Meer bas aan de achterkant?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fredjuhh
    • Sep 2002
    • 215

    #31
    citaat:
    citaat:
    Volgens mij wil hij gewoon niuewe kasten bouwen, en wil hij weten wat voor soort kasten het beste geluid geven met de speakers die hij heeft.
    Ooh, die is eenvoudig. Hij gaf eerder de volgende T/S parameters:

    <quote>
    het is de 900.878
    15"
    8ohm
    0,73 QTS
    44,9 hz res.
    169.43 Vas liters
    97,2 SPL dB
    400 watt max, 250 watt rms.
    </quote>

    Een luidspreker met een QTS van 0.73 kan eigenlijk alleen maar gebruikt worden op een oneindig klankbord. Voor een BR kast is de QTS VEEL te hoog; hetzelfde geldt voor een hoornkast. Dus zal het OF een grote gesloten kast moeten worden OF een oneindig klankbord (in de muur bouwen bijvoorbeeld).

    Waar worden luidsprekers met bovenstaande parameters vaak gebruikt? In auto's. De kofferbak is dan het volume van de gesloten kast.

    Zijn de parameters ook maar enigszins acceptabel voor PA/Disco gebruik? NEE!

    -- Pardon my French, I'm Dutch --
    [:-(] das kut.

    maar toch zal ik ze ergens in moeten stoppen, dan krijg je ongetwijfeld geen optimaal geluid(of kut), maar ik moet toch iets.


    nothing more to add
    ---hier staat nix--->

    Comment

    • remco_k
      • Sep 2002
      • 325

      #32
      citaat:
      voor het geluid is het dan mischien wel goed als het een beetje massa heeft.

      citaat: Het is lekker zwaar en laat zich makkelijk bewerken.
      maar een voordeel dat het zwaar is vind ik het nou niet

      speakerfreak was here....
      zeg speakerfreak, jij zou toch moeten weten dat bij sub's de volgende regel geld:
      hoe zwaarder hoe beter...


      Ik weet niet alles, ik doe alsof.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

      Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

      Comment

      Working...