Afstellen samengestelde geluidsset.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thomaat
    • Apr 2016
    • 3

Afstellen samengestelde geluidsset.

Hallo allen,
    Sinds kort beschik ik over een geluidsset bestaande uit:
    4x Dap x-15hl
    4x Sirus Ps-1801 MKII
    4x Sirus PS-1222
    Incl. 6 versterkers met het juiste vermogen en een Sirus DXL 2006 luidspreker management met 6 outputs.

Hoe kan ik door middel van meten en instellen van het speaker management systeem, het beste uit deze set krijgen. M.a.w. wat heb ik nodig en welke stappen moet ik ondernemen om deze speakers zo goed mogelijk af te stellen. (delay, in fase staan van de speakers, frequenties naar de speakers/versterkers etc.)

Mvg,
    Thomaat
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Je vraagt hier 'even' uitleg waar een aantal mensen hier (onder andere Timo Beckman en ondergetekende) al jaren op aan het studeren zijn, dat gaat dus niet lukken.
    Beste kun je één van ons benaderen voor een prijsopgave om het voor je te doen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Thomaat
      • Apr 2016
      • 3

Juist, bij deze zou ik u en eventueel anderen, graag willen benaderen hiervoor. Met de jaarwisseling was ik ook zeer onder de indruk van de Brooklyn-Audio geluidsset in Nijmegen!

Comment

• Timo B Geluidstechniek
        • Jun 2014
        • 456

2 mogelijkheden:
        Een analyzer (Smaart/SAT-live/systune oid) + mic's + een i/o aanschaffen en het zelf doen. (Trust me een cursus helpt ;-)
        of een pro inhuren die de basis setting voor je maakt.

Een combinatie van bovenstaand verhaal is ook mogelijk.
        Om hier even in een paar regeltjes op te tikken hoe het eea te meten cq aan te sluiten is niet te doen.....
        Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• stefke96
          • Dec 2015
          • 96

Als ik vragen mag.
          Waarom de combinatie Br sub en Hoorn?
          Zit hier verder een rede achter?

Comment

• Thomaat
            • Apr 2016
            • 3

Helaas is dit niet mijn keuze geweest, in mijn ogen was het een betere keuze geweest om dezelfde type subs aan te schaffen. Alsnog probeer ik het beste uit deze set te halen, maar heb eigenlijk geen idee hoe je dit het beste doet. Wat is de gangbare prijs om zoiets te laten doen door een pro? En is het verstandig de subs qua frequentie vanuit het management hetzelfde te houden, of juist beide types een deel van het laag apart te laten doen?
            Bedankt voor alle info tot nu toe.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Het hoeft geen probleem te zijn om verschillende typen subs door elkaar te gebruiken, mits er wel voldoende outputs op de processor zitten om beide typen apart aan te sturen.
              Ik heb je een PM gestuurd met een prijsopgave.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                2 mogelijkheden:
                Een analyzer (Smaart/SAT-live/systune oid) + mic's + een i/o aanschaffen en het zelf doen. (Trust me een cursus helpt ;-)
                of een pro inhuren die de basis setting voor je maakt.

Een combinatie van bovenstaand verhaal is ook mogelijk.
                Om hier even in een paar regeltjes op te tikken hoe het eea te meten cq aan te sluiten is niet te doen.....
                Ik weet zeker dat het ergens voorbijkwam maar kan het zo snel niet terugvinden, wat wordt er zoal in zo'n cursus behandeld? Echt alleen de basis, of wordt er nog dieper op in gegaan?

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                  • Jun 2014
                  • 456

Je kan het zo moeilijk maken als je wil. Geef mij even een belletje morgen of zo.
                  Het geen ik behandel is een stuk theorie en hands on training op smaart met het eea aan processing en speakers.
                  Of stuur een PM.
                  Houdt dit nu verder weer on topic.
                  Last edited by Timo B Geluidstechniek; 12-04-16, 08:28.
                  Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

Working...