Welke Mengtafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

Welke Mengtafel?

Hallo,

Voor een vaste productie die we gaan doen zijn we op zoek naar een mengtafel. Ik heb een buget van +/- € 8000 excl. BTW.
    Ik heb min 32ch nodig en de monitor moet ook op de F.O.H. tafel.
    De monitor groepen zijn als volgt:
    2xmon. en in-ear bij zang
    1xmon. bij drum
    1xmon. bij basgitaar
    1xmon. bij toetsen
    1xmon. en in-ear bij sax.
    Dus graag een reactie van wat voor tafels hiervoor beschikbaar zijn en ivt. tips over wel/niet een monitor tafel(tje).

Ook wil ik graag weten hoe jullie het oplossen als bijv. de zangeres en in-ear en monitorbox wil, wat hier dus het geval is.

Ik ben benieuwt!

MVG Willem (info@w-s-s.nl)
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Kijk eens naar een:
    K3 van soundcraft
    haritage series van Midas (uiteraard met de beroemde EQ)

Met allebij heb ik erg goede ervaringen.

later
    De Tante

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Ik weet niet precies wat de gangbare prijzen zijn voor mengtafels, maar volgens mij is je budget niet echt ruim. Misschien een DDA...?

Als een zangeres in-ear en een floor-monitor wil, dan geef je die toch? Wat bedoel je met "hoe" dat wordt opgelost?

Verder zou ik je de tip willen geven om te proberen wat extra monitorgroepen over te hebben. Misschien willen ze in de toekomst wel side-fills, of komt er een (gast-) muzikant bij of zo. Een aparte monitortafel is altijd prettig, maar je moet dan wel een tweede technicus hebben.

Succes,

Robert

Maar ik heb turbosound!! Nou ja....... een T-shirt ervan!! En een webzijde!!!!

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

citaat:Kijk eens naar een:
        K3 van soundcraft
        haritage series van Midas (uiteraard met de beroemde EQ)
        En dan ook even naar de prijzen kijken, he tante!

Met dit budget kun je amper een K1 met 32 inputs kopen en een zelfs K3 heeft slechts 8 auxileries.

Ik denk toch dat het verstandig is om een aparte monitortafel te nemen om de al eerder genoemde reden.

Plus nog eens een keer dat mocht je de monitors vanaf front gaan doen je een tafel moet hebben met genoeg auxileries voor zowel je monitors als je effecten. Dit soort tafels worden al snel erg duur. Zeker als je je auxmasters onder een schuifje wil hebben.

Dus of je nu wel of geen monitortafel wilt. Als je kwaliteitsspul wilt zul je voor occasions moeten gaan. Je kunt ook op kwaliteit in boeten en iets meer budget gaan.

Bijgewerkt door - sparky op 18/09/2002 20:44:06
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

mee eens, kwa prijs zijn ze te te hoog, maar dit zijn de enigste tafels waar nog een beetje lekker op te monitoren valt. Probeer een goede deal te maken met een F.O.H. tafel en een monitor tafel.
          (scheeld je ook klauwen met werk)

later
          De Tante

Comment

• EP Woody
            • May 2001
            • 795

Op FOH een A&H GL2200 voor 3200 Euro, en op Monitors een Spirit Monitor II (12 groepies) voor 6400 Euro. beide 32 kanaals.

Voordeel, 8 auxen voor monitor en 6 auxen voor effecten. Eigenlijk beetje foute combi, maar helaas.

Prijs ook een beetje over budget heen.
            Heb je trouwens echt 32 kanalen nodig????

Je zou bv. een iets kleinere monitor tafel kunnen nemen, niet aan te raden, maar kan wel.

BTW. Dit zijn advies prijzen.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Me site is online, Kijk in me profiel voor de URL

Bijgewerkt door - EP Woody op 18/09/2002 21:06:26

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Ik heb het zelf nooit gedaan en ook nooit iemand zien doen, maar aangezien het om een vaste act met veel in-earmonitoring gaat en dus waarschijnlijk een niet al te moeilijke monitormix is, zou je mischien de monitortafel naast de fronttafel kunnen leggen. Dan doe je het dus alsnog met 1 tech.

Het klinkt mischien omslachtig, maar zoals reeds gezegd zijn kwaliteitstafels waarop je op een prettige manier front én monitors kunt doen nogal prijzig. Ik denk dat als je voor een 2e hands front en een monitortafel gaat van Soundcraft, Yamaha of eventueel Crest (met deze laatste heb ik persoonlijk geen ervaring maar ik hoor er goede dingen over) je het best zit qua kwaliteit en bedieningscomfort.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Even over wat Woody zegt;

Van't weekend nog op een GL2200 gemixt en net als de vorige keer vond ik de e.q. nogal zuigen, datzelfde weekend nog een mixwizard van het zelfde merk onder m'n vingers gehad en die gaf een enorme plop over de P.A. heen toen mijn collega het chassis aanraakte met een plugje.
                Ook vind ik de niveau-uitlezing nogal traag.

