Dante naar AES output

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

heel simpel is het niet.

Het gaat om een Allen Heath GLD setup met een GLD80 en een rack met een AR2412 en een AR84.
    Deze worden gekoppeld met 1 utp kabel en 2 TPlink SG2216 switches.

Deze switches worden ingezet om als uitbreiding op deze set ook nog een AB168 stagebox te kunnen gebruiken. Alle data van de 2 Dsnake poorten en eventuele andere netwerkdata voor controle van zenders/versterkers/mengtafel via app. Dit vergt al een aantal specifieke instellingen in de switches, die ik nog zal nazoeken, om dit stabiel werkend te krijgen.

De Dsnake verbinding verwacht een directe kabelverbinding tussen tafel en blok. Netwerken hiervan wordt door Allen Heath ook niet verder ondersteund helaas.

Comment

• hans0182
      • Oct 2016
      • 1

hallo allemaal ,,

weet iemand hoe ik mijn mengpaneel kan aansluiten op mijn laptop ??
      ik hoor het graag mvg hans

Comment

• teunos
        • Feb 2008
        • 352

Originally posted by MarkRombouts
        heel simpel is het niet.

Het gaat om een Allen Heath GLD setup met een GLD80 en een rack met een AR2412 en een AR84.
        Deze worden gekoppeld met 1 utp kabel en 2 TPlink SG2216 switches.

Deze switches worden ingezet om als uitbreiding op deze set ook nog een AB168 stagebox te kunnen gebruiken. Alle data van de 2 Dsnake poorten en eventuele andere netwerkdata voor controle van zenders/versterkers/mengtafel via app. Dit vergt al een aantal specifieke instellingen in de switches, die ik nog zal nazoeken, om dit stabiel werkend te krijgen.

De Dsnake verbinding verwacht een directe kabelverbinding tussen tafel en blok. Netwerken hiervan wordt door Allen Heath ook niet verder ondersteund helaas.
        Ik neem aan dat je het hele Dsnake gebeuren al over een Vlan laat lopen met de poorten waarop je A&H equipment aansluit ook echt allemaal ENKEL die Vlan laat aansluiten? (oja, en spanning tree uitzetten is schijnbaar vereist).
        ''diamonds are forever''

Comment

• Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

Aan Hans 0182
          Lijkt me dat je dit in een nieuw topic met een duidelijk lijstje van wat je gebruikt aan spullen en hoe je het eea aan wilt sluiten moet posten en niet in een discussie betreffende Dante AES moet vragen
          Last edited by Timo B Geluidstechniek; 10-10-16, 18:00.
          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Originally posted by teunos
            Ik neem aan dat je het hele Dsnake gebeuren al over een Vlan laat lopen met de poorten waarop je A&H equipment aansluit ook echt allemaal ENKEL die Vlan laat aansluiten? (oja, en spanning tree uitzetten is schijnbaar vereist).
            Wat betreft de Vlans dat klopt. De twee Dsnake poorten lopen via de switch naar de tweede switch. Allebei een aparte VLAN en aan beide kanten 1 vaste poort op de switch. Spanning tree weet ik niet, geen idee of dat aan of uit staat, dat zou ik eens moeten nakijken. Ook eigenlijk geen idee wat het doet ...

Naast de 2 Vlans voor Dsnake is er een derde Vlan welke ik gebruik voor algemene netwerktoepassingen, denk aan L-Acoustics network manager, Shure Wireless Workbench, GLD remote apps e.d.

Comment

• teunos
              • Feb 2008
              • 352

En welk gedeelte klopt dan nog niet? Dante is layer 3 txp/ip en stuurt zowel de audio als alle control data over ip en niet op hardware based layer 2 mac adressen. Met behulp van auto discovery in een udp packet. In principe kan dante dus gewoon mee over die derde vlan mits daar verder geen firewall of wat dan ook op draait.

Waar komt het signaal vandaan dat je naar de atterotech stuurt? En waar moet het naartoe? En waar komt op welk punt het signaal niet binnen?
              Last edited by teunos; 10-10-16, 16:57.
              ''diamonds are forever''

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Op de een of andere manier werkt het niet op de derde VLan.
                Krijg geen stabiele verbinding. Met diverse QoS instellingen testen gedaan, maar krijg telkens op een van beide systemen problemen.

Je zou toch zeggen dat er meer dan voldoende bandbreedte moet zijn. De twee Dnsake lijnen zijn maar 100mbit, en dus zou je zeggen dat er genoeg over is voor wat kanalen Dante. De switches geven bij gebruik van deze twee lijnen ook echt een gebruik aan van rond de 20%, dus waarom het niet wil werken ?? Geen idee.

Het Dante signaal loopt vanaf de MDante kaart in de GLD80 mixer via de switch naar de tweede switch in het stagerack en dan naar de Atterotech UNDAES.

Als er nog een netwerkexpert is die tips heeft ?
                Eventuele aanschaf van andere switches is zeker een optie, als dit zou helpen om de setup stabiel draaiend te krijgen.

Comment

• jadjong
                  • Oct 2003
                  • 654

Ik wilde een lange reactie tikken maar dit forum doet moeilijk
                  Last edited by jadjong; 13-10-16, 19:20.

Comment

• teunos
                    • Feb 2008
                    • 352

Bandbreedte zal het probleem zeker niet zijn, echter als je klok niet netjes meeloopt binnen de gespecificeerde latency dan houdt het verhaal snel op. Hoe stabiel is die, en hoe ver zit de slave vanaf de master?
                    In dante controller heb je de optie ''turn on clock monitoring''. Als je dat doet kun je bij Clock status van alle devices zien hoeveel PPM ze langs de master zitten.
                    Met een directe kabel heb je geen hops. Met de switches ertussen, die ook nog eens VLAN verkeer netjes moeten afsplitsen, is dit misschien net te veel.
                    Als je klok heel instabiel is maar je latency instelling is ook klein, kun je die handmatig veranderen zodat met een net iets hogere latency je totale systeem wel stabiel is.

Kijk ook eens naar wie de Master is. Als dat de atterotech is zou ik dit sowieso veranderen naar de GLD.
                    ''diamonds are forever''

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Gld is de master. Attero kan t niet eens volgens mij.

Clock info ga ik checken

Comment

• PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

Het zijn dus managed switches?
                        Zet EEE uit op de poorten (energy saving). Dat is niet helemaal compatible met de dante clocking.
                        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• teunos
                          • Feb 2008
                          • 352

Oja, wat betreft de clock master, de dante kaart zal ''default'' waarschijnlijk de clock master proberen te spelen op het Dante netwerk.
                          Dat betekent dat de clock voor de atterotech van de Mdante kaart af komt.
                          Echter draait je GLD waarschijnlijk zelf als Master voor zichzelf. Ik had dit bij mijn X32 ook wat instabiliteit gaf, en heb dit opgelost door de Dante kaart de Master te maken voor de X32. In dit geval moet jouw Mdante kaart de master zijn voor de GLD, en niet de GLD voor de Mdante.
                          Als je dat wel wil, zul je in Dante controller bij de Mdante kaart de optie ''syn to external'' aan moeten zetten, waardoor de Mdante vervolgens zijn clock weer van de GLD overneemt (niet default).
                          ''diamonds are forever''

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

mmm dat is een goede tip. ga ik bekijken !

Comment

Working...