ElectroVoice (EV) vs D&B audiotechnik

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #46
    Originally posted by knorrepot
    Ik hoor jaarlijks een c4 set van een collega. In vergelijking tot onze mt2 set luister ik liever naar de EV.
    Hoe groot is die C4 set (toppen bassen) en wat aan MT2?
    MT2 enkele set (2 bassen 1 top) gaat wel wat harder als een C4 set met 1 top, maar dat mag dan ook wel...

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #47
      dit wordt een eindeloze discussie. Ik heb een C4 / C7 set gehoord die ruk klonk maar ook een c4 / c7 set die super klonk.

      ook heb ik EV sets gehoord die ruk klonken en dezelfde sets weer super.

      Zoals al eerder beschreven is :

      is de set goed afgesteld ? is de set goed geconfigureerd ? is de zaal acoustisch genoeg ? Is de Man achter de knoppen goed bezig ?

      Allemaal faktoren die er aan mee werken om een set ruk te laten klinken ( of goed )

      Ikzelf heb de RX serie in gebruik icm QSC versterkers waarvan de klank afwijkt dan de RX in gebruik met de CP versterkers en ik vind persoonlijk deze set met QSC warmer klinken dan met de CP amps.

      Klanten zeggen dat de set wel minder hard gaat ( maar ik ben van mening dat ze even hard gaan alleen geeft qsc een warmere klank )
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • knorrepot
        • Oct 2009
        • 234

        #48
        Originally posted by DJ Antoon
        Hoe groot is die C4 set (toppen bassen) en wat aan MT2?
        MT2 enkele set (2 bassen 1 top) gaat wel wat harder als een C4 set met 1 top, maar dat mag dan ook wel...
        Nog niet eens gekeken naar het volume in mijn vergelijking. Maar de d&b set met 4 subs en 4 tops. Tegen de mt2 met 4 subs en 2 tops. Onze ev stack zelf ingeregeld. (we gebruiken alleen maar eigen settings) de c4 is ook goed ingeregeld, mijn collega kennende. Dit was trouwens buiten in de open lucht op een kermis met dj werk. Vrijdagavond de c4 en zaterdags de mt2

        Dan over een dubbel mt4 set per kant met 2 extra sub in cluster nog maar niet gesproken!
        Een mt4 subje wil ook erg lekker onder een mt2 top..

        Comment

        Working...