Spirit werkt op zich redelijk, maar hier zet ik mijn vraagtekens bij de roadproofheid.

Bijgewerkt door - sparky op 18/09/2002 21:36:31

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

:-)) Behringer..:-)) das een geintje..Misschien kun je voor weinig een goede Soundcraft 8000 op de kop tikken...Of een DDA/Dynacord interface tafel...of...Yamaha GA...keuze zat..

Olaf, Duffhuës Edit Company.
                  Heesch.

Ik wil een Volkswagen...zit een E, een A en een W in...EAW..
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

Oke, Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb wat rondgekeken en kwam de yamaha m-3000 tegen, is dit iets? (wellicht iets duurder maar niet de prijs van een Midas).

En wat ik bedoelde met de monitor: zetten jullie de In-ears en de monitor-speaker op een monitorgroep weg (van dus alleen de zangeres) of appart (dus 1groep voor de in-ears en 1 voor de speakers)?

En 32ch heb ik wel nodig (het is een 6koppige band en ze dus:
                    2xbasgitaar (ivm.effecten)
                    2xToetsen
                    2xSax (Alt en Tenor)
                    1xSnare
                    4xTom
                    1xHigh hat
                    2xOverhead
                    6xZang
                    2xDig.Drum
                    2xMD
                    2xCD
                    2xEff.Return
                    1xTalkback
                    Kom ik op 29ch heb ik er dus maar 3 vrij voor iets extra's!

Kwa monitor kan ik het evt. met een kleine tafel ook af omdat niet alles noor de monitors hoeft (denk aan Kick-Toms-Md-Cd).

Ook wil ik wel graag een tafel waar ik de drums en de zang onder 2groepen kan weg zetten.

Wat zou verder bijv. een Crest X8 2e hands nog moeten kosten en is dit dan (meestal) wel betrouwbaar? Of kan ik beter een duurdere tafel kopen Bijv. een Midas (het is wel voor min.100x op jaar) en die als de tour eropzit en ik er misschien geen werk meer voor heb weer verkopen (behoud de tafel (bij geen gooi-en-smijtwerk) zij waarde)?

Alvast bedankt.

Comment

• Caspar
                      • Jul 2002
                      • 42

Wel eens aan een Midas Venice 320 tafel gedacht Willem?
                      Heeft 6 auxen (niet zo bar veel voor monitoring helaas), 4 subgroepen en ook nog 4 stereo kanalen, die kan je dus uitstekend gebruiken voor de keyboards en MD/CD etc. En het zijn mooie compacte tafels en ze klinken echt waanzinnig voor dat geld!

Wel koffie?
                      De muzikale allesmixer!

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

Nee, eigenlijk nog niet aan gedacht maar ik zal eens gaan luisteren.

Wat zijn trouwns +/- de prijzen van de duurdere tafels zoals de Crest Midas en Soundcraft?

Is de yamaha ga-32 iets voor de monitor dan? ik heb helemaal geen ervaring met deze tafel dus graag reacties.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Wat de monitoring voor de zangeres betreft zou ik 2 groepjes nemen.
                          Over de wedges een totaaltje en over de in-ear iets meer zichzelf plus de dingen waar ze zich aan vast wil houden.

Prijzen van de importeurs zonder korting en btw

Voor Soundcraft:

HPA is de importeur van Crest tafels, maar ik heb geen nieuwprijzen op de site kunnen vinden, wel een occasionlijst waar ik ook deze zag:

Yamaha MC3210M 32 in 10 uit monitor mixer in case € 3.000,00

Da's mischien wel wat, maar let wel deze lijst is van Mei 2002

En dit is de tafel

Nieuwprijzen voor de Midas Venice tafels vind je op

Waar je kan lezen dat een 32-kanaals versie een dikke 4000 Euro kost

In de venice schijnt een PSU ingebouwd te zitten die alleen voor noodgevallen bedoeld is. De externe PSU moet erbij gekocht worden en ik weet niet wat die kost. Tenminste dat is wat ik gehoord heb, ik weet niet of het waar is, mischien ervaren gebruikers hier?

Bijgewerkt door - sparky op 19/09/2002 23:56:12

Comment

• Caspar
                            • Jul 2002
                            • 42

Ik kom de laatste tijd in heel veel theaters en daar draaien alle Venice tafels gewoon op eigen voeding en dat gaat prima. Maar voor een tour kan een extra voeding nooit kwaad, dat zie je bij de grote verhuur bedrijven ook altijd, 2 voedingen bij 1 mengtafel.
                            En ze klinken goed, weinig oversturing bij wat hoger signaal. Maar gewoon een keer uit gaan proberen zo'n ding he

Wel koffie?
                            De muzikale allesmixer!

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Venice heeft het mooie klankbeeld wat ook de herritage's hebben. Verder is het wel wat meer een plastick knoppenbak helaas, alle waar naar zn geld...

&gt;&gt;&gt;&gt;Ik heb een toeter op mn waterscooter!&lt;&lt;&lt;&lt;

Comment

Working...