Welke geluidsset voor 4 mans formatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robin1965
    • Jan 2017
    • 42

    #16
    Originally posted by Timo B Geluidstechniek
    Reparaties zijn normaal ook op actieve speakers alleen is het de vraag waneer ze kapot gaan en wat de reden is of hoe ze gebruikt zijn op het moment dat ze er mee stopten.

    Mijn Meyer set (UPQ1p/900LFC) heeft 1 maal kuren gehad (geblokkeerde ventilator) en had het een beetje warm toen dat gebeurde. Is na de klus gechecked maar niet kapot dus gewoon weer in gebruik (temperatuur zat rond de 90ºC maar hij gaat pas in de protect bij ik meen 110º).
    Zolang je de spullen op een verantwoorde manier gebruikt is er niet zo veel aan de hand. Ga je je spullen bv. bij DJ's inzetten dan kun je redelijk snel schade verwachten zelfs bij de zogenaamde "pro's" zeg maar. 1 x een blok golfje is genoeg en daar is vrijwel geen bescherming tegen buiten gezond verstand van iedereen in de keten tijdens gebruik. Er hoeft maar 1 malloot bij te zitten en je bent de klos......

    Verder kan schade bij fout gebruik/slecht onderhoud in beide gevallen optreden (powered of non powered) dus maakt het niet. Overbelasting op een ingebouwde amp of 1 in een rack blijft overbelasting
    Bedankt Timo voor je antwoord. Ik hoop dat ik nog reactie krijg op het setje waar wij belangstelling voor hebben ..

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #17
      Bij deze reactie op het setje dat je in gedachte hebt: doe het niet.
      Die Mackie speakers behoren tot de top 10 prul die te koop is op het moment :P

      Wij maken nu 4 jaar gebruik van de 312A's van RCF. Ook zeker niet het beste van het beste, maar voor het geld dat je er voor betaald kan je het heel veel erger treffen

      Die komen op Marktplaats af en toe wel voorbij voor €500 voor een setje, koop er nog een subje bij (nieuw rond de €1500), dan houd je nog €500 voor een mengtafeltje


      edit: Maar goed: dat eerdergenoemde Nexo setje blaast dit dan wel omver op bijna elk mogelijk gebied

      Comment

      • robin1965
        • Jan 2017
        • 42

        #18
        Dus jij zou sowieso voor die Nexo set gaan?

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #19
          Originally posted by robin1965
          Dus jij zou sowieso voor die Nexo set gaan?
          Yes !


          (iets met 10 tekens.....)

          Comment

          • drbeat
            • Jun 2012
            • 671

            #20
            Originally posted by sjig
            Yes !


            (iets met 10 tekens.....)
            Zou ik ook doen. Dit is net een stapje beter. En de ontwerpvisie van nexo is vooral gericht op compactheid....wat een grote output levert.

            Daar doen ze consessies in met de ontwikkeling kwa geluidskwaliteit...

            Zorg wel dat je een complete set in handen krijgt met de filtermodulles die bij de kasten horen. En niet dat je de speakers met de amps koopt en dat ze de bijbehorende modulle al aan pietje of klaasje los hebben verkocht want dan klinkt het als een natte krant..

            1 ding is het belangrijkste....luisteren....luisteren luisteren luisteren....en denk je zelf, hier klopt iets niet met dit setje? Dan alles Laten staan, er komt vanzelf weer wat anders moois op je pad.

            Succes met de zoektocht.. laat je nog weten wat t uiteindelijk geworden is??
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

            Comment

            • beyma
              • Oct 2002
              • 1614

              #21
              Originally posted by drbeat

              Zorg wel dat je een complete set in handen krijgt met de filtermodulles die bij de kasten horen.
              Is een compleet setje dus met controller en met LabGruppen versterker.
              Ik durf wel te zeggen dat deze 4 mans formatie ruim voldoende heeft aan alleen al 2x de Ps15 kasten, de LS1200 sub kan van pas komen als ze toch nog eens een keertje willen rocken net als vroegah
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

              Comment

              • knorrepot
                • Oct 2009
                • 234

                #22
                Originally posted by beyma
                Is een compleet setje dus met controller en met LabGruppen versterker.
                Ik durf wel te zeggen dat deze 4 mans formatie ruim voldoende heeft aan alleen al 2x de Ps15 kasten, de LS1200 sub kan van pas komen als ze toch nog eens een keertje willen rocken net als vroegah
                Over nexo PS15 / PS10 kan ik wel wat vertellen.

                Afhankelijk kun je nog voor de nieuwe PS15R2 gaan. De "oude" PS15 is voor redelijk geld nog goed in handen te krijgen.

                Comment

                • robin1965
                  • Jan 2017
                  • 42

                  #23
                  Originally posted by beyma
                  Is een compleet setje dus met controller en met LabGruppen versterker.
                  Ik durf wel te zeggen dat deze 4 mans formatie ruim voldoende heeft aan alleen al 2x de Ps15 kasten, de LS1200 sub kan van pas komen als ze toch nog eens een keertje willen rocken net als vroegah
                  Dus dat is ook nog een optie? En wat voor 12 kanaals tafel met reverb en delay zou daar bij passen?

