Mackie C300 vs. RCF Art300

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

    Mackie C300 vs. RCF Art300

    ik heb hier ergens gelezen dat de Mackie c300 niet zo geschikt was om als monitor te gebruiken.
    Hoe klinkt eigenlijk de RCF ART300 in verhouding tot de C300, want de art300 is stukken goedkoper...


  • Deedzj
    • Apr 2001
    • 34

    #2
    De mackie heb ik nog niet gebruikt als monitor. Die RCF verschillende keren en die doet het toch niet hoor. Muzikanten zijn niet tevreden over de klank en zeer snel last van feedback, zeker in de hogere frequenties.

    Als je kan kiezen neem dan een passieve floormoni (à la LE400) met ampje en EQ erachter.

    Voor kleine discobarretjes (misschien zelfs alsfrontsetje) is de ART300 wel handig en doet hij vrij goed zijn best.

    Comment

    • Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

      #3
      ja het was eigenlijk bedoeld als monitor,maar ook om te gebruiken als full range topje voor discobar.Ik veronderstel dat hier nog redelijk wat bas uitkomt.
      maar volgens mij zit er in de art300 goedkopere speakers dan in mackie C300,want deze laatste is stukken duurder.

      Voor monitorgebruik kan ik misschien eens beter naar de electro voice SX300 kijken?maar deze geeft volgens mij niet veel laag.

      iemand ervaringen?

      Comment

      Working...