Overspraak mic's en monitors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

Originally posted by Rube
    Oke bovenstaand kan ik nog volgen,

nu zet ik 2 monitoren op een standaard schuin voor het koor, en 2 maal achter het koor, over het koor heen, (dit is volgens mij de enigste manier om alle leden muziek te laten horen)
    Moet ik dan nog meer monitoren in(tussen) het koor neerzetten? om de ander minder hard te zetten? of nog meer microfoons neerzetten? lijkt me geen oplossing? of toch snel anderen microfoons

Ruud
    Die monitoren ACHTER het koor blazen dus recht je -gerichte- c 1000 micro's in!! Daar zit waarscijnlijk je grootste probleem. Ik werk veel met koren (tm 80 pers) ook met tracks: Links en rechts NAAST het koor zet ik een monitor op statief; gericht schuin naar achter; verder 2 of 4 wedges voor het koor. Dat is alles. Het hoeft echt allemaal niet geweldig hard te staan om het in het koor goed te kunnen horen.

Originally posted by Rube
    En ik maak gebruik van 8 overhead microfoons... ...of nog meer microfoons neerzetten? lijkt me geen oplossing? of toch snel anderen microfoons
    (zie ook aanschaf microfoons voor popkoor)Eigen microfoon per koorlid lijkt me geen oplossing met dit ledenaantal.

Ruud
    8 overheads is echt al erg veel! Het mooiste werkt met 4 microfoons; gebruik je er meer dan krijg je allerlei lelijke looptijdverschillen en problemen met feedback!
    Wil je het goed doen met overheads dan moet je met grootmembraan gaan werken. Maar met pijpjes werken blijft een werkbaar alternatief en is betaalbaarder.

Zelf vind ik close-miking toch nog altijd het mooiste. Je kunt overigens gerust per 3 zangers een microfoon gebruiken (zie ander topic hierover)

(groepjes van) solisten geef je uiteraard een eigen microfoon mee. Die kan je apart voor je koor opstellen en de solisten lopen gewoon naar die positie toe en zingen DAAR hun solo
    ~Clearsound~

Comment

• Ideedeluxe
      • Sep 2002
      • 84

Originally posted by vasco
      Gebruik je alle 16 kanalen van de multi?
      Zo nee, dan kun je deze aanschaf iets uitstellen door vrije kanalen van de multi met een adapter om te zetten tot returns. Kun je bij het verkrijgen van het budget meer ruimte maken voor belangrijkere aanschaf want je hebt best een lijstje wensen en kan mij voorstellen dat je niet alles financieel tegelijk erdoor kan gaan krijgen.
      Ik had daar nog niet eens aan gedacht... Ik heb trouwens ook niet de illusie dat ik al mijn wensen vervuld krijg. Het is bij deze koren roeien met de riemen die je aangereikt krijgt. In ons geval zijn er geen donateurs, dus de leden moeten alles ophoesten in de vorm van contributie.

John
      When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

Working...