Welke geluidsset voor 4 mans formatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #31
    Ik zou eerder een digitale mengtafel en goeie micro's kopen, en de speakers huren volgens de situatie als je geen budget hebt.
    Maak een goeie deal met een verhuurfirma voor een frontset.

    Beter dan geld verbrassen aan minderwaardige speakers, en nadien spijt van hebben.
    Last edited by frederic; 30-01-17, 20:05.

    Comment

    • robin1965
      • Jan 2017
      • 42

      #32
      Originally posted by sjig
      Als ik je meest recente reactie lees heb ik niet echt het gevoel dat je er een sub bij nodig gaat hebben (zeker als de drums niet versterkt worden).
      Ik zou dan kijken naar een tweetal powered topjes (QSC K12 bv, heeft een soort van mixertje ingebouwd, ziet er deftig uit en klinkt voor de grap ook nog best aardig).

      Dan kan je eventueel later een subje erbij kopen of af en toe huren!
      Dit heb ik hier al vaker gelezen. Wij kunnen ons er eigenlijk geen voorstelling van maken dat je alleen met 2 goeie powered topjes voldoende vermogen hebt, ook voor met name de electr. basedrum en de basgitaar (en dat het dan ook nog warm klinkt. Maar...eerlijkheidshalve hebben we dit zowel nooit gehoord als zelf geprobeerd dus kunnen we er niet over oordelen.

      Jullie zijn van mening dat het kan?

      Comment

      • robin1965
        • Jan 2017
        • 42

        #33
        Originally posted by Ampli
        Als tafel en om zelf te regelen kan je ook kijken naar een tafel zoals de mackie dl1608,behringer xair ,soundcraft ui18 hebben als voor deel dat je weinigplaats op het podium nodig hebt, alle instellingen zijn op te slaan, je kan zelf je monitor mix bijstellen van achter de microfoon, effecten en eq zijn ingebouwd, ze zijn relatief goedkoop, als je op een grotere locatie speeld kan je je eigen monitor mix behouden, en een grote foh huren, te beidien met ipad,iphone(mackie) de behringer en soundcraft zelf met android
        Super interessant! Zeker de moeite waard om te bekijken!

        Comment

        • drummerke
          • Oct 2006
          • 432

          #34
          Allen 2 tops indien akoestische drum. Ik zou zeker wel min 2x 15" aanraden als sub met 2 12" toppen. Als je weet hoe je met je materiaal moet omgaan gaat dat jaren mee. Ik heb tijdens mn 10 jaar PA 1 speaker kapot gehad (ga dan ook niet meer in openlucht spelen).

          Wat die nieuwe compacte tablet bediende mengtafels betreft kan ik alleen maar bevestigen dat indien er toch eens een vriend technicus langs komt, ook gewoon vanuit de zaal kan mixen. Terwijl jullie de podiummix al zelf gedaan hadden vb.

          Ik gebruikte vroeger wel eens als e drum monitor een DB technologies sub 15 met daarop een TWIN 228. Dat klonk best wel goed.

          Alvast nog veel succes met de zoektocht.

          Comment

          • robin1965
            • Jan 2017
            • 42

            #35
            Dank allen voor de reacties.
            We hebben in principe het volgende uitgezocht:

            1 x Electro Voice EKX-15SP 15 inch actieve subwoofer
            2 x Electro-Voice ZLX-12P 12 inch tweeweg actieve luidspreker
            1 x mengtafel Allen & Heath ZED-16FX USB live met effecten

            De medewerker van de Bax shop raadde ons nog wel DI's aan.
            Toetsen heeft een passieve DI. Bas en Semi-akoestische gitaar hebben beide een actieve DI.

            Moet de electr. drum ook nog een DI ?

            is dit setje wat voor ons?

