Ervaring Allen & Heath Mixwizard 16:2 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj marcel
    • Apr 2010
    • 6

allen & heath

heb jaren met een allen heath in een drive in show gewerkt dat was er nog een uit de oude doos hij was uit 1982 en heeft lang gedraaid hij draait nu nog heb ik vernomen waar ik hem verkocht heb ik heb even een soundcraft gehad de spirit folio rac pac gehad nou elende apparaat
    geen laag zit er in ik vind de klank warmte van allen & heath gewoon super

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Originally posted by dj marcel
      heb jaren met een allen heath in een drive in show gewerkt dat was er nog een uit de oude doos hij was uit 1982 en heeft lang gedraaid hij draait nu nog heb ik vernomen waar ik hem verkocht heb ik heb even een soundcraft gehad de spirit folio rac pac gehad nou elende apparaat
      geen laag zit er in ik vind de klank warmte van allen & heath gewoon super

ik moet het eigenlijk niet doen maar soms........:
      Geen hoofdletters, geen punten en slecht leesbaar.

bv:
      Ik heb jaren met een allen heath in een drive in show gewerkt, dat was er nog een uit de oude doos: hij was uit 1982 en heeft lang gedraaid. Hij draait nu nog bij de persoon waar ik deze aan door verkocht heb. Ik heb even een soundcraft gehad, de spirit folio rac pac.... Nou een ellende apparaat: geen laag zat er in ik vond de klank warmte van allen & heath gewoon super.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by jakkes72
        ik moet het eigenlijk niet doen maar soms........:
        Geen hoofdletters, geen punten en slecht leesbaar.

bv:
        Ik heb jaren met een allen heath in een drive in show gewerkt, dat was er nog een uit de oude doos: hij was uit 1982 en heeft lang gedraaid. Hij draait nu nog bij de persoon waar ik deze aan door verkocht heb. Ik heb even een soundcraft gehad, de spirit folio rac pac.... Nou een ellende apparaat: geen laag zat er in ik vond de klank warmte van allen & heath gewoon super.
        Je vergeet hem te vragen :

OF HIJ ZIJN PROFIEL IN WIL VULLEN!!!!!
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Furby
          • Apr 2008
          • 36

Sorry voor de kick in dit oude topic. Maar ik heb een Mixwizard vraag aan Showband.

Hoi Showband,

Ik wilde je eigenlijk een PM sturen, maar ik kwam er niet achter hoe dat werkt op dit forum.

Enfin, wij werken met de 4-mans coverband waarin ik speel met een Mixwizard 3 16:2 DX. Jou wel bekend neem ik aan?!

We gebruiken aux 1 t/m 4 als mono monitor signaal. Aux 5 gebruiken we voor interne effecten van de Mixwizard. Nu speel ik als drummer wired in ear. Mono. Aangezien we nog een aux over hebben, vroeg ik me af of het mogelijk is om in deze setup een stereo mix naar mijn in-ear te sturen.

Ik ben drummer en geïnteresseerd in geluidstechniek. Mijn vader is amateur technieker en doet ons geluid. Vandaar dat ik deze vraag op dit forum aan een pro stel.

Ik hoop je antwoord te ontvangen of het mogelijk is op de mixwizard, om 3 mono monitormixen te maken, 1 stereo monitor mix, en 1 aux te gebruiken voor lichte interne effecten op zang (vocal plate, meen ik).

Aux 1 t/m 4 zijn pre-fade. Aux 5 en 6 zijn post-fade. Een extra moeilijkheid dus. Maar misschien zie ik als geïnteresseerde leek wat over het hoofd.

