Behringer MDX 2200 "voller" laten klinken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rel88
    • Jan 2002
    • 22

    Behringer MDX 2200 "voller" laten klinken

    goeiedag,
    ik heb sinds kort een behringer composer/limiter.
    mijn vraag is hoe ik het geluid wat voller kan laten klinken,met de compressor.
    de functie van SC EXT INTERACTIVE SC FILTER snap ik niet echt.
    ik hoor ook weinig verschil als ik daaraan draai.

    ook de compressor knoppen ATTACK en RELEASE reageren niet echt als ik eraan draai,althans ik hoor geen verschil .

    wat doe ik verkeerd??

    aangesloten vanaf de main out van het mengpaneel naar de input`s van de behringer.
    vanaf daar naar de PA versterker(output)

    alvast bedankt !!!!

  • dj-theo
    • Sep 2002
    • 27

    #2
    de functie van SC EXT INTERACTIVE SC FILTER snap ik niet echt.
    ik hoor ook weinig verschil als ik daaraan draai.

    Met deze funtie kun je een signaal aansturen waar de compressor niet/juist op moet reageren. Zo kun je bijveerbeeld het signaal van een presentator aansturen als side chain signaal, en dan het signaal wat door de compressor gaat (bijvoor een muziekje) zachter laten gaan.


    ook de compressor knoppen ATTACK en RELEASE reageren niet echt als ik eraan draai,althans ik hoor geen verschil .

    De attack is de snelheid waarmee de compressor invalt. De release is de snelheid waarmee de compressor weer uit gaat. Deze snelheden verschillen nogal per instrument. Wat jij waarschijnlijk verkeerd doet is dat je het knopje "auto" nog ingedrukt hebt staan. De compressor bepaalt dan zelf deze twee tijden.

    Haje,
    Theo


    Comment

    • remco_k
      • Sep 2002
      • 325

      #3
      uhmm... staat ie soms in Bypass mode

      en zoals theo al zei: staat ie op auto

      Waarom heb je het apparaat?
      om vetter te klinken of om oversturing van PA te voorkomen?

      ow ja: lees de gebruiksaanwijzing, dat heb je duidelijk NIET gedaan.
      (doe ik ook nooit hoor, behalve als ik er niet uit kom)


      Ik weet niet alles, ik doe alsof.



      Bijgewerkt door - remco_k op 08/09/2002 00:17:43
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

      Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

      Comment

      • EP Woody
        • May 2001
        • 795

        #4
        SC = SideChain = Zijlus

        De com/lim reageerd op een ander signaal dan op de ingang.

        Kan handig zijn bij de-essen oid. Verder zou ik zosnel niet weten waarom je het wil gebruiken.

        Attack = snelheid waarop de compressor ingrijpt, meestal vrij laag.
        Release = snelheid waarop ie um loslaat. soms snel, soms langzaam, gewoon ff proberen.

        Zet bijvoorbeeld maar eens een cd-tje op. en ga maar eens testen. Makkelijkste manier.


        Groeten Erwin

        Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

        Me site is online, Kijk in me profiel voor de URL

        Comment

        Working...