                  Comment

                  • drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

                    #24
                    Is het niet raar dat we allemaal een geluidsset adviseren aan Robin, terwijl ze dan een geluidsset gaan hebben maar niemand die het gaat bedienen? Bepaald die laatste niet het meest hoe de band zal klinken?

                    En hoe zie je zelf de monitoring? Speakers en in-ears? Dit is ook van belang bij de keuze van je mengtafel.

                    En hoeveel plaats heb je om te vervoeren, ook het gewicht niet vergeten alvorens overladen de weg op te gaan?

                    Ikzelf als muzikant geef altijd de voorkeur aan gepowerde speakers, liefst ééntje met een 2 kanaals input. Die kan je ook altijd gebruiken als persoonlijke monitor thuis of voor een kamerconcert.

                    Oja, een E-drum hoeft zeker niet slecht te klinken. Maar alles heeft te maken met het goed afstellen van de klanken en module van de drum, en niet zozeer aan de mengtafel of speakers.

                    Comment

                    • Hitvision
                      • Jun 2003
                      • 388

                      #25
                      Originally posted by drummerke
                      Is het niet raar dat we allemaal een geluidsset adviseren aan Robin, terwijl ze dan een geluidsset gaan hebben maar niemand die het gaat bedienen?
                      Ik snap je redenatie maar het is wel een antwoord op zijn vraag. Als hij wil weten hoe hij die 4-mans formatie het beste kan uitversterken krijg je een ander antwoord. Hetzelfde zou zijn dat als ik vraag welke auto er het beste bij mij past en ik krijg het antwoord dat ik eerst een rijbewijs moet halen. De vraagstelling is dus wel belangrijk in deze.

                      Neemt niet weg dat je wel een punt hebt waar over nagedacht moet worden maar misschien heeft de vraagsteller dat ook wel maar dat kan ik er niet uithalen.

                      Over het algemeen komen de kleine formatie's niet met groot vervoer en zal je dus zo compact mogelijk (willen) moeten werken. Het moet hanteerbaar zijn en zeker niet te veel ruimte innemen. Als je dan gaat voor een klein compact systeem dan wil je dus zeker niet met een los versterrack gaan lopen zeulen. Kortom self powered zou dan 'the way to go' zijn. Je hebt tegenwoordig best wel deftig klinkende kastjes die qua prijs netjes zijn. Ik heb een jaar of 2 geleden voor een folk-achtig bandje een Db-tech flexsys systeem geleverd. Mijn voorstel was destijds om voor de DVX reeks te gaan maar deze lag niet binnen het budget en zijn we op Flexsys uitgekomen. Best een net setje. Zij zijn begonnen met 2x top (12 inch) en 1x sub maar inmiddels draaien ze met 2 subs. Dit bedienen ze helemaal zelf met een Allen&Heath ZED 16FX. Met 4 auxen voldoende voor hun. Ze gebruiken doorgaans maar 8 kanalen en de drum wordt niet vaak versterkt. Alleen wanneer het echt wat groter moet maar dan is er wel een geluidsman bij.

                      Tot zover mijn ervaringen met kleine settings.
                      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                      Comment

                      • robin1965
                        • Jan 2017
                        • 42

                        #26
                        Originally posted by drummerke
                        Is het niet raar dat we allemaal een geluidsset adviseren aan Robin, terwijl ze dan een geluidsset gaan hebben maar niemand die het gaat bedienen? Bepaald die laatste niet het meest hoe de band zal klinken?

                        En hoe zie je zelf de monitoring? Speakers en in-ears? Dit is ook van belang bij de keuze van je mengtafel.

                        En hoeveel plaats heb je om te vervoeren, ook het gewicht niet vergeten alvorens overladen de weg op te gaan?

                        Ikzelf als muzikant geef altijd de voorkeur aan gepowerde speakers, liefst ééntje met een 2 kanaals input. Die kan je ook altijd gebruiken als persoonlijke monitor thuis of voor een kamerconcert.

                        Oja, een E-drum hoeft zeker niet slecht te klinken. Maar alles heeft te maken met het goed afstellen van de klanken en module van de drum, en niet zozeer aan de mengtafel of speakers.
                        Goeiemorgen, allereerst wil ik zeggen dat we dit een zeer interessante thread vindev waar we veel van opsteken, heel veel dank daarvoor!!
                        Ingaande op de vragen: Toen we nog met onze rockband optraden kwamen mensen naar ons toe, nu gaan mensen naar een feest of evenement waar ook nog livemuziek is, dat is het verschil. Het hoeft dan niet hard. Daarnaast zullen we ook in kleinere cafés optreden. Als we écht in een grotere gelegenheid optreden hadden we al bedacht om gewoon een kleine PA te huren
                        We hebben dus geen geluidsman. We moeten ons zelf zien te redden. Een ervaren PA man wil ons wel even op weg helpen om het zo optimaal mogelijk in te regelen. Over monitoring hebben we eerlijk gezegd nog niet echt over nagedacht. In de regel zullen we vaker ergens staan in kleinere gelegenheden en mogelijk ook voor 'achtergrondmuziek'. Juist in die kleinere gelegenheden kunnen we de speakers achter ons zetten.
                        Uiteraard willen we zo weinig mogelijk gewicht. We hebben een dichte aanhanger tot onze beschikking, qua ruimte is er geen probleem.

