Welke geluidsset voor 4 mans formatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

    #46
    Iets kopen al dan niet online zonder het in jullie omstandigheden getest te hebben is een beetje onverstandig. Zoals gezegd een CD is niet te vergelijken met een 4 koppige e-drum band. Zou zeker ook voor 2x 15" subwoofers gaan minimum. Maar ik zou toch ook eens 2 dehands kijken. Ik heb vroeger al mijn spullen bijna 2dehands gekocht en ook nooit problemen gehad. Als je de speakers achter jullie zet moet je misschien toch eens kijken of je de Subs niet via aux of subgroep kan aansturen. Zou kan je de stem enkel naar de topspeakers routen.

    Comment

    • robin1965
      • Jan 2017
      • 42

      #47
      Originally posted by drummerke
      Iets kopen al dan niet online zonder het in jullie omstandigheden getest te hebben is een beetje onverstandig. Zoals gezegd een CD is niet te vergelijken met een 4 koppige e-drum band. Zou zeker ook voor 2x 15" subwoofers gaan minimum. Maar ik zou toch ook eens 2 dehands kijken. Ik heb vroeger al mijn spullen bijna 2dehands gekocht en ook nooit problemen gehad. Als je de speakers achter jullie zet moet je misschien toch eens kijken of je de Subs niet via aux of subgroep kan aansturen. Zou kan je de stem enkel naar de topspeakers routen.
      We hebben nagedacht over 2e hands maar willen en kunnen ons geen risico permitteren. vandaar nieuw, gelijk 3 jaar garantie. Morgen gaan we overleggen of we een ritje Goes doen.
      De sub lussen we liever door naar de tops. Deze set is goed op elkaar uitgebalanceerd. We willen het in eerste instantie met 1 sub proberen, uitbreiden kan (gelukkig) altijd nog.

      We houden jullie op de hoogte.

      Comment

      • robin1965
        • Jan 2017
        • 42

        #48
        Originally posted by Ampli
        Mijn advies is luisteren bij optredens in de buurt en navragen wat hun van de set vinden,uiteraaard moet het zelf bevallen,dan een keuze maken, het nadeel in een winkel is meestal dat er cd worden afgespeeld, dit geeft een vertekend beeld tov een live situatie met veel mensen, evt verschillende sets eerst huren om tot een goede keuze te komen. Helaas is een miskoop snel gemaakt en niet goedkoop
        Mochten we besluiten om een ritje naar Goes te maken dan nemen we wat instrumenten mee. Van alleen een cd krijg je inderdaad een vertekend beeld.

        Comment

        • robin1965
          • Jan 2017
          • 42

          #49
          Originally posted by MusicXtra
          Er is maar één review belangrijk in dit verhaal... Dat is je eigen review.
          Klopt! Toch vind ik het altijd wel belangrijk wat anderen er van vinden ;-)

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #50
            Voor de garantie moet je het zeker niet doen. Je hebt amper 6 maand waarbij je niks moet bewijzen dat je geen fout hebt gemaakt.
            Daarna weten ze altijd wel iets....

            Als er fabrieksfouten inzitten, dan komt dit meestal de eerste maanden boven water.... op een klus. de moment dat je het niet wil tegenkomen.
            Een goed onderhouden 2dehands set van 1-2 jaar oud heeft dus zijn risicoperiode achter de rug. En kun je bovendien met het zelfde geld meer/ beter kopen.

            Comment

            • drummerke
              • Oct 2006
              • 432

              #51
              Als je set constant tegen de limiet staat te spelen zal je garantie snel opgebrand zijn vrees ik. Maar ik zou toch eerst eens een paar optredens proberen te spelen op een set die je wil kopen. Voordeel van 2dehands is dat je die dan ook soms kan huren of dat je verkoper zelf mee wil gaan voor een concertje. Want de klank van je speakers bepaald heel veel van de klank van je e-drum, keyboard en akoestische gitaar. Met EQ zal je dat niet altijd kunnen veranderen.

