Instellingen Behringer MDX 2100 compressor limiter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thijz
    • Aug 2002
    • 5

    Instellingen Behringer MDX 2100 compressor limiter

    Hallo,

    Is er iemand die mij een goeie instelling kan geven van de compressor limiter mdx2100 van Behringer. de compressor limiter wordt gebruikt in een radio studio en moet zorgen dat het signaal dat naar de modulator/zender gaat goed is en niet vervormd is.

    wie kan mij ongeveer vertellen hoe ik hem dan in moet stellen? of waar moet ik rekening mee houden?

    bedankt,

    Thijz
  • Jori
    • Oct 2000
    • 41

    #2
    De Behringer spullen zijn absoluut niet geschikt om de modulatie van een radiostation binnen de perken te houden, te veel overshoot en geen phreemphase. Het enige Behringer model wat daar voor geschikt is, is de combinator (mdx800)en die wordt al enkele jaren niet meer gemaakt. 2e hands worden ze voor schandalige prijzen van de hand gedaan, ruim bover de nieuwwaarde destijds. ff de zoek functie gebruiken en je vind nog meer over compressors van Behringer.

    Comment

    • thijz
      • Aug 2002
      • 5

      #3
      citaat:
      De Behringer spullen zijn absoluut niet geschikt om de modulatie van een radiostation binnen de perken te houden, te veel overshoot en geen phreemphase. Het enige Behringer model wat daar voor geschikt is, is de combinator (mdx800)en die wordt al enkele jaren niet meer gemaakt. 2e hands worden ze voor schandalige prijzen van de hand gedaan, ruim bover de nieuwwaarde destijds. ff de zoek functie gebruiken en je vind nog meer over compressors van Behringer.

      wat zou je aan kunnen raden dan om hiervoor te gebruiken, en wat natuurlijk geen 1000den euro's kost.

      Comment

      • Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

        #4
        Jori.....niet dat ik een voorstander ben van Berhinger..maar 9 van de 10 lokale omroepen, maken gebruik van Behringer...op het eindsignaal...Maar nu de vraag....moeilijk te beantwoorden...ga op je gehoor af...kom met je uitsturend signaal niet boven de +3dB, laat de limiter niet veel compressen....Ik weet dat het allemaal moeilijk is...maar een echte standaard is er niet..

        Olaf, Duffhuës Edit Company.
        Heesch.

        Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
        Olaf Duffhuës

        **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

        Comment

        • Stijn Vanstiphout
          • Oct 2000
          • 1160

          #5
          Hier in belgïe zie je slechts voor 2% een limiter in de studio als eindbegrenzer. Meestal Finalizers, van Eela bv...

          mvg,


          Stijn Vanstiphout,
          SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
          België

          Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

          Stijn Vanstiphout,
          LVL Multimedia
          België

          Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

          Comment

          • Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

            #6
            Olaf denkt dat ze dan in Belgie meer geld hebben bij lokale omroepen...hier veelal Berhringer...wordt je hier bijna mee dood gegooid..is ergggg goedkoop hier..

            Olaf, Duffhuës Edit Company.
            Heesch.

            Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
            Olaf Duffhuës

            **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

            Comment

            • Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

              #7
              check de volgende site:



              lees eerst ff:
              "Signal Processing Fundamentals"
              en als echt alles wil weten:
              "Good Dynamics Processing"

              dit zijn zeer goede sheets, met alles er in wat je wilt weten.








              later
              De Tante

              Comment

              • Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

                #8
                Moet Tante Willy er wel ff bijzeggen, dat Rane in de duurdere prijs-klasse valt..Rane is wel goed...

                Olaf, Duffhuës Edit Company.
                Heesch.

                Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
                Olaf Duffhuës

                **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                Comment

                • Mathijs
                  Moderator
                  • Aug 2002
                  • 1353

                  #9
                  Idd Olaf,
                  daar heb je helemaal gelijk in, maar het bedoel hier ook niet de compressors, maar puur de sheets, deze gaan over compressors in het algemeen en zijn heel duidelijk. Dus als je iets over de mogelijkheden en hoe je het moet instellen, dan moet je die PFDjes eens bekijken.



                  later
                  De Tante

                  Comment

                  • Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

                    #10
                    Olaf heeft boek van Aphex....staat het ook in..

                    Olaf, Duffhuës Edit Company.
                    Heesch.