            Comment

            • Ampli
              • Aug 2014
              • 58

              #36
              Zal best voldoen, vind alleen 1x 15inch sub weinig voor elek drum en bas door te versterken, ik heb geen ervaring met de door jouw opgegeven speakers, ik gebruik zelf meestal 4 x swa 1501 van mackie met 2x srm 450(v1)
              met 2x swa1501 vind ik de kick en bas net iets te weinig

              Comment

              • robin1965
                • Jan 2017
                • 42

                #37
                Originally posted by Ampli
                Zal best voldoen, vind alleen 1x 15inch sub weinig voor elek drum en bas door te versterken, ik heb geen ervaring met de door jouw opgegeven speakers, ik gebruik zelf meestal 4 x swa 1501 van mackie met 2x srm 450(v1)
                met 2x swa1501 vind ik de kick en bas net iets te weinig
                Nog iemand die deze set kent? Toch zou die ene sub voldoende zijn aldus dr BAX medewerker.

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  #38
                  Originally posted by robin1965
                  Nog iemand die deze set kent? Toch zou die ene sub voldoende zijn aldus dr BAX medewerker.
                  Over dat setje dus: ik werd er niet echt warm van (eerder koud). Veel meer dan een schel, blikkerig geluid komt er niet uit.

                  Instelbare DSP is grappig, maar wij hebben er in de praktijk met onze speakers nooit echt behoefte aan gehad...

                  Comment

                  • robin1965
                    • Jan 2017
                    • 42

                    #39
                    Originally posted by sjig
                    Over dat setje dus: ik werd er niet echt warm van (eerder koud). Veel meer dan een schel, blikkerig geluid komt er niet uit.

                    Instelbare DSP is grappig, maar wij hebben er in de praktijk met onze speakers nooit echt behoefte aan gehad...
                    Wat zou jij voorstellen? We staan nog steeds overal voor open..

                    Comment

                    • robin1965
                      • Jan 2017
                      • 42

                      #40
                      Originally posted by robin1965
                      Wat zou jij voorstellen? We staan nog steeds overal voor open..
                      ik zag overigens wel dat deze tops op de BAX shop 45 goeie reviews heeft gekregen.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #41
                        Originally posted by robin1965
                        ik zag overigens wel dat deze tops op de BAX shop 45 goeie reviews heeft gekregen.
                        Er is maar één review belangrijk in dit verhaal... Dat is je eigen review.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Ampli
                          • Aug 2014
                          • 58

                          #42
                          Mijn advies is luisteren bij optredens in de buurt en navragen wat hun van de set vinden,uiteraaard moet het zelf bevallen,dan een keuze maken, het nadeel in een winkel is meestal dat er cd worden afgespeeld, dit geeft een vertekend beeld tov een live situatie met veel mensen, evt verschillende sets eerst huren om tot een goede keuze te komen. Helaas is een miskoop snel gemaakt en niet goedkoop

                          Comment

                          • Merijndj
                            • Mar 2001
                            • 660

                            #43
                            Dat is wel weer makkelijk bij bax, als je het online koopt en het bevalt niet, stuur je het binnen 30 dagen zo weer terug

                            Comment

                            • AH
                              • Apr 2004
                              • 248

                              #44
                              Originally posted by Merijndj
                              Dat is wel weer makkelijk bij bax, als je het online koopt en het bevalt niet, stuur je het binnen 30 dagen zo weer terug
                              En dan 3 maand lang 3x per week mailen en bellen om je geld terug te krijgen.
                              Anne Homan

                              Comment

                              • robin1965
                                • Jan 2017
                                • 42

                                #45
                                Originally posted by AH
                                En dan 3 maand lang 3x per week mailen en bellen om je geld terug te krijgen.
                                Ik had al aangegeven dat ik verwacht goed advies te krijgen omdat hun er ook niet op zitten te wachten dat ze het hele spulletje weer geretourneerd krijgen. Enne, ik las het volgende de site:

                                Bij retouren
                                Alle tegoeden die ontstaan bij een retourzending worden teruggestort binnen 5 werkdagen na de dag dat de retourzending in behandeling is genomen. We wachten met terugbetaling tot we de producten hebben teruggekregen, of tot je hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden.


                                voor wat het waard is..

                                Comment

                                Working...