100 volt systemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lupi
    • Aug 2001
    • 31

    100 volt systemen

    Hallo allemaal,

    Even iets anders 100 Volt Systemen.
    Nu niet gelijk lachen, we weten dat de audio kwaliteit helemaal niets is, maar voor omroep en achtergrond muziek bij een buiten evenement op een groot terein word het veel toegepast.
    Ik wil dit ook gaan gebruiken bij een buiten evenement

    wie heeft er ervaring met dit soort systemen, ik zit met de volgende vragen

    1. De vermogens van de horns zijn vrij laag en vaak ook in te stellen op de speaker???? (het grootste vermogen is ongeveer 50Watt)hoe werkt dit en wat bepaald het vermogen.
    2. Om de hoeveel meter kan je het beste de horns plaatsen m.a.w. is het beter om 10 kleine te gebruiken dan 5 grote
    3. De versterker vermogens hoe moet je die berekenen (zie vraag 1)en kan je ook een normale versterker aanpassan of ombouwen.
    4. Is het waar dat de kabel lengte kan oplopen tot enige honderde meters zonder noemenswaardige verliezen, en is er nog een max aantal speakers dat er op kan

    Ik heb hier tot nu toe nog geen ervaring mee, wel veel vragen.
    Wie o wie helpt mij verder

    Ciao Lupi

  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Als je versterker 100 watt is...kunje er 2 hoorns van 50 watt aanhangen...250 watt 5...je moet er rekening mee houden dat je niet boven je versterker vermogen uitkomt...kunt idd beter 4 kleine gebruiken dan 2 grote...en je kunt idd veel lengte overbruggen,zonder al te veel verlies..

    Olaf, Duffhuës Edit Company.
    Heesch.

    I'm almost the best...but i must kill first the rest..
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • Andree
      • Aug 2001
      • 119

      #3
      Hallo,

      Ik gebruik al jaren een 100 volt set. Ik heb hiervoor 8 hoorns, per twee op een T-bar met statief. Ik gebuik hiervoor een hele oude RCF versterker die het nog prima doet. Hoeveel vermogen de versterker heeft of de hoorns weet ik niet eens. Het werkt gewoon. De hoorn hebben een smalle beam voor het geluid dus goed richten en spreiden.
      Ik draai met een draadlengte tot 600 meter. Ik bebruik het voornamelijk bij sportevenementen op een atletiekbaan bij ons in de buurt. Het spul wat ze zelf hebben is echt te weinig voor tournooien.
      Als je nog vragen hebt mail je maar.

      groet

      andree


      Het kan in Almere

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        Je kunt de impedantie instellen, door het aantal trafowikkelingen te kiezen.

        dan is het vrij simpel : 100V in het kwadraat = 10.000/ impedantie = je vermogen van je speaker.

        dus 50W = 10.000 / imp, waarbij je de imp dus op 200 moet zetten.
        dus 25W = 10.000 / imp, waarbij je de imp dus op 400 moet zetten.

        en zorg ervoor dat je versterker niet overbeladen wordt.

        stiekum toch wereldkampioen geworden

        Comment

        • Andree
          • Aug 2001
          • 119

          #5
          Bedankt voor de informatie over in impedantie en zo. Kan je ook op een simpele manier kijken hoeveel vermogen een versterker heeft?

          groet

          andree



          Het kan in Almere

          Comment

          Working...