kabellengte en phantoom voeding

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reinier
    • Sep 2002
    • 20

    kabellengte en phantoom voeding

    is er een maximale kabellengte dat mijn microfoon nog voldoende voeding krijg (kabellengte is spanningsverlies, toch)
    ik heb zo'n 55 meter tussen tafel en stageblok. hier komt dan voor de microfoon nog 10 à 15 meter bij

    2 beer or not 2 beer from shakesbeer
    2 beer or not 2 beer from shakesbeer
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

    #2
    Is het niet zo dat je tafel 48v phantoom uitstuurt, en je microfoon al genoegen neemt bij +- 12 à 18v?

    mvg,


    Stijn Vanstiphout,
    SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
    België

    Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN



    Bijgewerkt door - stijntje op 18/10/2002 07:37:12
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

    Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

    Comment

    • twtia
      • Jun 2002
      • 77

      #3
      citaat:
      Is het niet zo dat je tafel 48v phantoom uitstuurt, en je microfoon al genoegen neemt bij +- 12 à 18v?

      Klopt helemaal, al weet ik de exacte voltage's ook niet uit m'n hoofd. Volgens mij ligt de ondergrens zelfs bij ongeveer 9 volt.

      Groeten,

      Gijsbert

      sound, sorbets and surfing. The 3 most inportant things in life

      Comment

      • axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

        #4
        citaat:
        citaat:
        Is het niet zo dat je tafel 48v phantoom uitstuurt, en je microfoon al genoegen neemt bij +- 12 à 18v?

        Klopt helemaal, al weet ik de exacte voltage's ook niet uit m'n hoofd. Volgens mij ligt de ondergrens zelfs bij ongeveer 9 volt.
        Klopt idd... indien er geen phantoomvoeding aanwezig is, zijn sommige microfoons zelfs voor zien van een 9V batterij.

        De groe(n)ten
        Tom Manshoven
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

        Comment

        • jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

          #5
          bij richt pijpjes zelfs 1x of 2x 1,5V


          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie


          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

          Comment

          • Carl
            • Nov 2000
            • 907

            #6
            De spanning waarbij een condensatormic. nog werkt is afhankelijk van de mic zelf, je kunt niet in het algemeen zeggen dat bv. 9 V. genoeg is.
            Een electret condensator zal wat minder kritisch zijn dan een rf-condensator, wel gaat altijd de max. dynamiek omlaag, de pre-amp clipt nl. eerder bij lagere voedingsspanning.

            Het stroomverbruik van de mic bepaalt ook nog eens het verlies over de kabel.
            Daar dit verbruik heel laag is, zal 65 meter niet zo'n probleem zijn.
            Als je met een monitormixer werkt kun je wellicht daar beter mee voeden.

            Groeten,
            Carl

            Comment

            • Dré
              • Nov 2001
              • 409

              #7
              citaat:
              is er een maximale kabellengte dat mijn microfoon nog voldoende voeding krijg (kabellengte is spanningsverlies, toch)
              ik heb zo'n 55 meter tussen tafel en stageblok. hier komt dan voor de microfoon nog 10 à 15 meter bij
              Aangezien de weerstanden van de fantoomvoeding zelf uit 2 x 6k81 weerstanden (parallel -> 3k4 bronimpedantie) bestaan zou ik me over die paar ohm van de kabel niet al te druk maken. Zelfs als het 1% zou zijn (34 Ohm) hebben we het al over een slordige 100 meter kabel.

              En die 1% spanningsval is net even helemaal niets.

              Bij 10% (1km) zou ik me over de fantoomvoeding nog steeds minder zorgen maken dan over de persoon die de kabel uit moet rollen

              -- Pardon my French, I'm Dutch --
              -- Pardon my French, I\'m Dutch --

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                ff voor de duidelijkheid :

                bij een spanning van ca 35 Volt soet je phantoom het nog perfect,
                je moet er wel voor zorgen dat die spanning er onfgeveer op stat, daaronder begint-ie instabiel te worden.

                Dat de mic's er zelf een 9V batterij in hebben, heeft niks temaken met je phantoom, want de mic regelt de phantoom terug naa zijnn eigen spanning, en dus moet je er echt die (min) 35 V op hebben.

                roomser dan de paus

                Comment

                • silvio
                  • Mar 2002
                  • 10

                  #9
                  ik heb twee overhead mic`s en daar zit zelfs een 1,5 volts penlite in.


                  Comment

                  • Stijn Vanstiphout
                    • Oct 2000
                    • 1160

                    #10
                    Heeft er echt niks mee te maken hoor...

                    mvg,


                    Stijn Vanstiphout,
                    SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
                    België

                    Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

                    Stijn Vanstiphout,
                    LVL Multimedia
                    België

                    Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                    Comment

                    Working...