Bose 802 speakertjes vervangen of nieuwe boxen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SWDJ
    • Aug 2002
    • 275

Bose 802 speakertjes vervangen of nieuwe boxen?

Hallo allemaal,

Ik heb 2 redelijk oude (±10 jaar) Bose 802 boxen staan (geleend van familie die ze nooit meer gebruikte). Bij een paar van
    die speakertjes zijn de randen losgeraakt, gewoon uit puur ouderdom.
    Heb ze nu vastgeplakt met tape, maar ze moeten toch vervangen worden.
    Ik heb gelezen dat dat €75,- per stuk kost. Op dit moment zijn er 2 stuk, Maar ik denk dat ze nu allemaal binnenkort wel kapot zullen gaan. Ze zijn nl. allemaal even oud.

Degene waarvan ze zijn wil er volgens mij niet meer in investeren.
    Zal ik de boxen nog blijven lenen (mag zo lang ik wil) en de 3"(?) woofertjes vervangen en blijven gebruiken of voor 1200€ (dat is het geld wat ik op dit moment heb) andere boxen kopen.

Misschien is toch boxen kopen beter; Bose 802 kan niet zo laag zoals jullie weten.
    Als ik iets nieuws koop dacht ik zelf aan een "goed" merk als Peavey of zo. In ieder gevan geen D*P of Sk*t*c

Sorry voor de lange brief, maar ik zou het zeer op prijs stellen als 1 van jullie me zou adviseren. Alvast bedankt.

Met Vriendelijke Groet SWDJ
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik denk voor kast die zon 1200,- euro kost...dat het wel de moeite waardt is om de speaker te vervangen...tegen de nieuwe, verbeterde versie van het speakertje, zonder die kwetsbare rand...en het is beter om ze allemaal tegelijk te vervangen...

Olaf, Duffhuës Edit Company.
    Heesch.

Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• SWDJ
      • Aug 2002
      • 275

Ik heb nog eens nagedacht:
      Ze kosten idd nieuw ±1200€ maar ze zijn vrij oud. Als ik alle 16 vervang kost dat ook 1200€ Dat is al mijn geld, de boxen zijn niet van mij dus ik weet niet of daar mijn geld in ga investeren.
      Sorry, bij mn vorige bericht was ik vergeten te zeggen dat de versterker ook geleend is.
      Wat mijn vraag nu is? Kan ik voor 1200€ een redelijke set kopen met versterker en boxen van een goed merk? Op 1 of andere manier zie je op van die sites waar je kan bestellen alleen maar troep van dap!

Alvast bedankt.

Comment

• Remco vd Werff
        • Apr 2001
        • 753

Hoi SWDJ,

Voor 1200 euro heb je geen complete set, zelfs niet van een merk als Peavey. Reken erop dat je een versterker zult moeten kopen van zo'n 700-900 euro. Dan houd je gewoonweg te weinig over om redelijk boxen van te kopen. Van merken als Peavey/HK Audio/Yamaha zijn fullrange speakers al snel 500 euro per stuk.

Als je zo weinig geld tot je beschikking hebt zou ik zeker 2e hands apparatuur kopen. Nieuw eindig je namelijk op spul als dap (en daar weet jij gelukkig ook van, dat het niet voldoet).

Ps. 1200 euro voor het vervangen van die speakers vind ik erg veel. Als je het dan toch gaat vergelijken, dan moet je natuurlijk die 1200 euro puur besteden aan boxen. Bij de Bose set zit namelijk ook geen amp.

Succes!

Groeten, Remco
        Groeten, Remco

Comment

• Rv
          • Feb 2001
          • 1086

Ik ken nu niets van bose, dus ik kan er naast zitten qua model, maar als jij zegt dat het 'renoveren' van die speakers € 1200 kost, dan denk ik dat je dit ook kan overwegen ...

citaat:harold schreef op Sat Aug 31 12:54:31 2002: 4 Bose 802 speakers serie II, inclusief controller, statieven en statiefadapters, vaste prijs: € 1400,-
          gevonden op heuff ...

____
          Rv.
          ____
          ____
          Rv.
          ____

Comment

• SWDJ
            • Aug 2002
            • 275

JA, die ad heb ik ook gezien maar, ik heb veel gehoord dat 802s 2e hands vaak toch een beetje versleten zijn en toch weer vervangen moeten worden, maar bedankt. Misschien kan ik best ff kijken!

Met Vriendelijke Groeten, SWDJ.

!"""#"""!

Comment

• SWDJ
              • Aug 2002
              • 275

Ja daar ben ik weer.
              Ik denk er toch aan om gewoon 2e hands iets te kopen waarvan ik weet dat het redelijk goed is. Die 802s zijn denk ik wel een beetje versleten. Ik heb het geld voor die set niet en er zit geen amp en geen sub bij.
              Ik breng al ik iets gekocht heb verslag uit.
              Die 802tjes blijven toch wel mooie kastjes, qua vormgeving in ieder geval. Als ik later veel geld heb en een profi drive-in, kan ik misschien wel de platinum set kopen. Alhoewel deze duur is en ik dan beter iets goedkopers kopen kan... Enfin.
              Allemaal bedankt voor de reacties!

MVG, SWDJ

!"""#"""!

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Vaak ruimen ze een 802 niet voor niets op...

Olaf, Duffhuës Edit Company.
                Heesch.

Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• SWDJ
                  • Aug 2002
                  • 275

O ja... Ik kreeg net mail en daarin stond dat de boxen geen 10 jaar... maar nog veel ouder zijn.
                  Bovendien zijn die boxen niet van mij dus eigenlijk ben ik toch niet van plan om mijn geld daarin te investeren...
                  Ik ben al op zoek naar 2e hands spullen. Bovendien zijn er nu geen feesten gepland (begin schooljaar) en is er dus helemaal geen haast bij.
                  MVG, SWDJ

!"""#"""!

Comment

• -Bart-
                    • May 2001
                    • 827

Ik weet niet hoe groot de schade is maar kleine scheurtjes vallen goed te repareren met 'jutex' van bisonkit.

Quad Erat Demonstrandum.
                    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

Er is tegenwoordig zoveel leuks op de markt, bose is al lang achterhaald. Ga eens kijken voor de impact serie van turbosound of de music mate spulletjes van syrincs. Beide goedkoper en beter dan bose.

Groeten,
                      Cobi.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• DJ-JP
                        • Sep 2002
                        • 22

Als je tweedehands wilt kopen en je hebt geen haast, dan kan je ook op de PA-markt 2003 slagen. Er zijn er velen hier op de site die daar ervaring mee hebben. Check maar eens in de zoekmachine onder PA-markt.

The Galaxy-drive-in discoshow... more sound, more light, more fun !

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                          • Nov 2000
                          • 299

audio frends reconed bose speakers voor weing.

ik zal de site even proberen te achterhalen.

www.audiofrends.nl ???

Wij hebben D&R, Dateq , Ohm, Rcf, Bose, Jbl, Ev, Nexo, Denon, Genelec, Sabine, Marantz pro, American Dj AKG, Samson DAS, Verlinde, Prolyte en nog veel meer

Comment

Working...