Faders schoonmaken ... wat is het beste?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik zou zoiezo de contact en silicone spray achterwege laten....het is inprinciepe uitstel van executie...Als je tafel je lief is...zet er dan gewoon nieuwe schuiven in..TENZIJ hij het niet meer waard is..prijs nieuwe faders/nieuwe tafel verhouding....Als het toevallig een Dateq GPM 8 is...schuiven eruit halen en op sturen...Bij een nieuw type GPM 8(8.2,8.3,8TI) kunnen namelijk de schuiven niet gaan kraken, wel slijten...

Olaf, Duffhuës Edit Company.
    Heesch.

I'm almost the best...but i must kill first the rest..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• yoghurt
      • Jun 2002
      • 195

Na ja ligt eraan wat voor mengpaneel het is, is het een ETP dan is het heel simpel: container open, mengpaneel erin donderen container dicht.

Maar als het een Dateq is zou ik het niet zelf doen maar heb naar één van de Dateq dealers brengen voor een onderhoudsbeurt misschien wat duur maar je hebt er wel meer plezier aan dus.

Greetz Yo

LIVE IS A MIX!!!

Comment

• Disco Service Apeldoorn
        • Nov 2000
        • 299

Conductive plastic faders kun je met alcohol schoon maken.

De silecone spray spuit je echter op de fader as , niet op het gelijdende gedeelte.

Als je een GPM-8 hebt met krakende koolbaan faders lijkt het mij geen probleem in nieuwe faders te investeren.

Contactspray is een uitstekende tijdelijke oplossing.

Comment

• mathijsenzo
          • Aug 2002
          • 19

een Koolbaan vader is helemaal niet duur, dus het is het beste om er gewoon 2 nieuwe in te zetten kost je misschien 10 euro (licht er aan wat voor een kwaliteit, kan minder, kan meer zijn)

contact spray, help 2 weken, daarna kan je je vaders weggooien.

succes

Joe
          Mathijs
          Joe
          Mathijs

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

citaat:
            citaat:

Het beste lijkt me een nieuwe kopen,
            als het écht erg is?
            gaat je geld wel snel als je elke keer dat je faders een beetje kraken gelijk een nieuwe koopt

grote groete-speakerfreak
            Misschien dat je dan toch eens echte faders moet kopen (dus niet de goedkoopste troep die je kunt vinden)

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• dj-theo
              • Sep 2002
              • 27

Hoi heren DJ,

Het staat natuurlijk erg stoer om met een peuk op de lip achter je mengtafeltje te staan, maar de fader vinden het minder leuk. Dit is al een belangrijk punt om je tafel schoon te houden. Bouw die tafel ook in, in een mooie stevige case en wikkel 'em niet in een doek zoals ik ook nog wel eens zie. In dat doek zit namelijk stof wat ook weer tussen je fader gaat zitten.

Kortom, denk na hoe je met je spullen om gaat!

Geen dank,

Theo.

Comment

Working...