Shure / Sennheiser / AKG microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niek...
    • Nov 2001
    • 1094

Shure / Sennheiser / AKG microfoons

Een draadloze mic is altijd handig, voor verschillende presentaties en dergelijke ben ik dan ook op zoek naar een goede draadloze. In een vorig topic werden eens errug dure draadloze mic's besproken ( http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=5192 ), waarbij de Sennheiser duidelijk als beste draadloze mic uit de bus kwam.

Ik heb echter geen duizenden euro's over voor een draadloos, dus ben op zoek naar de goedkopere series. Hierbij denk ik aan Sennheiser EW-100 & EW-300 series, Shure 58 draadloos, AKG "?????"...

Momenteel hebben we met zowel de Sennheiser als met de Shure eenmalig gewerkt, waarbij ze beiden enkele minpunten vertoonden. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn...

DUS: welke moeten we nemen en waarom?

Greetz Niek
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Wij hebben een draadloze AKG mic. bij onze drive-in show. De goedkoopste die er is van AKG, ik geloof dat het setje ongeveer 600 gulden heeft gekost. Het is een UHF-systeem trouwens.

Dit werkt nog steeds prima. Geluidskwaliteit is voor spraak helemaal niet slecht (zang gaat wel... niet helemaal top), en het bereik is erg groot. En de batterijen gaan heel lang mee.

Ik ben over deze mic dus wel tevreden. Met de draadloze mics van andere merken heb ik geen ervaring.

Succes!!

Robert

Maar ik heb turbosound!! Nou ja....... een T-shirt ervan!! En een webzijde!!!!

Comment

• Andree
      • Aug 2001
      • 119

Helemaal met vorige schijver eens. Ik heb ook de akg (wmf 40 geloof ik) doet wel 35 uur met twee penlight batterijen. geluid prima in ieder geval voor presentaties.

groet

andree

Het kan in Almere

Comment

• Caspar
        • Jul 2002
        • 42

Met welke mic van de EW-100 heb je gewerkt Niek? Er zijn namelijk een aantal verschillende en wat zijn je minpunten?

Wel koffie?
        De muzikale allesmixer!

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Ik werk met alle drie de merken.
          Heb zelf een SM58 draadloos, werk in de drive-in shows met AKG en tijdens freelance klussen geregeld met senheiser.

Ik ben zelf nogfal gecharmeerd van de senheiser, klinkt het meest natuurlijk van de drie genoemde alternatieven.
          Moet wel zeggen dat mijn sm58 nu alweer ruim 5 jaar meegaat, nooit trubbels mee gehad, en iedereen weet wat het nis ...

nadeel van al die dingen blijft dat er knopjes op zitten, zeker als je ze aan onervaren sprekers meegeeft nogal eens een nadeel.

&gt;&gt;&gt;&gt;Ik heb een toeter op mn waterscooter!&lt;&lt;&lt;&lt;

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

Hangt er wel van af welke mic je hebt. De handmic van de senheiser heeft alle knopjes aan de onderkant, en die kun je afdekken door het kapje te draaien. Vindt de senheisers toch ook wel de beste. Zijn niet extreem duur, maar wel stevig gebouwd, zeker in vergelijking met de oude serie.

U x I = Boem.

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Zeker een voordeel van de nieuwe senheisers is dat aan/uit knoppie op de onderkant zit ja, nadeel is het wat complexere batterijuitwerpmechanisme (scrabble!), als je een onervaren verhuurklant/collega hebt dan is uitleg en demo niet geheel overbodig voordat ze staan te schutteren backstage..

Die budget AKG had een mooi oplossing, als je batterij compartiment opendraait dan kan je een ring plaatsen die over de aan/uit schakelaar heen schuift. Ben je dat gepruts ook weer kwijt.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Vooral die goedkopere AKG series zijn leuke dingen. Vooral de prijs/kwaliteitverhouding is prima.

Importeur : IemkeRoos http://www.iemkeroos.nl/frames.htm

oh lord won't you buy me another mercedes-benz...