                        We snappen heel goed dat we met ons magere budget geen TOP installatie kunnen kopen. In die zin moeten/mogen we dan ook niet al te kritisch zijn. Als we goed gaan draaien kunnen we misschien over een poos naar 'beter' uitbreiden.
                        Ook wij geven de voorkeur aan gepowerde speakers met 2 kanaals input om dezelfde reden.

                        Hopelijk is het een beetje duidelijk waar we mee worstelen.

                        Welnu, de marktplaatslink naar de Nexo set wordt 'm niet. Het gaat echt zwaar over ons budget. Er moet dan nl ook nog een tafel bij gekocht worden.

                        Misschien nog wel alleen de tops en de sub (ben in onderhandeling) maar dan moet er nog een tafel bij met liefst drie keer aux zodat we die evt. kunnen gebruiken voor monitor en effecten.
                        Wat is een redelijke tafel?
                        Alvast bedankt maar weer!!

                        Comment

                        • robin1965
                          • Jan 2017
                          • 42

                          #27
                          Originally posted by Hitvision
                          Ik snap je redenatie maar het is wel een antwoord op zijn vraag. Als hij wil weten hoe hij die 4-mans formatie het beste kan uitversterken krijg je een ander antwoord. Hetzelfde zou zijn dat als ik vraag welke auto er het beste bij mij past en ik krijg het antwoord dat ik eerst een rijbewijs moet halen. De vraagstelling is dus wel belangrijk in deze.

                          Neemt niet weg dat je wel een punt hebt waar over nagedacht moet worden maar misschien heeft de vraagsteller dat ook wel maar dat kan ik er niet uithalen.

                          Over het algemeen komen de kleine formatie's niet met groot vervoer en zal je dus zo compact mogelijk (willen) moeten werken. Het moet hanteerbaar zijn en zeker niet te veel ruimte innemen. Als je dan gaat voor een klein compact systeem dan wil je dus zeker niet met een los versterrack gaan lopen zeulen. Kortom self powered zou dan 'the way to go' zijn. Je hebt tegenwoordig best wel deftig klinkende kastjes die qua prijs netjes zijn. Ik heb een jaar of 2 geleden voor een folk-achtig bandje een Db-tech flexsys systeem geleverd. Mijn voorstel was destijds om voor de DVX reeks te gaan maar deze lag niet binnen het budget en zijn we op Flexsys uitgekomen. Best een net setje. Zij zijn begonnen met 2x top (12 inch) en 1x sub maar inmiddels draaien ze met 2 subs. Dit bedienen ze helemaal zelf met een Allen&Heath ZED 16FX. Met 4 auxen voldoende voor hun. Ze gebruiken doorgaans maar 8 kanalen en de drum wordt niet vaak versterkt. Alleen wanneer het echt wat groter moet maar dan is er wel een geluidsman bij.

                          Tot zover mijn ervaringen met kleine settings.
                          bedankt voor je antwoord! Ik hoop dat ik het ook een beetje heb uit kunnen leggen in de reactie naar 'drummerke'.. :-)

                          Comment

                          • robin1965
                            • Jan 2017
                            • 42

                            #28
                            Ons oog was overigens ook al gevallen op die mengtafel van Allen&Heath de ZED 16FX.

                            Comment

                            • Ampli
                              • Aug 2014
                              • 58

                              #29
                              Als tafel en om zelf te regelen kan je ook kijken naar een tafel zoals de mackie dl1608,behringer xair ,soundcraft ui18 hebben als voor deel dat je weinigplaats op het podium nodig hebt, alle instellingen zijn op te slaan, je kan zelf je monitor mix bijstellen van achter de microfoon, effecten en eq zijn ingebouwd, ze zijn relatief goedkoop, als je op een grotere locatie speeld kan je je eigen monitor mix behouden, en een grote foh huren, te beidien met ipad,iphone(mackie) de behringer en soundcraft zelf met android
                              Last edited by Ampli; 30-01-17, 17:48.

                              Comment

                              • sjig
                                • May 2012
                                • 909

                                #30
                                Als ik je meest recente reactie lees heb ik niet echt het gevoel dat je er een sub bij nodig gaat hebben (zeker als de drums niet versterkt worden).
                                Ik zou dan kijken naar een tweetal powered topjes (QSC K12 bv, heeft een soort van mixertje ingebouwd, ziet er deftig uit en klinkt voor de grap ook nog best aardig).

                                Dan kan je eventueel later een subje erbij kopen of af en toe huren!

                                Comment

                                Working...