Thnx!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

ja en nee.

het officiele antwoord is nee. Want je kan wel je post fade auxen naar prefade solderen maar dan is je effect send weer pre-fade wat je typisch niet wil...

aanpak 1: (cheap 'n' nasty)
            In de praktijk met een 4persoons coverband echter zal, bij een stabiele mix, er tijdens het optreden hooguit bij de leadgitaar en leadzang echt markante volumeverschillen optreden. Als je met in-ears werkt voor vier man. En het toneel dus niet vol met monitors staat.
            .....Je kan dus bijvoorbeeld de slaggitarist of de bassist op een post-fade zetten. En dan een pre-fade paar gebruiken om je stereo in-ear naar de drums te zetten. Weinig kans dat iemand het merkt.

aanpak 2:
            Koop een goedkoop tweedehands (behringer?) mixertje.
            sluit je drumspullen vanaf de inserts erop aan plus de monomix van de band op jouw aux (de rest van de muzikanten is immers een monobron) En maak een stereomix van je drumset.

aanpak 3:
            maak een mooie algemene stereomix op twee auxen. En koop per muzikant een more-me-kastje van samson. Samson Audio - S-monitor
            kun je eenvoudig uitbreiden. Helaas voor drummers niet nutig...

En zo is er nog wel wat te verzinnen in de knutsel low budgethoek.
            Last edited by showband; 21-09-10, 16:31.
            lekker belangrijk!

Comment

• Furby
              • Apr 2008
              • 36

Hoi Showband,

Bedankt voor je reactie! Helder verhaal.

Heb ik gelijk een vervolg vraag, die eigenlijk niet in dit topic hoort (sorry mod).

Als we bijvoorbeeld de mono monitormix bassist op een post fade aux zetten, is er dus een aux vrij om een stereo in ear mix te maken.
              Nu gebruiken wij een multikabel 16:4, die is omgesoldeerd naar 14:4:2 (14 kanalen, 4 monitor mixen en 2 lijntjes naar zaalspeakers).
              Aangezien er maar 4 monitor lijntjes zijn, wil ik eigenlijk vanaf het mengpaneel een stereo signaal verstuurd krijgen. Dit is mogelijk, want alle connectors (ook de jack output voor monitorsignalen op het stageblok) zijn stereo.

Hoe krijgen we de 2 signalen van de auxen samen in stereobeeld op 1 monitorlijn?

Nog wat background info:
              Ik gebruik op dit moment een Behringer hoofdtelefoonversterker HA 4000 om t volume van mijn in-ear te bepalen. Helaas heb ik maar heel weinig versterking nodig en heb ik veel last van ruis. Ik ga binnenkort proberen om t signaal van de mengtafel te verlagen waardoor de versterker meer vermogen kan leveren, waardoor de ruis hopelijk afneemt. En wellicht stap ik over op een beltpack van Fischer of Samson o.i.d.

Groeten, Ferry

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Gebalanceerd en stereo zijn twee verschillende dingen die je nu door elkaar haalt. Bij een professionele installatie zal ieder signaal gebalanceerd zijn, dat wil zeggen dat je een massa, een negatieve en een positieve signaal ader hebt (gebruik de zoekfunctie voor meer info).
                Jij hebt in je multi dus 4 aderparen voor de monitoren waarvan je er één wilt gaan gebruiken voor een ongebalanceerd stereo signaal.
                Dat is inderdaad de enige mogelijkheid om meer signalen door dezelfde multikabel te sturen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Furby
                  • Apr 2008
                  • 36

hoi MusicXtra,

Ik heb wat gezocht en gegoogled. Ik snap het verschil tussen beide. Bij ongebalanceerd stereo gebruik je dus een zelfde hoeveelheid aders als bij een gebalanceerd signaal, maar de L en R hebben dus geen geïnverteerd signaal.

Als ik dat wil doen bij een multi van 30m + nog ca. 10m monitorkabel, krijg ik dan geen last van ruis?
                  Wat ik er zo van lees, moet een ongebalanceerde stereokabel eigenlijk zo kort mogelijk zijn.

En hoe voeg ik de 2 aux signalen samen naar 1 stereosignaal?

Groeten, Ferry
                  Last edited by Furby; 22-09-10, 09:14.

