Cubo 21 Sub - 21LW1400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stan van Santvoort
    • May 2016
    • 9

    #16
    Originally posted by sjig
    Dempingsmateriaal in een sub...?

    Wat de cubo betreft, vond de cubo 15 alles behalve tegenvallen. Zelfs met een crappy drivertje kwam er meer herrie uit dan verwacht. Ging ook redelijk laag, -3 lag iets boven 40 Hz. Zou zeggen, haal een flinke voorraad mdf, bouw 1 cubo sub, 1 BR sub, en vergelijk
    Misschien dat ik dit maar dan is ga uitproberen in de bouwvak. Weet ik meteen wat het beste bij me past. Want alles boven de 60 a 70hz heb ik al genoeg met 215 subs, wil de diepte in kunnen gaan met de Cubo's/BRs. Hier ga ik zeker is over nadenken.

    Comment

    • Stan van Santvoort
      • May 2016
      • 9

      #17
      Originally posted by drbeat
      Emm, je hebt er 3 jaar garantie op. En je kunt heel veel zeggen van Behringer maar dat ze niet degelijk zijn?? Ehhh....ik heb er drie, in een goede case en die rollen rustig overal naar toe en hebben me nog nergens laten staan...
      Maar hoe ga je er mee om...ook de Lab clones zijn niet bestand tegen flink door elkaar rammelen...en ook de echte labs vinden dat niet leuk....
      De Inuke is gewoon een prima amp voor het geld, en steekt met kop en schouders boven de oude trafo amps uit. Net als de x32 die toch echt bij veel behringer haaters toch wel erg de ogen uit steekt...

      Mare, waar hebben we het over, al deze merken vallen onder the music group! En dus is het allemaal Behringer.

      Over de kubo is het inderdaad zo dat het een kast is met grote comprimissen in het ontwerp, maar dat is eigenlijk in elk ontwerp wel aan de orde. Design, driverkeuze, handelbaarheid, aansturing...nieuwe technieken, allemaal factoren die van invloed zijn op je uiteindelijk gereed product...

      De moeilijkheid in dit verhaal is simpel, maar ook complex, voldoet je systeem straks aan je wensen en het liefst, overtreft het je verwachtingen...
      Helemaal gelijk, ik geloof natuurlijk er wel in dat er betere amps op de markt zijn. Maar zolang je netjes blijft uitsturen, niet clipt, en alles ook goed afsteld kan een amp flink presteren ook al is het dap of behringer.

      Comment

      • Stan van Santvoort
        • May 2016
        • 9

        #18
        Wil de palladium als ik die gebruik ervoor wel bridgen op 8 ohm. En dan dus 1 palladium per sub.

        Comment

        • stefke96
          • Dec 2015
          • 96

          #19
          Originally posted by MusicXtra
          Die voeding is waarschijnlijk wel ruim voldoende voor een 8 Ohm per kanaal belasting.
          8 Ohm belasting per kanaal wil wel lukken ja, maar helaas wil de ts de palladium gebrugd gaan gebruiken.
          Dus dan gaat et weer naar 4 Ohm belasting per kanaal, en dan komt hij te kort.

          Comment

          • teunos
            • Feb 2008
            • 352

            #20
            Je hebt dan echter de volledige voeding tot je beschikking voor 1 driver.
            Ik weet wat een palladium kan, want ik heb hem gewoon op ohmse weerstanden (die niet zomaar warm worden en in weerstand oplopen) gemeten.
            1 p2000 gebrugd op een 8 ohm belasting gaat makkelijk lukken. je hebt dan een spanningsswing van 140V RMS(zelfs iets meer dan wat de fabrikant opgeeft) die de amp makkelijk volhoudt op 40Hz, 4 Ohm per kanaal (gemeten vollast met de scope!).
            Als dat nog niet genoeg is weet ik het ook niet.
            Last edited by teunos; 16-06-16, 09:47.
            ''diamonds are forever''

            Comment

            • stefke96
              • Dec 2015
              • 96

              #21
              Die palladium gaat het gewoon afleggen op het laag tegenover een klasse D amp.
              Heb ze zelf ook gehad, en een keer vergeleken met een stage amp en een synq 3k6.