              Verder begrijp ik niet waarom veel mensen kiezen voor de ZED 16 FX. Met 2pre auxen doe je toch niet zoveel, rekening houdende dat je E-drum en keyboards hebt. Tenzij je de speakers inderdaad achter je plaatst. En dan is een enkel 15 tegen de muur in de hoek achter de drummer wel genoeg.

              Ben wel benieuwd hoe heel jullie opstelling en set zal gaan klinken. Hopelijk zien we ooit een barfilmpje ;-)

              Comment

              • janpy
                • Mar 2013
                • 43

                #52
                Ik denk dat 1 subje wat magertjes is.
                Bij onze band (rock cover band)gebruiken we 2 15 subjes, dat gaat prima.
                Ikzelf vind het wel fijn dat het laag wat ........voelbaar is.
                We hebben geen el drums maar gewoon akoestisch

                Comment

                • robin1965
                  • Jan 2017
                  • 42

                  #53
                  Originally posted by janpy
                  Ik denk dat 1 subje wat magertjes is.
                  Bij onze band (rock cover band)gebruiken we 2 15 subjes, dat gaat prima.
                  Ikzelf vind het wel fijn dat het laag wat ........voelbaar is.
                  We hebben geen el drums maar gewoon akoestisch
                  We hebben de volgende set besteld:

                  1x Allen & Heath ZED-16FX

                  2x EV ZLX 12P tops

                  1x EV EKX-15SP sub

                  Uiteraard laat ik volgende week even weten of we er mee uit de voeten kunnen!

                  Comment

                  • janpy
                    • Mar 2013
                    • 43

                    #54
                    Ik ben benieuwd of de set bevalt.

                    Groet Jan

                    Comment

                    • robin1965
                      • Jan 2017
                      • 42

                      #55
                      Originally posted by janpy
                      Ik ben benieuwd of de set bevalt.

                      Groet Jan
                      Wij zijn ook heel benieuwd. Aanstaande dinsdag wordt het geleverd door Thomann.

                      Comment

                      • robin1965
                        • Jan 2017
                        • 42

                        #56
                        We hebben de nieuwe set nu 2 x getest en zijn dik tevreden! Alleen een beetje jammer dat één van de topkasten niet helemaal goed is. We horen resonantie door de bas, de andere topkast is in orde. Die moet dus terug en geruild voor een nieuwe. Er zit meer dan voldoende laag in de subkast. De mixer van Allen&Heath is zeer goed. We hebben nog wel DI's erbij gekocht voor bas, gitaar, toetsen en de electr. drums. Kortom, voor dit geld een aanrader!!
                        Allen bedankt voor de tips en het meedenken!

                        Comment

                        • Hitvision
                          • Jun 2003
                          • 388

                          #57
                          Altijd fijn als je een terugkoppeling krijgt van de TS.
                          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                          Comment

                          • drummerke
                            • Oct 2006
                            • 432

                            #58
                            Een vraagje die ik heb. hoeveel headroom heb je nog over met 1 baskast? Gaan de limiet lampjes al eens branden?

                            Wel tof dat het goed klinkt. Altijd spannend moment :-)

                            Comment

                            • robin1965
                              • Jan 2017
                              • 42

                              #59
                              Originally posted by drummerke
                              Een vraagje die ik heb. hoeveel headroom heb je nog over met 1 baskast? Gaan de limiet lampjes al eens branden?

                              Wel tof dat het goed klinkt. Altijd spannend moment :-)
                              Headroom.. nog een beetje lastig te zeggen. De set hebben we redelijk uitgeprobeerd in een ruimte van ongeveer 10x10 mtr. Het kon naar ons idee nog een stuk harder. Limietlampjes hebben we nog niet eens zien branden. Nou het hoeft het bij ons ook niet kei en keihard. We zijn per slot van rekening semi-acoustisch..

                              Comment

                              • frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

                                #60
                                aiai, als de ene topkast al een probleem is, raad ik aan om de andere zeer grondig te testen voor een optreden nu alles nog in garantie is.
                                Hopelijk is het geen probleem van de hele serie...

                                Comment

                                Working...