Dante netwerk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

Misschien een linkje? Sowieso, een Dante verloopje? Zo 123 zie ik op de site van Audinate geen Amphenol producten staan dus waarschijnlijk bedoel je een soort Ethernet splitter? In dat geval betwijfel ik of het werkt, want als het al meer is dan een passieve split is (die op TCP/IP nooit op 1GBps werkt) is het waarschijnlijk een spliting van een volledige Cat kabel naar 2 kabels met elk 2 aderparen, en dan zit je altijd vast op 100mbps plus als er een ader breekt werkt het niet meer (bij 1gbps 4 aderparen kan er in principe 1 ader defect gaan, en zullen de 2 andere aderparen op 100mbps verder werken).
    ''diamonds are forever''

Comment

• Aart Rietveld
      • Aug 2004
      • 190

Het bestaat wel degelijk! Kijk eens op http://www.amphenolaudio.com/product...r/amphe-dante/

Comment

• freek
        • Aug 2008
        • 238

Originally posted by teunos
        Misschien een linkje? Sowieso, een Dante verloopje? Zo 123 zie ik op de site van Audinate geen Amphenol producten staan dus waarschijnlijk bedoel je een soort Ethernet splitter? In dat geval betwijfel ik of het werkt, want als het al meer is dan een passieve split is (die op TCP/IP nooit op 1GBps werkt) is het waarschijnlijk een spliting van een volledige Cat kabel naar 2 kabels met elk 2 aderparen, en dan zit je altijd vast op 100mbps plus als er een ader breekt werkt het niet meer (bij 1gbps 4 aderparen kan er in principe 1 ader defect gaan, en zullen de 2 andere aderparen op 100mbps verder werken).
        Zoals Aart al zei, ik bedoel echt een adapter van dante naar 2x XLR, een linkje was handig geweest, geef ik toe. Maar goed, heeft iemand ervaring met specifiek deze adapters?

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

Holy moly! Er zijn dus al fabrikanten die de Dante Analog Output module gebruiken.
          Mijn nederige excuses, dit bestaat inderdaad wel.
          Let er wel op dat deze dingen enkel werken met Power over Ethernet. Als dat niet vanuit de switch meekomt heb je zogenaamde POE injectors nodig.

De Dante analog output module is gewoon een opzichzelf staande PCB waarvan de specs hier te vinden zijn, en wat hoogst waarschijnlijk in dat verloopje zit.

Ik ga zelf eens een prijsopgave doen.
          ''diamonds are forever''

Comment

• Ampli
            • Aug 2014
            • 58

Staan bij thomann op de website
            €249 voor de dual en geloof 210 voor de enkele
            helaas geen input modules

Comment

• freek
              • Aug 2008
              • 238

Originally posted by Ampli
              helaas geen input modules
              Ja dat viel me ook al op, blijkbaar lastiger te maken ofzo. Dus ik ben nu nog op zoek naar 2-ch input modules.

Comment

• freek
                • Aug 2008
                • 238

Originally posted by teunos
                Let er wel op dat deze dingen enkel werken met Power over Ethernet. Als dat niet vanuit de switch meekomt heb je zogenaamde POE injectors nodig.
                Had ik ook al gelezen en ook al bedacht. Staat er ook netjes bij. Is voor mij geen probleem in mijn specifieke situatie.

Comment

• vester86
                  • Jul 2010
                  • 164

Originally posted by freek
                  Ja dat viel me ook al op, blijkbaar lastiger te maken ofzo. Dus ik ben nu nog op zoek naar 2-ch input modules.
                  Zoiets : http://www.extron.com/product/product.aspx?id=13950 geen idee van de prijs
                  Meer: http://www.prosoundweb.com/channels/...dio_interface/

Ook in grotere varianten te verkrijgen.

Edit: prijs op een of andere franse website van €730 http://www.intelware.fr/default.asp?...ref=60-1517-02
                  Last edited by vester86; 22-02-17, 22:38.

Comment

• rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

Dit is wat ik als meest betaalbare gevonden heb met 4 in en 4 uit.

atterotech kun je ook kijken.

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by rdreiers
                      http://www.rdlnet.com/downloads/data.../ru-mlb4_p.pdf

atterotech kun je ook kijken.
                      En dat voor 4 kanaaltjes muziek....................
                      Waar zijn we mee bezig??
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jadjong
                        • Oct 2003
                        • 654

Originally posted by SPS
                        Waar zijn we mee bezig??
                        De laatste keer dat ik op een festival in de bagger voor de 4e keer naar het poduim moest lopen om een patchfout te corrigeren had ik graag alles op dante gehad. Dan maak ik er nogsteeds een puinhoop van, maar hoef ik minder te lopen

Comment

• freek
                          • Aug 2008
                          • 238

Originally posted by rdreiers
                          http://www.rdlnet.com/downloads/data.../ru-mlb4_p.pdf

Excuses, ik zat even een paar dagen op een klus (echt ongehoord, ik weet het....).

Die RDLnet had ik ook op de beurs gesproken en waren aardige lui. Dit is inderdaad 1 van de goedkopere in het segement. Binnenkort maar 1 testen.

Comment

• freek
                            • Aug 2008
                            • 238

Originally posted by SPS
                            Waar zijn we mee bezig??
                            Zoals ik al schreef ben ik op zoek naar een oplossing voor een bestaand museum. Dit museum heeft overal vloerpotten met 230V en Cat6 bekabeling maar geen analoge audiolijnen.
                            Ik denk dat dit goedkoper is dan al het beton van de vloer eruitbikken om vervolgens XLR lijnen erin te leggen en vervolgens weer een betonvloer te gieten. Tenzij jij het goedkoper kan aanbieden.

Kortom, mijn punt is dat het bedrag altijd in relatie staat tot de oplossing. In mijn geval is dit dus een zeer goedkope oplossing. Tis maar hoe ge t bekijkt.

Binnenkort even een begroting naar binnen gooien en een beetje testen.

Comment

• Big Bang
                              • Apr 2008
                              • 652

Originally posted by freek
                              Zoals ik al schreef ben ik op zoek naar een oplossing voor een bestaand museum. Dit museum heeft overal vloerpotten met 230V en Cat6 bekabeling maar geen analoge audiolijnen.
                              Ik denk dat dit goedkoper is dan al het beton van de vloer eruitbikken om vervolgens XLR lijnen erin te leggen en vervolgens weer een betonvloer te gieten. Tenzij jij het goedkoper kan aanbieden.
                              Heb je al eens naar dit soort oplossingen gekeken? http://www.ratsoundsales.com/p/soundtools-catsnake.html

Tot nu toe heb ik daar goede ervaringen mee.
                              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• freek
                                • Aug 2008
                                • 238

Originally posted by Big Bang
                                Heb je al eens naar dit soort oplossingen gekeken? http://www.ratsoundsales.com/p/soundtools-catsnake.html

Tot nu toe heb ik daar goede ervaringen mee.
                                Ik dacht al dat daar vrij rap iemand mee zou komen (no offence...)
                                Ja hebben we geprobeerd, maar er zijn 2 grote nadelen.
                                1. De lijnen in het museum zijn niet shielded of foiled, en al deze kastjes hebben shielded kabel nodig,
                                2. De lijnen zijn hierdoor niet meer bruikbaar voor ander IP verkeer, iets wat wel de wens is. (wij gebruiken locale managable PoE-switches om om 220V relais te schakelen in een bankje of vitrine)

Kortom, leuke kastjes, maar voor mij geen oplossing.

Comment

Working...