bose 802 vraag

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

he hallo handy harry,
    bedoel je met die lastige vorm de driehoekige chassis ? valt wel mee hoor, het blijven ronde ophangingen van zo'n 10 cm. ik heb wel ergens gelezen dat iemand ze vol had gestopt met 10 cm full range beyma speakertjes a 75 gulden per stuk, maar dat lijkt me zeker geen oplossing, inderdaad terug naar audio friends is het slimste.

Inderdaad zijn ze de nieuwprijs zeker niet waard als je ziet hoe het er van binnen uitziet , de draaden zijn gewoon om de aansluitng gedraaid (echt waar fabrieks af) en verder dacht ik altijd dat er wel een mooi tunnel syteem ofzo in zou zitten maar het is gewoon een lege doos van kunstof

martijn .

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Stijn Vanstiphout
      • Oct 2000
      • 1160

1. Het systeem is niet zo simpel als op het eerste zicht lijkt...

2. Spraakverstaanbaarheid van die dingen is niet te overtreffen.

3. Met een oud 302'tje onder 1 of twee 802's heb je één van de betere compacte discosets.

mvg,

Stijn Vanstiphout,
      SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
      België

Stijn.Vanstiphout@pandora.be ook op MSN

Stijn Vanstiphout,
      LVL Multimedia
      België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Oke ik ben overtuigd !
        Ik blijf eigenwijs en probeer eerst 1 speakertje zelf te fixen , lukt dat niet ga ik naar mijn audio friends.

Evengoed zou ik graag eens een ontwerp willen van die 302 of voor weinig -mag ook zonder speaker/defect- een echte set 302's

martijn

Comment

• Contour
          • Feb 2001
          • 1018

Misschien wordt er hier meer bedoelt dat er in het spraakgebied een zeer hoge SPL mogelijk is (zeer hoge SPL en Bose dat matched natuurlijk al niet) omdat in tegenstelling tot meerwegsontwerpen hier het volle vermogen tot de beschikking staat.

MVG Contour

Comment

• SWDJ
            • Aug 2002
            • 275

Ik heb ook 2 van die ouwe 802tjes (geleend tot ik wat heb gekocht), ook een paar kapotte randen in 1 kast ik ben van plan om op de pa-beurs wat nieuws te kopen maar ik kan ze er misschien als topjes bijhouden. Hoe duur zijn die, die nieuwe randen? Of valt er niet meer zo veel te redden?

Wel leuk hoor, je zou ze nooit kopen, maar als je ze krijgt laat je ze natuurlijk niet staan!

MVG, SWDJ

Comment

• SWDJ
              • Aug 2002
              • 275

Wat zit er trouwens in zo'n 302 en de 502?

MVG, SWDJ

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

in de 302 zitten twee 12 inch speakers en in 502 zit er ééntje

het is allebij een bandpass type

martijn

Comment

• SWDJ
                  • Aug 2002
                  • 275

12 inch? dat wist ik niet, bedankt!

MVG, SWDJ

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

nog even voor swdj, die randen koste me vorig jaar nog Fl 9,95 per stuk en de speciale lijm was 19,95 voor 20 mililiter (20ml)

Ik ben gisteren begonnen met lijmen van 1 speaker en ik moet zeggen dat het tot nu toe wel mee valt, ik laat het even goed drogen en dan ga ik proberen om de rand exact in het midden van het chassis te krijgen(heb ik op de draaibank een ring voor gedraaid,dus dat komt wel goed)

martijn.

Comment

• SWDJ
                      • Aug 2002
                      • 275

bedankt beyma, ik denk dat ik ze ook ga proberen te herstellen. Als dat te moeilijk laat ik dat door een prof doen.

MVG, [bold]SWDJ[/bold]

Comment

• handige harry
                        • Sep 2002
                        • 97

citaat:he hallo handy harry,
                        bedoel je met die lastige vorm de driehoekige chassis ?
                        Ja dat bedoelde ik. Maar ik heb al gezien dat ze gewoon rond zijn ja.

Comment

• Dj peet
                          • Oct 2001
                          • 48

Eerst vond ik die bose kastjes leuk klinken. Ja bij een laag volume want als het harder moet gaan die dingen ploppen. Heb een demonstratie gehad van een vertegenwoordiger die langs kwam met die 802tjes en heb hier toen eens twee dynacord c12-3 tjes van de corus line naast gezet. Dynacord klonk een stuk beter en ging ongeveer net zo hard bij -17db dan de bose802 bij 0db. Het antwoord van de vertegenwoordiger was dat dynacord ook wel het neusje van de zalm was wat in mijn ogen ook vostrekte onzin is.De verhalen van bose zijn gewoon niets anders dan sprookjes en fabeltjes. Wil je veel geld uitgeven en er weinig voor terugkrijgen dan moet je bose kopen. Groeten Peter

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

citaat:vier stuks bose 802 GRATIS te mogen meenemen
                            citaat: dan moet je bose kopen. Groeten Peter
                            daar zit (zat?) 'm nou net de kneep...

3-12 trakteer ik op bier met stamppot.

Comment

• beer
                              • Dec 2002
                              • 1

Ik heb enkele maanden geleden 4 802's gereconed en na wat geexperimenteer gaan ze weer super!!
                              Conus iets uit de magneet lichten doot twee stokjes(kwaststeeltjes) door de kleine gaatje steken
                              Eerst de ring aan de conus. tijdens drogen aangedrukt houden met een gewichtje (niet de conus vervormen!!) zorg dat ze goed in het midden zitten. Daarna de ring aan de buitenrand. Zorg hierbij dat de spoel niet aanloopt in de magneet. anders kun je met water de lijm weer oplossen en opnieuw beginnen. Tijdens het uitharden de rand op zijn plaats houden met een emmertje op zijn kop op de rand met een gewicht erop. na lijmen controleren of ze niet aanlopen. En na 40 uur werk (incl. drogen van de lijm) proefdraaien.

Vragen?? beertenenilse@hotmail.com

The Bear
                              The Bear

Comment

• nightline
                                • Oct 2002
                                • 1001

Beyma heeft een vervangings luidspreker voor deze Bose ontwikkeld, de AS4B en kost bruto ex. 35,- euro. Ik geloof niet dat je voor dit geld moet gaan hobbyen met een nieuw randje. Nu is het randje boven defect, morgen de ophanging onder. Uiteraard moet iedereen het zelf weten, het is als advies bedoeld.

Groeten

Jack