                    Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
                    Olaf Duffhuës

                    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                    Comment

                    • dj-theo
                      • Sep 2002
                      • 27

                      #11
                      citaat:
                      Hier in belgïe zie je slechts voor 2% een limiter in de studio als eindbegrenzer. Meestal Finalizers, van Eela bv...

                      mvg,


                      Stijn Vanstiphout,
                      SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
                      België

                      Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

                      En wat voor een funktie zit er OOK op een finalizer? precies, een limiter!

                      Theo.

                      Comment

                      • Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

                        #12
                        De Eela is idd puur limiter, dus geen compressie. Helaas is Eela waarschijnlijk falliet (dwz, het moeder, investerings berdijf, is falliet en daaroor staat alles momenteel stil bij Eela. Al een maand zijn de deuren gesloten.

                        Wat een goed alternatief is is een
                        TC electronic - triple C stereo (ongeveer 400 euro)(wat de eigenlijke eind bak van TC is is de Finelizer Express, maarja die isd an ook 1200 euro)

                        DBX - 166 XL is een goede limiter (kost ongeveer 300 euro) deze heeft ook gate, kan handig zijn.

                        dit zijn een paar leuke limmiters, die een stuk beter zijn dan Berhinger.

                        later
                        De Tante

                        Comment

                        • remco_k
                          • Sep 2002
                          • 325

                          #13
                          citaat:
                          Hallo,

                          Is er iemand die mij een goeie instelling kan geven van de compressor limiter mdx2100 van Behringer. de compressor limiter wordt gebruikt in een radio studio en moet zorgen dat het signaal dat naar de modulator/zender gaat goed is en niet vervormd is.

                          wie kan mij ongeveer vertellen hoe ik hem dan in moet stellen? of waar moet ik rekening mee houden?

                          bedankt,

                          Thijz
                          Thijs,
                          Ben eerst ff benieuwd bij welke lokale omroep je dit doet...

                          Ik loop al bijna 10 jaar in Montfoort bij de omroep en al 10 jaar maken we gebruik van "pruts" oplossingen.
                          Zoals al eerder werd gezegd: geld is een probleem bij de lokalo's in nederland. Dus: worden we aangewezen op de spulletjes van Behringer, Alesis of een ander merk wat voor weinig haar dingetjes verkoopt.

                          Goed, to the point:
                          Het is (helaas) zo dat Radiostations er een sport van hebben gemaakt om zo hard mogelijk te klinken.
                          De "grote" omroepen (3FM,538,Yorin, Noordzee en Sky, en ik vergeet er vast 1)) zijn in een oorlog verwikkeld over wie er harder klinkt en toch aan de wet voldoet.
                          Gevolg: Kijk op een VU meter en wat schetst je verbazing? Hij staat constant (bijna) stil op die 0dB... Eindprocessing noemen ze dat, veelal door een Optimod van het Merk Orban gedaan.
                          Lokale omroepen zullen deze geluidssterktes nooit kunnen evenaren, tenzij je ook een optimod kunt betalen(en die zijn duurder dan EUR 10.000)...

                          Nou, nu ff die afregeling:
                          release tijden: zo kort mogelijk.
                          attact tijden: zo kort mogelijk.
                          treshold: uitproberen, probeer aan te houden dat de maximum demping iets van -20dB is, als je nog lager komt gaat het errug zuigerig klinken.

                          Houd er rekening mee dat het apparaat NIET geschikt is voor broadcast, hij heeft (zoals al eerder gezegd) geen pre-emphasis.
                          Dat KAN problemen opleveren (hoeft dus niet) bij IVW (vroeger Radio Controle Dienst) of je zender zou wel eens moeilijk kunnen gaan doen met zijn interne (en heel langzame) peak-limiter.

                          Verder:
                          Kun je natuurlijk beter een ander apparaatje hebben, maar de echte goede spullen zijn veelal te duur voor de lokalo's... (Orban optimod, Innovonics of Warsansis)

                          Wij maken gebruik van de Behringer Ultra Dyne pro DSP 9024... Niet geweldig maar al een stuk beter dan een breedband compressor limiter...
                          Maar ook geen pre-emphasis , daarom staat bij onze zender nog een breedbandje MET pre-emphasis...
                          Ik heb een studie van die 9024 gemaakt en dat ding word nu bang als ik m'n vinger naar 'm uitsteek...
                          Kijk hier maar ff: http://www.radiostadmontfoort.nl/ en druk op de knop [achter de schermen] -> processing...

                          Suc6.

                          Ik weet niet alles, ik doe alsof.
                          Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
                          Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

                          Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

                          Comment

                          Working...