Info/advies nieuwe geluidset tot 7000 euro

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paul
    • Sep 2002
    • 1

    Info/advies nieuwe geluidset tot 7000 euro

    geachte medestrijders,

    Ik ben nieuw hier in dit forum en heb al veel zinnige dingen gelezen, maar ik blijf toch met mijn vraag zitten.

    Ik ben als toetsenist/zanger altijd alleen op pad voor allerlei klussen. Momenteel gebruik ik als weergevers een HK LUCAS set. Dit is een baskast 15" 300 watt. Ik gebruik hier niet de originele toppen voor maar heb deze vervangen voor 2 yamaha s112 speakers. Dit klinkt op zich wel goed, maaar.....

    Ik ben er toch achter gekomen dat er nog veel meer is dat veel beter klinkt. Ik wil dus een stapje hoger qua geluidskwaliteit.

    Nu zoek ik iets in de hoek van dynacord powermax(3)/KS/Community/Eaw.

    Ik zoek een set voor ongeveer 7000 euro (fl 15000,-) Nieuwprijs, maar dan wel kompleet met versterker.

    Wie kan mij adviseren, zodat ik een aantal merken achter mij kan laten en hier geen luistertest hoef te doen.

    Mocht iemand een optie hebben van een oudere set die bv niet meer nieuw wordt gemaakt maar wel tweedehands wordt verkocht dan houd ik mij ook aanbevolen.

    Het hoeft niet perse knalhard te kunnen want ik niet meer dan max 250 personen in de zaal. Vaker veel minder (100 pers)

    Graag laat ik mij door jullie adviseren.

    alvast bedankt

    Paul van Braak

  • rieuwert
    • Jul 2002
    • 211

    #2
    zou is gaan kijken en vooral luisteren naar het merk yorkville, ben hier zelf heel erg over te spreken.

    Kijk dan vooral is naar de ELITE serie, de EF508 bijvoorbeeld, met een ES808 baskissie er onder.

    Doe zelf regelmatig een band artiest hiermee, en ben altijd super tevreden hierover

    Yorkville Sound is a Canadian manufacturer of audio amplifiers loudspeakers and related professional sound reinforcement equipment.



    Lekker belangrijk.

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      Ik werk zelf met ElectroVoice en gebruik dat veel live het klinkt ook goed.
      Ook veel bands,disco's,zalen gebruiken ElectroVoice.

      Ik kan alleen maar zeggen dat dit een zeer goed merk.

      Kijk op www.electrovoice.com

      Maar ik heb FutureLight en ElectroVoice

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        Budgettair zit je met een nexo PS-10 met subs wel redelijk.

        Voordeel is de waarde vastheid, een processor gestuurd systeem, met amps en bekabeling.

        Maar er zijn nog emer opties...

        oh lord won't you buy me another mercedes-benz...

        Comment

        • Davy Gabriels
          • Aug 2002
          • 819

          #5
          Electrovoice: RX serie
          Dynacord Powermax 5 (zitten electrovoice speakers in)
          AD: AD-3B sub+ AD-1 of de nieuwe (aktieve) MI of MA serie

          als je echt zuiver en schoon geluid wil kan je naar Nexo PS10 + sub overgaan.Hierbij kan je een Nexo versterker kopen met processor en alles ingebouwd.
          Heb deze ps10 toppen ooit gehuurd en klinken zeer aangenaam.Met de subs eronder krijg je dan een zeer warme klank.
          Denk dat zo 2x sub +2xps10 + versterker wel net in je budget passen.


          Comment

          • Rv
            • Feb 2001
            • 1086

            #6
            En denk eraan, die nexo is lekker compact, bij een one-man show toch ook wel handig ...
            Ik vind de PS ook heel goed klinken ... en krachtig ...

            ____
            Rv.
            ____
            ____
            Rv.
            ____

            Comment

            • Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

              #7
              Mag het ietsje meer kosten?? Zon 400,- meer?? Zo ja, JBL M-Pro400 of Powermax 5 van Dynacord...

              Olaf, Duffhuës Edit Company.
              Heesch.

              Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
              Olaf Duffhuës

              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

              Comment

              • FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

                #8
                Powermax 5 is inderdaad een redelijk goeie set (vind hem voor disco wat minder klinken, maar dat kan aan mij liggen)

                Kijk alleen even of je 2 amps kan krijgen met een los powermax crossover, want de PM2600 (systeemamp) heeft veel te weinig vermogen om deze set voluit te kunnen gebruiken..

                Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                Comment

                • Ward
                  • Aug 2000
                  • 352

                  #9
                  Ik heb vaker een KS setje gebruikt..
                  per kant CPA-SUB actief met processor met één CPA-2 actief topje. Klinkt ERG goed. alleen heb je lang niet genoeg aan 7000 euro's.

                  Verder is EAW SB150 in combinatie met JF80 of JF200e een zeer leuke combi met een amp tot 2x1000W (@8 ohm). Dit klinkt zeker voor een keyboard player met zang ook erg lekker en zeer compact.

                  Dynacord ben ik vrijwel altijd niet van onder de indruk.

                  Community/Nexo heb ik geen ervaring mee.

                  Groet,
                  Ward

                  Intervisual Laser Productions

                  -=(no link? see profile)=-
                  Groet,
                  Ward

                  Comment

                  Working...