Comment

• RonaldH
                    • Aug 2009
                    • 274

Ik zie dat je een HA4000 hebt, die ken ik niet, ik heb gewerkt met de voorloper van de HA4600.
                    Je kunt hiermee 4 hoofdtelefoons (of wireless/wired in-ear) aansluiten.
                    Elk hoofdtelefoonkanaal heeft een aux in waarop ik de auxen van de mengtafel zette.
                    Op de main in van de HA4600 kun je een stereo signaal zetten dat naar elk hooftelefoonkanaal gaat. Om hierop een stereo signaal te geven heb ik de L/R inserts van de mengtafel afgetakt om het FOH signaal voor de fader te gebruiken.
                    Als je de HA4600 op het podium zet kunnen ze daar het volume en de balans tussen aux en main regelen.
                    Op de auxen zet ik alleen de signalen die ze meer willen hebben dan de FOH mix geeft.
                    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

Originally posted by Furby
                      hoi MusicXtra,

Ik heb wat gezocht en gegoogled. Ik snap het verschil tussen beide. Bij ongebalanceerd stereo gebruik je dus een zelfde hoeveelheid aders als bij een gebalanceerd signaal, maar de L en R hebben dus geen geïnverteerd signaal.

Als ik dat wil doen bij een multi van 30m + nog ca. 10m monitorkabel, krijg ik dan geen last van ruis?
                      Wat ik er zo van lees, moet een ongebalanceerde stereokabel eigenlijk zo kort mogelijk zijn.

En hoe voeg ik de 2 aux signalen samen naar 1 stereosignaal?

Groeten, Ferry
                      Volgens mij probeer jij een stereo signaal over één 3-polige xlr connector te duwen. Dat kan inderdaad niet gebalanceerd. Gebruikelijker is om gewoon één xlr voor links en één xlr voor rechts te pakken. Wil je het toch over één connector doen, pak dan een 5 polige xlr.
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Met die ruis zal het nog wel loslopen, het gaat hier om een line-signaal en geen microfoon signaal.
                        Wat je moet doen is iedere ader van het betreffende aderpaar aan de tip van een jack-plug solderen, de ground moet je splitsen en die aan beide jack-pluggen solderen. Aan de andere kant doe je hetzelfde maar dan aan de jack-chassisdelen en het is klaar voor gebruik. (meende uit je postings op te maken dat je de monitors met jack-pluggen doet)
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Furby
                          • Apr 2008
                          • 36

@ MusicXtra
                          Jep, we gebruiken stereo jacks, met 2 ringen aan de tip. idem voor de chassisdelen in het stageblok.
                          Even kort samengevat maak je dus eigenlijk gewoon een Y-kabel?

@ RonaldH. Thnx voor de tip. Ik ben de enige in de band overweegt een stereo signaal te willen. De rest werkt met floormonitoren.
                          Enfin, heb jij geen last van ruis met jouw HA4600. Of stuur je t signaal vanuit je tafel laag uit, zodat je de HA4600 wat hoger kunt zetten?

Comment

• RonaldH
                            • Aug 2009
                            • 274

Van ruis geen last, wel van dimmers die storen (ratelen) op een ongebalanceerde kabel zoals jij nu overweegt. Dit heb ik opgelost door de ongebalanceerde lijnen zo kort mogelijk te houden middels trafo's bij het mengpaneel en trafo's bij de HA4600 en tussen de trafo's gebalanceerde kabels.

De band die het gebruikte is ondertussen ter ziele, dus de spullen zijn verkocht. Maar bestond uit 6 in ear kanalen (3x wireless en totaal 8x wired in 3 groepen) op 2x HA4700 (volgens mij) die allemaal het FOH stereo signaal kregen en vervolgens op de aux in de (mono) signalen die ze erbij willen hebben.
                            Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Originally posted by Furby
                              @ MusicXtra
                              Jep, we gebruiken stereo jacks, met 2 ringen aan de tip. idem voor de chassisdelen in het stageblok.
                              Even kort samengevat maak je dus eigenlijk gewoon een Y-kabel?

@ RonaldH. Thnx voor de tip. Ik ben de enige in de band overweegt een stereo signaal te willen. De rest werkt met floormonitoren.
                              Enfin, heb jij geen last van ruis met jouw HA4600. Of stuur je t signaal vanuit je tafel laag uit, zodat je de HA4600 wat hoger kunt zetten?
                              Je hebt gelijk hoor!
                              De HA4600 ruist als een gek.
                              Ik heb er ook een, en als headphoneversterker voor een drummer gaat het best wel OK. Maar als headphoneversterker in bijv een studio omgeving schrik je je de theringer van de ruis.
                              Maar voor op een poppodium, best wel te doen.
                              (alle waar naar z'n geld he)

Paul.
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...