              Comment

              • Stan van Santvoort
                • May 2016
                • 9

                #22
                Ik ga nu kijken naar de Synq 3k6, of DSPNET 6002h
                Last edited by Stan van Santvoort; 20-06-16, 13:00.

                Comment

                • Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

                  #23
                  Originally posted by Stan van Santvoort
                  Dat vind ik goed om te horen dat de resultaten net zo goed zijn als een Klasse D amp. Ik was en ben er ook van overtuigd dat de Palladium het goed moet kunnen houden.
                  Uhh, dat is juist niet wat er staat....
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #24
                    Is 21" niet wat aan de trage kant?

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #25
                      Originally posted by frederic
                      Is 21" niet wat aan de trage kant?
                      Ja, best wel.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • stefke96
                        • Dec 2015
                        • 96

                        #26
                        Ben eigenlijk wel benieuwd waarom de ts voor deze drivers heeft gekozen.
                        Voor dat geld krijg je ook zeer serieuze 18 inchers.

                        Comment

                        • Stan van Santvoort
                          • May 2016
                          • 9

                          #27
                          Originally posted by stefke96
                          Ben eigenlijk wel benieuwd waarom de ts voor deze drivers heeft gekozen.
                          Voor dat geld krijg je ook zeer serieuze 18 inchers.
                          Ik heb ze gekocht omdat ik me interesseer in hoe geluid werkt (want ik ben 15 jaar, en zit nu op 4 Havo en wil Licht of geluid gaan studeren op HBO, maar nog geen idee waar), en na 215" en 218" subs wordt het tijd om is te experimenteren voor 21" subs. Ik heb deze drivers kunnen kopen voor een zeer lage prijs, gloed nieuw. En daarmee ben ik op zoek gegaan naar een bijhorende kast, meestal moet het andersom maar dit is een project met veel onduidelijkheid. Heb vele mensen al gesproken die geen ervaring hebben met de Cubo 21 of de 21LW1400. En daarom wilde ik de uitdaging aangaan. Met hopelijk goede resultaten.

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #28
                            Originally posted by Stan van Santvoort
                            Heb vele mensen al gesproken die geen ervaring hebben met de Cubo 21 of de 21LW1400. En daarom wilde ik de uitdaging aangaan. Met hopelijk goede resultaten.
                            Uit een aantal reacties hier kun je al opmaken dat de resultaten niet meer dan redelijk zullen worden....
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • stefke96
                              • Dec 2015
                              • 96

                              #29
                              Ik kan me inderdaad voorstellen dat het experimenteren wel interessant en leuk is.
                              Maar uiteraard is niet elke 18 of 15 inch hetzelfde.
                              Over welke 218 en 15 hebben we het dan?

                              Er wordt niet voor niets weinig met 21" gewerkt.

                              Betreft studie licht en geluid is er weinig op hbo, heb ik zelf ook naar gekeken.
                              Ben uiteindelijk terecht gekomen op een studie die er enig zins wat mee te maken heeft.
                              Om maar niet af te dwalen, kun je mij altijd een pb doen

                              Comment

                              • beyma
                                • Oct 2002
                                • 1614

                                #30
                                Originally posted by stefke96
                                Er wordt niet voor niets weinig met 21" gewerkt.
                                Hmmmm....... de VOID Incubus werkt met ZES 21" drivers per kant !! 146 DB bij 12 kilowatt RMS voor de subs alleen , totale set gaat over de 25 kW....per kant...... dussss.....

                                Een uniek design en geluid wat min of meer door je heen gaat, het kan dus echt wel met 21 inch drivers !!


                                Elk voordeel heb ze nadeel, een heftruck of hijskraan is nodig om het op te stapelen.....
                                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                                Comment

                                Working...