Mixen met tablet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nolsmit
    • Oct 2007
    • 87

Ik zie voor en tegenstanders en dat mag natuurlijk.
    maar nu komt de tweede vraag van mij,
    Als je dan echt met de tablet mixt,met welk systeem en geef je de voorkeur aan ios of android?

Comment

• Tweeterschieter
      • Apr 2015
      • 10

Originally posted by nolsmit
      Als je dan echt met de tablet mixt,met welk systeem en geef je de voorkeur aan ios of android?
      Ik gebruik sowieso alleen iOS maar wat zou het verschil moeten maken, ga er van uit dat de app op de zelfde manier werkt alleen dan ontwikkeld op iOS of android.

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Afgelopen carnaval heb ik ook weer eens een band vanaf de ipad gemixt. Niet zo'n zin om bier te vangen...
        Gaat erg lekker, je komt alleen snelheid te kort. Effecten schieten er toch wat eerder bij in als oip mijn X32 full size.

Ik zou nog wel eens met een midiboard in combi met ipad of android willen proberen, beetje van beide werelden.
        Mijn voorkeur is ook mixstation op android, maar heb het beide.
        Sinds een archer c7 router op 5GHz heb ik nog nooit problemen gehad met uitval.

Maar volgens mij heb jij me jaren geleden daar al mee bezig gezien? Toch? In Oss?

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Je vergeet hier de Windows tablets te noemen. En niet elke mixer fabrikant maakt voor elke type tablet OS apps. Deze vraag is gesteld vanuit jou ervaring met een X32 maar er is nogal wat meer op de markt.

Verder maakt een type OS niet uit, het gaat om de app zelf en die draait op een bepaald OS. Als een fabrikant een app voor meer dan één OS maakt verwacht ik dat deze op alle OS-en (vrijwel) hetzelfde werkt.

Er zijn niet echt tegenstanders maar veel techneuten gebruiken de tablet als een extra stuk handig gereedschap en niet direct als mix surface. Men kan nu van de FOH positie weglopen naar de stage en naast de muzikanten gaan staan om zo o.a. de monitoren in te regelen. Hoort men direct wat de muzikanten horen. Of op verschillende posities in de zaal gaan luisteren en ter plekke EQ's bijstellen etc.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by vasco
            Je vergeet hier de Windows tablets te noemen. En niet elke mixer fabrikant maakt voor elke type tablet OS apps. Deze vraag is gesteld vanuit jou ervaring met een X32 maar er is nogal wat meer op de markt.
            Inderdaad, behringer heeft het ook voor de raspberry pi, en 2 types voor windows. Waarbij de nieuwe toch ook wel erg leuk eruit ziet...
            Geloof dat je op android zelfs een midi doos via usb op de tablet aan kan sluiten.
            Ik zie het al een faderpaneel, 2 tablets op een statief midden in de zaal als de locatie een FOH tafel niet accepteert.

Comment

• nolsmit
              • Oct 2007
              • 87

Originally posted by DJ Antoon
              Afgelopen carnaval heb ik ook weer eens een band vanaf de ipad gemixt. Niet zo'n zin om bier te vangen...
              Gaat erg lekker, je komt alleen snelheid te kort. Effecten schieten er toch wat eerder bij in als oip mijn X32 full size.

Ik zou nog wel eens met een midiboard in combi met ipad of android willen proberen, beetje van beide werelden.
              Mijn voorkeur is ook mixstation op android, maar heb het beide.
              Sinds een archer c7 router op 5GHz heb ik nog nooit problemen gehad met uitval.

Maar volgens mij heb jij me jaren geleden daar al mee bezig gezien? Toch? In Oss?
              Ik heb nog niet in oss gemixed wel eens een goirle en breda een paar keer

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Andere Nol, ik twijfelde al. Niet een naam die je veel tegenkomt...

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Denk dat je Noll bedoeld, Noll's Noise...

Even een beetje omhoog schoppen.

Wat zijn intussen de ervaringen met merken en type routers die goed werken, zeker voor Soundcraft....
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...