4 stuk JBL 4560 kasten met E140's het geld waard?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

4 stuk JBL 4560 kasten met E140's het geld waard?

Ik kan voor 1000 euro 4 JBL 4560 kasten met E140 woofer krijgen (voor de kenners is deze kast wel bekend)

Is dit het geld waard?

Naar mijn idee zijn de kasten minimaal 8 jaar oud (zijn origineel)
    Naadeel van de kasten is het formaat, voordeel de sound.

later
    De Tante
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

http://www.********.nl/images/4560.jpeg en http://home.attbi.com/~audio9/4560s.htm

deze dus , alleen de driver is mij niet bekend.

3-12 trakteer ik op bier met stamppot.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Juist die ja (links boven in)
      bedankt voor de foto's

iemand ervaring met deze kasten?

later
      De Tante

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

Hoi,

In Zundert hangen een aantal van deze kasten in een café, met daarop een hoorn.

Wat ik heb gehoord zijn dit meer mid-laag kasten die erg diep doorlopen voor hun gebruik.
        Ik vind de kasten erg schel klinken, maar wel ontzettend hard gaan.

In belgië zie je kasten regelmatig samen met een dubbele glijbaan met daarop lenzen en bullets als vierwegsysteem.

als sub zijn ze niet erg geschikt, maar als goede midlaag-hoorn, of alternatieve laagkast zeker, jammer dat het formaat zo groot is.
        als je niet al te veel eisen stelt aan het geluid heb je voor weinig geld wel kasten die gruwelijk hard klinken en onverwoestbaar zijn.

Ralph

Comment

• rieuwert
          • Jul 2002
          • 211

wij hebben ook nog zo een setje staan, met die bijbehorende dubbelle glijbanen. Niet te veslepen, maar ook ONVERWOESTBAAR!!!!!! En klinkt ook niet verkeerd, zeker als je de leeftijd in acht neemt.

Lekker belangrijk.

Comment

• Contour
            • Feb 2001
            • 1018

Hallo tantewillie,

Als de E-140 speakers nog in goede staat zijn (JBL dat zijn dure speakers) dan is dit zeker geen slechte koop. Als de speakers verrot zijn dan is het wel een dure grap want dan moet je ook nog eens 4x15" aanschaffen of die E-140 laten reconen.

De kasten zijn groot, echter zoals al opgemerkt klinken ze behoorlijk goed. Het voordeel bij jouw is dat je er gelijk 4 hebt zodat je er 2 per kant kunt stacken. Op deze manier zullen ze net wat lager kunnen komen. De kasten zijn geen echte laagweergevers, daarvoor is die hoorn gewoon te kort, maar door de grote inhoud gecombineerd met de basreflex afstemming kunnen deze kasten tot 50Hz prima meespelen. Naar mijn mening klinken ze het beste in combinatie met een W-bin baskast en een apart hogetonen deel.

MVG Contour

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

Ik krijg er 4 in perfecte staat bij en een die gereconed moet worden.

Maar ik begrijp uit jullie adviezen dat het verstandig is om er een 2 w-bins of glijbanen bij te zetten?

later
              De Tante

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

inderdaad , ze zijn niet echt sub, maar voor dat geld koop je weinig anders,

en begin met een lager bod ? ( handelen/ afdingen ) voor eventueel een w-bin eronder....

3-12 trakteer ik op bier met stamppot.

ps reconekitje van de e-140 Zie http://www.jblproservice.com/pdf/Tra...20Web-site.pdf

en let op de impedantie !

Bijgewerkt door - ************** op 26/10/2002 11:18:14

Comment

Working...