Nexo Si processor vervangen door een LEM DX26 proc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Nexo Si processor vervangen door een LEM DX26 proc

Ik heb weer eens jullie hulp nodig.

Vroeger had ik een setje als volgt : Xover voor sub en Nexo proc voor Nexo Si kasten.
    Binnenkort komt een LEM DX26 in huis, en zou graag alles op die LEM aansluiten, heb ik dan meer overzicht.

Maar nu het probleem, Nexo zegt mij dat dit NIET kan, dat die Nexo proc er MOET zijn. Ze weigeren dus gewoon om die nexo proc settings door te spelen. Nu, hoe kan ik ongeveer hetzelfde behalen ?

Heeft iemand al zoiets gedaan ?

Ik kan wat info halen uit volgend pdffile :
    http://www.nexo-sa.com/recherche/RD_...rochure_FR.pdf (703kb)

Sorry, in het frans, maar onderaan kan je enkele settings vinden.

Als

Sub : de 20Hz tot 80Hz (niet de NEXO)

Bass (NEXO): 80Hz tot 340Hz

Mid/High (wetend dat deze passief wordt gefilterd intern de top) : 340Hz tot 18Khz ?

zit ik dan goed ?

Al advies is welkom ! Nog alvast bedankt voor de hulp

Site versie 7.3 ! Mijne Nexo kan ni in den auto... (zeker niet met die subs... )

Bijgewerkt door - PowerSound op 15/11/2002 13:26:49
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

qua klank, afstraalgedrag, en ook beveiliging zou ik toch die nexo er tussen houden. Ze hebben er best wel lang over gedaan om dat ding rte ontwikkelen, en dat is niet voor niets geweest.

3-12 trakteer ik op bier met stamppot.

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Maar die processor is nu al meer dan 10 jaar oud, en had wel liefst alles op die LEM.

Ik zal dus nog even nadenken.

Even om te vragen : Kan de LEM DX24 ook via PC gestuurd worden ? Indien ja, hoe zit het dan met het live gebruiken en uploaden van nieuwe software ? Kan dit via MIDI gebeuren ?

Site versie 7.3 ! Mijne Nexo kan ni in den auto... (zeker niet met die subs... )
      PSL Bvba powered by
      Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• groenteboer
        • May 2002
        • 187

Hallo Powersound,

Ik heb hier een LEM DX24 DSP staan waarvan ik volledig real-time alle settings via de PC (over MIDI) kan aanpassen. Werkt fantastisch ! De software voor je PC kun je gratis downloaden van de LEM site.

Je moet wel even letten op de softwareversie in de DX24. Versie 1.0 heeft de mogelijkheid tot parametrering over MIDI nog niet.
        Versie 2.0 heeft dit wel. Ik had eerst v1.0 erin, en de GeneralMusic importeur voor nederland kon me nog niet aan versie 2.0 helpen. Gelijk een Email naar italië gestuurd en binnen een paar dagen kreeg ik een nieuwe Eprom met de v2.0 software gratis thuisgestuurd ! Da's pas service !

Overigens wil je je set naderhand nog uitbreiden, je kunt meedere DX24'ers over MIDI direct linken en zo alle parameters simultaan editen.. Handig als je er eentje voor je links en rechts gebruikt..

M.Vr.Gr,

Joost

Comment

• PowerSound
          • Nov 2001
          • 1892

Haha, goed zo, dus MIDI werkt dus goed !

Was gewoon eventjes bang voor.

Oké, het wordt dus een LEM DX24.

Bedankt groenteboer !

PSL Bvba powered by
          Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

Hhmm, heb gelezen dat de LEM DX24 geen informatie doorspeeld naar de PC. Dus kan je alleen de pc gebruiken om je LEM in te stellen.

PSL Bvba powered by
            Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• groenteboer
              • May 2002
              • 187

Klopt, dat gaat inderdaad niet met die software van LEM. Wordt misschien wel in de toekomst ondersteund d.m.v. een upgrade.
              Overigens kun je alle presets die je gemaakt hebt met de PC ook gewoon op je PC opslaan. Maak je alle presets met de PC, kun je ze ook weer allemaal terugroepen en editen.

M.Vr.Gr,

Joost

Comment

Working...