen hier weinig mee, als we dergelijke apparaten hier in huis hebben zouden we dit pas kunnen bekijken. Hopende je hiermee voldoende te hebben geĆÆnformeerd. Mocht je vragen hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.
        Last edited by jakkes72; 30-05-16, 18:34. Reason: typo

Comment

• romano.h
          • May 2016
          • 4

Heb me er zelf ook op betrapt, om er toch een te laten komen vanuit china, voor eens te testen, Hoe en wat.

Sound, is echt niet vekeerd.
          Maar gaan we het over RF bereik hebben, dan word het minder. Had ook het probleem, dat antenne a, Constant op A bleef staan. Waardoor het bereik vaker al naar 10 meter weg was. met (30 mw)
          Verder beschikt de kopie ook niet over een internet poort. Voor Workbench.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

De sound kan misschien niet verkeerd zijn maar hoe zit het met het dynamisch bereik, stroomverbruik, storingsgevoeligheid, enzovoort. Waarschijnlijk is het ook geen diversity systeem gezien het feit dat hij steeds op antenne A blijft staan.
            Alle waar naar zijn geld, zelf zou ik het risico niet durven nemen dat een draadloos systeem tijdens een optreden ineens problemen geeft, kan zomaar een showstopper zijn.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Originally posted by romano.h
              Heb me er zelf ook op betrapt, om er toch een te laten komen vanuit china, voor eens te testen, Hoe en wat.
              Zolang je hem niet als Shure verhuurt of verkoopt (of beter, het merknaampje er afhaalt) en er geen kwaad in zolang je er altijd zo eerlijk over bent
              Verder beschikt de kopie ook niet over een internet poort. Voor Workbench.
              Niet alleen Workbench, maar ook zeker network scan en de shure App zijn mooie voordelen van de netwerk aansluiting.

Om eerlijk te zijn denk ik dat dit behalve het uiterlijk geen donder met QLXD of Shure te maken heeft. Als de diversity niet eens werkt...
              Dat ze in China microfoons kunnen maken die "lang niet slecht" klinken hebben ze allang aangetoond (JTS bijvoorbeeld).
              Voor budget wireless zou ik echter niet graag een namaak aanschaffen, maar eerder een JTS(met welk naamplaatje dan ook) of Mipro. Die zijn in ieder geval redelijk eerlijk over de specs en je hebt een europese distributeur.

Dat gezegd hebbende: voor meer dan kleinschalig gebruik (drive-in oid) ben ik Ć¼berhaupt geen voorstander van low-budget wireless, zeker niet nu de beschikbare ruimte in de lucht alleen maar minder en minder wordt.
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• romano.h
                • May 2016
                • 4

Originally posted by MusicXtra
                De sound kan misschien niet verkeerd zijn maar hoe zit het met het dynamisch bereik, stroomverbruik, storingsgevoeligheid, enzovoort. Waarschijnlijk is het ook geen diversity systeem gezien het feit dat hij steeds op antenne A blijft staan.
                Alle waar naar zijn geld, zelf zou ik het risico niet durven nemen dat een draadloos systeem tijdens een optreden ineens problemen geeft, kan zomaar een showstopper zijn.
                Haha, Nee daar heb je gelijk in. Ik ook niet. Heb hem even getest en erna meteen weer weg gegeven aan iemand.... Het is idd geen diversity systeem. Als ik bvb op 628 MHZ zit, gaf hij antenne A aan, Als ik dan naar 630 MHZ ging, gaf hij Antenne b aan... Stroomverbruik zou ik eigenlijk niet weten.
                Enigste plus punt eraan vond ik, dat ze echt niet verkeerd klinken. Maar daar heb je ook alles mee gezegd.. Haha!

Comment

• romano.h
                  • May 2016
                  • 4

Originally posted by Big Bang
                  Zolang je hem niet als Shure verhuurt of verkoopt (of beter, het merknaampje er afhaalt) en er geen kwaad in zolang je er altijd zo eerlijk over bent

Niet alleen Workbench, maar ook zeker network scan en de shure App zijn mooie voordelen van de netwerk aansluiting.

Om eerlijk te zijn denk ik dat dit behalve het uiterlijk geen donder met QLXD of Shure te maken heeft. Als de diversity niet eens werkt...
                  Dat ze in China microfoons kunnen maken die "lang niet slecht" klinken hebben ze allang aangetoond (JTS bijvoorbeeld).
                  Voor budget wireless zou ik echter niet graag een namaak aanschaffen, maar eerder een JTS(met welk naamplaatje dan ook) of Mipro. Die zijn in ieder geval redelijk eerlijk over de specs en je hebt een europese distributeur.

Dat gezegd hebbende: voor meer dan kleinschalig gebruik (drive-in oid) ben ik Ć¼berhaupt geen voorstander van low-budget wireless, zeker niet nu de beschikbare ruimte in de lucht alleen maar minder en minder wordt.
                  Ben toch iets vertrouwder met me originele Qlxd.

De network scan werkt inderdaad heel erg fijn! Alleen vind ik het jammer dat de Shure app. enkel voor Apple (IOS) te krijgen is.. Heb pas nieuw abonnement met een nieuwe Android foon helaas haha.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Ik heb onlangs de app wilSmoTe gedownloaded, deze app ondersteund zowel Sennheiser als Shure en is te gebruiken op Iphone en Ipad.

Comment

• romano.h
                      • May 2016
                      • 4

Originally posted by MusicXtra
                      Ik heb onlangs de app wilSmoTe gedownloaded, deze app ondersteund zowel Sennheiser als Shure en is te gebruiken op Iphone en Ipad.
                      Ook niet voor android toch?

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by romano.h
                        Ook niet voor android toch?
                        Nope, helaas.

Comment

• music and picture
                          • Jul 2016
                          • 8

Heeft er nu nog iemand een shure microfoon uit china gekocht en wie heeft ervaring met de chineze in ear??

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Misschien hier even vragen: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=lr&pos=34

Comment

• rdreiers
                              • Nov 2009
                              • 407

@music and picture

Ik heb een keer een qlxd uit china in de handen gehad. In een zin, rommel. Ook passen van de shure koppen hier niet op. Heeft in mijn ogen ook geen meerwaarde, heeft twee antennes maar de a/b weergave is afhankelijk van de frequentie en niet welke antenne het meeste signaal krijgt. Zelfs alleen een antenne op aansluiting b gezet en bleef a aangeven. omwisselen hielp niets. Na 10 meter werd het signaal al kritiek. (600mhz band). Zijn het geld niet waard. Laat ik je uit de droom helpen. Een tweedehands u4d of ur4d in de 600 mhz gaat altijd nog voor 2500 euro met twee zenders. Krijg je hem goedkoper dan is het 9 van de 10 keer te mooi om waar te zijn en valt er een lijk uit de kast.

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Mijn mening over draadloze systemen: ga naar de winkel en koop een QLXD set.
                                Kost rond de 1300€. Dan ben je zeker dat je tijdens optredens geen bagar hebt.

Niet klooien met goedkope analoge systemen en troep uit China.

Comment

Working...