Comment

• Niek...
                  • Nov 2001
                  • 1094

citaat: Met welke mic van de EW-100 heb je gewerkt Niek?
                  Heb met de EW-300 gewerkt. Twee minpunten: logge en zware microfon in vergelijking met bijv. de Shure draadloos, en daarnaast vond IK het bereik niet denderend. Tijdens een bruiloft werd op ong. 20 mtr. een levensloop gedaan, waarbij één spreker helaas voor een deur stond, die deels de rechte lijn met de ontvanger blokkeerde. Gevolg: bereik was direct weg, na 20 mtr. (!!!) Vond ik toch niet mogen...

citaat: de akg (wmf 40 geloof ik) doet wel 35 uur met twee penlight batterijen. geluid prima in ieder geval voor presentaties.
                  35 uur, terwijl normale mics. het na 6-8 uur gehad hebben? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Daarbij: de draadloze mic. ga ik dus niet gebruiken voor zang en dergelijke, maar kwaliteit moet wel gewoon goed zijn.

Maakt het overigens uit of ik een VHF of een UHF neem?

Greetz Niek
                  <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

Ik heb zelf een Sennheiser EW 100 microfoon. En ik heb daar nog geen probleem me gehad. Het bereik is goed, en je hebt het voordeel dat je de frequenties zo kan verwissellen/ aanpassen.

De Sennheiser EW series zijn allemaal UHF dus ze zijn veel beter dan VHF. Bij UHF heb je veel minder kans op storing en je kan er veel verder.

De Sennheiser EW series gebruikt wel een 9 volt batterij maar je kan hier ook zonder problemen een oplaadbare 9 volt accu in doen.

En ze zijn goed betaalbaar.

Als je veel zang en spraak hebt is de Sennheiser EW 100 of 300 een geschikt systeem. Je kunt ook meerdere systemen langs elkaar gebruiken.

Maar ik heb FutureLight en ElectroVoice

Comment

• Caspar
                      • Jul 2002
                      • 42

Weinig meer aan toe te voegen controller, ik heb dezelfde ervaringen. Ik werk zelfs met een acapella groep van 7 mannen, allemaal een EW-300 handzender en dat gaat prima en klinkt prima. Hoewel ik het bereik van de handzenders van de Evolution serie wel minder vind, dan het bereik van de beltpacks. En met NiMH accu's kan ik ongeveer 2,5 uur doen, werkt ook erg prettig en scheelt een hoop kosten met batterijen en ook nog eens deels vriendelijker voor het mileu

Wel koffie?
                      De muzikale allesmixer!

Comment

• Triple S
                        • Sep 2000
                        • 808

Als je een goede en goedkope draadloze mic.zoekt, kan ik je Mipro aanraden. Is wel een onbekend (en daardoor waarschijnlijk onbemind) merk. Maar voor het geld zijn het prima dingen.

Als er verder geen "grote" artiesten over hoeven te zingen, en je hem voornamelijk gebruikt voor presentatie bij je drive-in, lijkt het mij een prima alternatief.

Don't call me DJ!
                        Don\'t call me DJ!

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Nu ken ik Mipro niet, dus kan ik niet oordelen over kwaliteit/servicebaarheid en support van importeurs etc, maar bij de eerder genoemde merken is die van Senheiser mij wel bevallen, Wie importeert Shure eigenlijk in Nederland??? (ff offtopic, maar kwist het nie...)

Bij aanschaf van spullen keek/kijk ik altijd naar wat er eventueel ook makkelijk bij te huren is. gebruik je draadloze mics die nogal gangbaar zijn (sm58) dan kan je die bijna overal inhuren.

Over het gebruik van UHF en VHF weet ik bijzonder weinig, beschamend weinig eigenlijk. ik weet dat UHF groter is en daar houdt het wel bij op...
                          Ik gebruik gewoon wat ze me meegeven...

oja, ik gebruik liever geen oplaadbare batterijden, die hebben namelijk de neiging om bij bijna leegraken gewoon helemaal uit te vallen.
                          Normale batterijen beginnen eerst te "stotteren", das wel fijn, dan heb je de mogelijk om ff een mic om te wisselen...
                          En milieubewust ben ik wel, ik gooi gebruikte batterijen altijd in de chemokar...wel thuis want bedrijfsafval moet je voor dokken en particulier is voor noppes

Comment

• Triple S
                            • Sep 2000
                            • 808

Wie het importeerd weet ik niet, maar Mipro is verkrijgbaar bij de Grooth in Elburg

Don't call me DJ!
                            Don\'t call me DJ!

Comment

Working...